Sori, nyt ei ole aikaa kaivella tietoa enempää, mutta löytyisikö tuo jarrujen koodi huoltokirjan sisäsivun tarrasta? Arvelisin kyllä, että 5 tai 6 voisi olla oikea, tuskin sen suurempia jarruja on 1.8T:ssä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena.
Collapse
X
-
Warru
Kiitoksia vastauksestasi! Katsoin huoltokirjan tarrasta ja siellä näyttäisi ainakin olevan merkintä 1LE, joten 5 voisi hyvin pitää paikkaansa!
Comment
-
Itelläni olis tarkoitus asentaa -98 vaijerikaasulliseen A4:een myös vakkarisatsi. Satsi maksoi 200e viiksineen päivineen, en oo vaa saanu aikaiseksi prokkista aloittaa kun ei oo tallia missä nysvätä lämpimässä...
Kävin huvikseni yhdestä liikkeestä kysymässä asennuksen hintaa niin arvioi että siinä 200-400e =) Alan kuitenkin ehkä itse hommaa harjoittelemaan noilla hinnoilla.
Ohjeiden mukaan vaikuttaisi ettei kyseessä ole mikään kovin paha homma mutta kyllähän tuossa sarjassa nippeliä piisaa.
Jos jollakulla vastaavasta projektista kokemuksia niin ilmoitelkaa ihmeessä!
Comment
-
VAG-COM:n vaatii vakkarin käyttöönottoa varten.
Itelle on tulossa vakkarin viiksi Saksasta, mutta tuon oman projektin pitäisi olla ns. plug-n-play kun Dieselissä on sähkökaasu.
Comment
-
4. Enter "YOUR LOGIN" (eli 09655 tapauksessamme, tarkista oikea koodi täältä
Taulukosta ei löydy omalle pirssilleni koodia, näkyykö kyseinen koodi siis jossain vag-comissa ennenkö aloitan operaation?
Onko se tuo "Codification" ? Koodin muodostuksen sisäistinkin jo tuolta sivuilta.
Sunnuntaina pitäisi säädin asennella toimintakuntoon ja rattimoduulikin siis tulee uusiksi.
Comment
-
Itse itselleni vastaten:
Tuosta codification koodista tosiaan muodostettiin tuo login (tai ainakin nuo herjat abs:sta ja eps:stä katosi jne.).
Vielä kun vaan saisi sen vakkarinkin toimimaan. Ei puhu nimittäin mitään, ei edes valoa vaivaudu sytyttämään :D
Muille ketkä ehkä tulette joskus miettimään tuota loginia niin Audi4everiltä löytyy suht selkeä lista A4:lle tuon loginin muodostamiseksi:
* 0?xxx: Chassis
o 9 = Audi A4
* 0x?xx: Brakes
o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)
o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
o 4 = HP2 16" (PR-1LX)
o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
o 6 = C54 (PR-1LZ)
* 0xx?x: Engine
o 5 = 4/6 Cyl. Diesel
o 7 = 4/5 Cyl. Gasoline
o 9 = 6/8 Cyl. Gasoline
* 0xxx?: Transmission
o 5 = Manual
o 7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
o 9 = MultitronicViimeksi muokannut Aksu|; 1.3.2008, 16:44.
Comment
-
Laitoin booraan alkukesästä vakkarin ja suurin homma oli muovien purkamisessa ja ratin irrottamisessa, nyt pitäs laittaa a4 b5 samallainen...
Tosta kun oot kattonut et e-baystä 130€ kuulostaa melkokalliilta... booraan makso 60€ ja a4 alle satasella pitäs saada volkkariliikkeestä alkuperäsenä... ;)
Comment
-
Itse olen laittanut kahteen AHUun, Passattiin ja B5 Audiin.
Passatissa ei paljoa olis johtosarjasta ollu apuja, koska cruisen johtoja ei ollu ECUlle edes kytketty, Audissa kyllä oli.
Tosta kun lueskelet:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=vakkar%2A
Comment
-
Huusin omaan AFN-koneiseen A4:ään viiksen ebaysta. Hintaa viikselle jäi 76€ kuluineen. Johtosarja jokusen kympin päälle. Asennusohjeita löytyy laittamalla hakuun esim. "vakionopeussäädin".Viimeksi muokannut turbokiisseli; 11.4.2008, 08:18.
Comment
-
Jos ymmärsin oikein niin A4:een pitää hankkia sopiva viiksi ja johtosarja esim ebaystä. Mistä tietää mikä viiksi ja mikä johtosarja pitää olla? Sitten varmaankin tulee suorittaa johtosarjan kytkentä ECU:lle. Onko se kytkentä aina vakio vai voiko ECU olla erillainen mallista toiseen?
Comment
-
Mistä tietää mikä viiksi ja mikä johtosarja pitää olla?
Johtosarja tulee varmaakin viiksen mukana. Luulen kyllä että kaikissa B5 malleissa on sama viiksi ja johtosarja. Senkin voi tarkistaa kytkentäkaaviosta.
Comment
-
A6tonen: kyllä lueskelin sen läpi, kiitoksia vaan neuvosta. Mutta kun juttu rönsyilee niin mahdottomasti ja eri tyypeille ja vuosille homma näyttää vaihtelevan, niin ei pysy kärryillä. Siksi kysynkin, että pystyykö kukaan antamaan täsmähoitoa juuri minun autooni sopivaa, että tietäisin tilata juuri oikeat osat ja oikeaan hintaan.
Comment
-
Comment
-
Noin tein Audin kanssa sillä erotuksella, että siinä ei lopulta tarvinnu kytkeä ecuun suoraan koska kytkentäpisteet löytyi siitä ecun alta tulipellistä.
Mulla ei ole edelleenkään tietoa saako A4:ään valmiin johtosarjan, ehkä ebaysta tilattavien pakettien mukana?
Passattiin sai johtosarjan. Mutta siinä viiksen päässä oleva liitin on erilainen kuin A4:ssä ja muutenkin jouduin Passatissa kytkemään suoraan eculle.
Kannattaa tarkistaa siis tuleeko eculle valmiiksi johdot, näin ei välttämättä ole. Homma on hippasen helpompi jos ne löytyy ja voi kytkeä tulipellin liittimiin.
Comment
-
Näkyykö muilla kuvat vielä tuossa em. linkissä http://www.audisport-iberica.com/for...howtopic=25516 , jossa pitäisi siis olla ohjeita ja kuvia tuon vakkarin jälkiasennukseen? Mulla ei näy ja jos kuvat on poistuneet palvelimelta niin olisiko jollain niitä tallessa tai heittää uutta linkkiä ? Toi em. linkin kieli ei paljoa avarra tilannetta mulle ;) Kiitos.
Comment
Comment