Mulla oli molemmat umpinaisia ja kyllä se sieltä vaan lähtee ja menee takaisinkin ilman vivun irroitusta. ;) Mutta hyvä että homma kunnossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena.
Collapse
X
-
Vakkarin asenus tehty, mutta kokonaisuus ei mennyt ihan kuin elokuvissa. Asennus onnistui muuten (vakkari toimii hyvin), mutta kojelauta on kuin joulukuusi -> ABS ja ESP ovat pois pelistä ja iso punainen BREMSE vilkkuu.
Tässä tapauksessa jouduin vaihtamaan steering wheel modulin. Enabloin vakkarin enginestä, koodasin rattimodulin uudelleen (uusi -> asetukset ihan pielessä) ja opetin sille vin numeron. Sitten tein vielä ABS yksikölle tämän ketjun kommentissa #32 temput: uudelleen kodaus + vikojen nollauksia yms.
Lopputuloksena ABS moduli herjaa: 01044 - Control module incorrectly coded. Siellä iberica sivulla tästä mainitaan, että alkuperäinen rattimodulin koodaus olisi mennyt pieleen. Mutta siitä en vikaa löydä (siellä mulla on koodi 00042, eli vakkari, FIS ja Avant. Ratti mulla on sellainen kolmepuolainen sport-ratti, mutta jos sen lisää koodiin (oliko se silloin 01042), niin silloin ei ainakaan toimi, moottori sanoo, ettei signaali kulje. Ja ennen vakkariakin koodi oli 00012, eli se sport ratti bitti ei kuulu olla päällä tässä autossa. Tosin workshop code on nyt 00000 ennen oli jotain muuta. Pitäisikö sitäkin muuttaa?
Tulisiko jotain mieleenne? Mitä kokeillaan seuraavaksi?
Comment
-
Workshop code pitää muuttaa vastaamaan alkuperäistä ja rattiakselin asentotunnistin pitää sopeuttaa. Ohjeet löytyy tästäkin ketjusta.
Comment
-
Mulla oli toi muistaakseni just toi sama ongelma. Koitettiin ensin pitkän aikaa ohjelmoida ratinasennontunnistinta. Ei onnannu. Sit ohjelmoitiin sinne se vakkari(muistaakseni) ensin niin sen jälkeen onnas ratinasennontunnistuskin. Ex-jäsen 4vantin kans se tehtiin ja aikaa saatiin meneen melko lailla. Eli koita ensi ohjelmoida sinne se vakkari ja sit vasta asennontunnistus (tai sit just toisinpäin). :)
Comment
-
Jes, sain homman pelittämään. Yllätys-yllätys ongelma oli väärä koodi, ihan kuin se 01044 virheilmoitus sanoi. Katsoin ABS modulin koodit iberican ohjeesta (tässäkin ketjussa viitattu), mutta siinä koodit on liiaksi yksinkertaistettu (minun tapauksessani). Siinä taulukossa viitataan vain automaattilootaan vaikka multitronic ja tiptronic vaihteistoilla on omat koodit. Oikea koodi löytyy Ross-Tech:iltä (tämä siis A4, B6).
Ross-Tech:in tiedoista näkee, että koodi riippuu jarruista, moottorista ja vaihteistosta. Asennetut jarrut selviävät ohjekirjassa olevasta tarrasta erittäin epäselvästi. Käsittääkseni jarruja kuvaava koodi on tarran alemmassa osassa olevassa "taulukossa" toisella rivillä kolmas tunnus oikealta (minulla 1LB). Sekavaa on, mutta joten miten selviää...
Ja tämäkin kaikki olisi jäänyt kokematta, kun olisin älynnyt ottaa vanhan koodin ylös. Siinä tärkein oppi: ennen kuin tekee, mieluusti kaikkien purkkien koodaukset muistiin!
Comment
-
Niin muuten vielä: se work shop code (WSC) oli kanssa yksi, joka varmaankin oli ongelma myös. Ei tietysti ollut alkuperäinen tallella... Laitoin iberican sivulla olevan koodin 06435 ja vaikuttaisi toimivan. Mistähän siihenkin löytyisi oikea auktoriteetti sanomaan mikä sen pitäisi olla.
Comment
-
no moro . Alla ois A4 -05 ja ajohilpetööri kilkkeet asennettu .Vika koodina huutaa " control unit incorrectly codec " Ja taatusti olen topikin ohjeiden mukaan koodannu . Luistonesto valo palaa kokoajan , ainoa näkyvä vika jos vakkaria ja ajotietokonetta ei otet lukuun . Liekkö vika tuossa koodarissa (x-431 ) Omassa vintoosassa ei vag-com jostain syystä halua pelata . Eli taitaa olla xp:n asennus eessä ja kaapelin tilaus jostain vinkuintiasta . Paikallinen volkkari liike ei kuulemma osaa/tai ei ole vehkeitä jolla moisen ohjelmoinnin voi suorittaa .Neuvot ja vinkit otan ilolla vastaan .
T: melkein Lappalainen
Comment
-
Audi A2 1.2tdi kruiserin kytkentä
Nyt on hankittu viiksi,mutta johtosarjaa ei saa tuohon malliin suoraan.
Kyseisiä 1,2tdi malleja on saksassa varustettu kruiserilla.
Olisiko jollakulla tietoa miten kyseinen kapistus autoon kytketään.
Käykö esin 1,4 tdi Kaapeli muokattuna 1,2 vai kuinka.
Terveisin Jamppa
Comment
-
Ei ole sama kuin 1.4 TDI. Tuossa ECUssa ei ole tehtaalta lähtiessään mahdollisuutta cruisen lisäämiseen, ei ota login 11463 vastaan. Jampan autoa varten vähän asiaa netistä tutkin ja ilmeisesti noihin jälkiasennettuihin on laitettu koko softa uusiksi.
Edit. Siis sama johtosarja käy mutta tarvitaan vähän muitakin toimenpiteitä.
Comment
-
Näköjään. 1.4tdi:hin nähden pitää lisäksi ECUun työntää cruisen koodipätkä sisään.
Mitenköhän tuo on toteutettu, onko tietoa? Onko alkuperäisenä saanut johonkin loppupään 1.2tdi:hin cruisea vai ripattu ominaisuus 1.4tdi:n softasta? Eli onkohan tuo modaus vai päivitys?
edit: Joissain keskusteluissa väittivät, että 1.2:ssa on CVT-laatikon kera ECUn cruisen pinnit varattu laatikon datansiirtoon. Onko tuota 1.2tdi:tä ollut millaisilla komboilla saatavilla? Pätisikö tuo väite siihen pihimalli 3L:ään, jossa voisi kuvitellakin olevan muusta mallistosta eroavaa suunnittelukikkailuja?Viimeksi muokannut jasso; 6.10.2012, 16:25.
Comment
-
A4 B7 cruise asennus
Laittelin vakkarin paikalleen autoon jossa 3 puolanen sporttiratti ilman ohjaustoimintoja.
Vakkari boksissa tuli extra johto mutta liittimestä ( musta 16 paikkaa ) lähtee valmiiksi johdin paikasta 13 jotenka extraa ei pitäisi tarvita.
Pitänee vielä tarkistaa meneekö johdin siniselle liittimelle kojetauluan alle paikkaan 4.
Ongelma on että measuring blocksista ei löydy vakkari ja vakkari mykkä.
Asetuksiin ei myöskään vaihdu numero 4 eli vakkari/tietokone asennettu.
Vai pitääkö tuohon vaihtaa vielä ratin asentotunnistin?Viimeksi muokannut roadster; 9.10.2012, 07:25.
Comment
-
Valmistenumeron perusteella kannattaa varmistaa pitääkö rattipylvään ohjainlaite vaihtaa. Tai paremmin rattipylvään ohjainlaitteen varaosanumeron perusteella (jonka näkee VCDS:llä).
Ko korissa rattipylvään ohjainlaite ei yleensä tue cruisea jos ei ole monitoimirattia.
Edit:lähtee valmiiksi johdin paikasta 13 jotenka extraa ei pitäisi tarvita.
Pitänee vielä tarkistaa meneekö johdin siniselle liittimelle kojetauluan alle paikkaan 4.
Comment
-
-
Niin, VCDS:llä saapi ohjainlaitteen osanumeron autosta, ja tästä selviää mitkä versiot käy.
Btw noita ohjainmoduleita saa aika edukkaasti esim. naapurimaasta purkaamoilta.
Comment
-
nyt on uudet osat paikallaan ja measuring blockista 004 löytyy viiksi.
Kun yritän ohjelmoida abs moduulia "login 11" valikko on harmaana. Tarjoaa sitä mutta muuttuu harmaaksi coding 2 - 11 tekstiksi. Ei siis valittavissa. Vieressä aktiivisena coding 07.
Eli en pääse aloittamaan login kohdasta ja siihen nyt hyytyy.
Comment
Comment