Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pumppu on kuskin lokasuojan sisällä jossain hydraulisäiliön tienoilla. Boksin orkkispaikka on hanskalokeron takana. Osat on sitten samat lähes jokaisessa vaijerikaasullisessa vaggilaisessa.

    Mulla on just sama operaatio meneillään tässä. Kiitokset Mehtalalle kytkentäkaaviosta tuossa toisessa topikissa.

    Comment


      Tee Timo projektiosioon juttu jos vain viittit!

      Comment


      • Listaan tähän osanumeroita, kun muutamat niistä ovat kyselleet.

        Viiksi ja alipainekellon tanko ovat yleensä mallikohtaisia, mutta muita osia on käytetty useissa eri vaijerikaasullisissa VAGilaisissa ja myös muissakin automerkeissä.

        - Viiksi (preface A4 B5/A8/100)
        4D0953513A/B/C (faceliftiin -P)

        - Ohjainboksi
        Hella 5GA 004 397-16
        4A0907305
        4B0907305
        4D0907305

        - Alipainekello
        Hella 004 538
        811907327B
        058907415
        034907415A (tanko)
        058907347 (kiinnike lohkoon, AEB)

        - Alipainepumppu
        Hella 003 572
        4B0907325
        811907325

        - Alipainekatkaisija jarru- ja kytkinpolkimiin
        811907343B

        Partsbasea selaamalla voi varmistua osien sopivuudesta omaan autoon. Itse ostin osat alkupään purku A8:sta 50 eurolla ja niiden pitäisi sopia suoraan AEB:hen.

        Kuvissa näkyy tarvittavat osat ja toisesta topicista poimittu kytkentäkaavio.
        Attached Files

        Comment


        • Nostellaanpa, vieläkin vaivaa sama ongelma, että cruse ei toimi.

          Kellään tietoa tuosta cruisen 00895-koodista?
          Viiksi rikki vai?

          Viiksi kuitenkin antaa kaikkia muita käskyjä vcds.ään paitsi ei mene OFF tilaan?

          Poljinanturitkin reagoi normaalisti eli niiden pitäisi toimia.

          Jos jollain Kuopiossa haluja tulla koittamaan niin voin korvata rahallisesti mikäli koodaus onnistuu/vika löytyy.

          e: tuli purettua koko viiksi ja fyysinen vikahan sieltä löytyi. Sen korjasin ja nyt pelittää kuten pitääkin!
          Viimeksi muokannut aajii; 30.9.2015, 16:54.

          Comment


          • Tuli tämäkin lopulta asenneltua ja hyvinhän tuo tuntui toimivan. Johtojen värit eivät täsmänneet toisesta autosta haalittuihin osiin, mutta pinnijärjestys on tietysti sama.

            Pumpun kytkemistä joutui hieman miettimään, kun liittimessä ei oltu numeroitu pinnejä. Tämän ohjeen perusteella löytyi kuitenkin oikea järjestys: http://www.audiworld.com/forums/a4-b...n-long-168736/

            pin 7 -> pumpun 15a (+12V)
            pin 6 -> pumpun P (pumpun maa)
            pin 12 -> pumpun V (venttiilin maa)

            Tuossa linkissä on hyviä neuvoja vikadiagnosointiin ja muutenkin yleistietoja järjestelmän toiminnasta. Eipä tuo loppujen lopuksi kovin vaikea homma ole, kun johtosarjankin voi tehdä lähes valmiiksi irrallaan. Autoon ei tarvitse kytkeä kun +12V, maa, mittariston signaali ja jarruvalokatkaisijan liitos.

            Comment


            • Ei kellään ois halua myydä purkuautostaan noita ilyx:n listaamia osia? :)

              Comment


                D11 V8 cruise retrofit

                Ajattelin taas hankkia tarpeetonta ajan ja hermojen menetystä kesäauton kanssa. Omassa -91 V8:ssa kun ei ole vakkaria mutta varaosa-autona toimivassa -89 V8:ssa on.

                Meinasin siirtää kokonaisuudessaan kaiken cruiseen liittyvän tuohon ehjään. En ole yhtään asiaan sen paremmin vielä selvittänyt, olettaisin että vaihtoon tai varaosista siirtoon menee ilmiselvästi:

                • Viiksipaketti
                • Johtosarjoja
                • Cruisen ohjainpurkki
                • Konehuoneen alipainevehkeet ja vivustot

                Mahdollisesti ecu? Jarrupoljin?


                Mitä muuta tulee mieleen? Sinänsä pystyn tuota varaosa-autoa purkamaan ja seuraamaan johtoja ja letkuja vaan onko joku tehnyt vastaavaa projektia aiemmin? Uskoisin että C3/C4 tai alkupään D2 ympäristössä on hyvin pitkälle samat systeemit.


                Muuten tästä tulee sitten tuleville sukupolville kantapään kautta opeteltu projektikertomus.

                Comment


                  Jarruvalokytkimestä herjasi se mun vanha, ei toiminu koskaan sen takia. Myyntiliikkeen sälli kovasti väitti, että hänellä se olis toiminut, kun viikon sillä itse oli ajanut.

                  Hanskalokerossa saattaa olla uusi kytkin, jonka joskus hommasin. Sille oli muistaakseni paikka kyllä olemassa, vaikkei kruisea uutena olisikaan (mutu).

                  Comment


                    Lötköjen parissa puuhastellessa tullut vakkareitakin ihmeteltyä. Listaan alle asioita, jos vaikka faq:n poikasta saadaan aikaiseksi. Tätä samaa ohjetta voi soveltaa sitten typ44:iin ja varauduksella C4-korisiin bensakoneella oleviin.

                    - Vakkarin johtosarja: On osittain auton johtosarjassa, haarautuu aina määrätyille pisteille. Sen saa kyllä siitä luovuttajasta karsittua ersiim, jos on vaan sitä kuuluisaa intoa.

                    - Ohjainboksi: V8:ssa on apukuskin puolella kojelaudan sisällä (vaatii sen irrottamisen). 200:ssa on kojelaudan sisällä, pääsee käsiksi hanskalokeron poistamalla. Ohjainboksi tarvitsee nopeustiedon mittaristolta. Johtosarjalla tämäkin ratkeaa. Lötköissä on ollut kahta boksimallia. Vanhemmissa sama ja sitten V8:ssa alkupäässä sama kuin 100 ja 200, mutta loppupään V8:ssa taasen sama kuin C4-korissa.

                    -Viiksipaketti: Eroaa normaaliin vain vakkarin nappien osalta. Napit saa vaihdettua nykyiseen rakentelemalla. Toki helpompi vaihtaa koko viiksipaketin puolisko. Näiden nappien johtosarja on muistaakseni naitettu valokytkimelle tulevien johtojen kanssa samaan nippuun.

                    -Polkimet: Jarrupolkimelle (ja kytkinpolkimelle) tarvitset alipaineventtiilin, jossa sähköliitin. Tähän tulee vakkarin johdoista 2-napainen liitin. Liittimen läpi kulkee alipainepumpun sähkö.

                    - Alipainepumppu: Lisäys konehuoneeseen. Vakkari ei käytä millään tavalla moottorin alipainetta, saati alipaineakkuja, vaan on täysin itsenäinen järjestelmä. V8:ssa vakkarin alipainepumppu on vasemman lokasuojan sisällä ohjaustehostinnestesäiliön kohdalla. Purettavissa ilman koko moottorin irroitusta :) Muissa voi olla esim. oikean lokasuojan sisällä.

                    - Alipaineletkut: Alipainepumpulta lähtee letku, jossa sininen raita (ainakin V8:issa ja 200:ssa). Menee t-haaralle, josta lähtee kaasuläppää vetävälle alipainekellolle (tämä V8:ssa moottorin takana, ilmansuodatin kotelon ja sytytysjohtojen pidikkeiden alla). T-haaran toisesta lähdöstä menee sitten kuskin jalkatilaan noille mainituille poljinkytkimille. Jos manuaalivaihteinen, niin jalkatilassa on myös t-haara, josta jakautuu eteenpäin kytkimille.

                    - Alipainekellon ja vivustot tarvitsee luovuttajasta. V8:n kaasuläpän vivuissa oli muistaakseni valmis paikka alipainekellon tangolle.

                    Kirjoittelen lisää, kun mieleeni tulee jotain lisättävää.

                    Comment


                      No niin, arvelinkin että Varkauden suunnalta saattaisi löytyä tietoa mutten kehdannut suoraan kysyä ;)

                      Comment


                      • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=16

                        Tuota samaa ohjetta voi soveltaa myös V8:iin. Kytkentäkaavio on hyvin pitkälti sama, mutta värit eivät välttämättä täsmää. "Autoon ei tarvitse kytkeä kun +12V, maa, mittariston signaali ja jarruvalokatkaisijan liitos."

                        Linkissä myös kuva kaikista osista.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 18.3.2018, 21:27. Perustelu: Linkki korjattu.

                        Comment


                          Kävimpä nätin päivän ratoksi penkomaan purkuautosta noita näkyviin. Ei tarvi ainakaan siitä autosta cruisea siirtää. Joku Albert.J.Nussi tarvinnut cruisen ohjainboksin, alipainepumpun ja vivustot/kellot. Eli minulla on tällä hetkellä pelkkä cruisen viiksi.

                          Pitää etsiä jostain luovuttaja, mennä vaikka naapurin C4 purkuvarastoja pöyhimään. Luulisi 12V kutoskoneesta kelpaavan konehuoneen puoleiset osat ja ohjainlaite sit hommata. Etkan mukaan 80/90/Coupe/V8/C4100 olisi käyttänyt samaa purkkia.

                          Comment


                          • Noissa vanhemmissa (80/90/100) vakkari toimii hieman erilailla kun uudemmissa (esim B5). Lötkössä ei esim saanut vauhtia hiljennettyä vakkarista lainkaan, mutta B5:ssa saa.

                            Ero tulee luullakseni juurikin ohjainboksista ja siitä, että viikseen ei ole kytketty kaikkia pinnejä käyttöön. Vahva mutu on, että voit aivan hyvin käyttää myös uudemman mallista ohjainboksia, jos löydät sille sopivan johtosarjan. Samalla saat kaikki vakkarin toiminnot käyttöön.

                            Lisätään:
                            Vanha boksi: 443907305
                            Uudet boksit:
                            4A0907305
                            4B0907305
                            4D0907305

                            C4:ssa pitäisi olla tuo uudempi.
                            Viimeksi muokannut ilyx; 25.5.2017, 12:28.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Kävimpä nätin päivän ratoksi penkomaan purkuautosta noita näkyviin. Ei tarvi ainakaan siitä autosta cruisea siirtää. Joku Albert.J.Nussi tarvinnut cruisen ohjainboksin, alipainepumpun ja vivustot/kellot. Eli minulla on tällä hetkellä pelkkä cruisen viiksi.
                              Hahaa, Ylöjärven automyyjä puhui siis hyvää paskaa :D

                              Comment


                                Mulla pitäisi olla yksi ylimääräinen setti kruisen osia V8:sta. Tottakai kiinni autossa vielä. Ilmottele jos tarvit.

                                Comment


                                • Tuossapa asentelin vaimon vaggilaiseen vakkaria. Kaikki muuten jees, mutta johtosarjasta uupuu toinen osa. Moottori on BCB ja ecussa 121 pinninen liitin. Johtosarja viikseltä t10 liittimelle rintapeltiin tuli mukana, mutta johtosarja T10 liittimeltä Eculle puuttuu. Onkohan marmorilla arvokas vai onko syytä tilata suoraan saksanmaalta?

                                  Comment


                                  • Audi tt, uusin korimalli, jälkiasenteinen vakionopeudensäädin, koodaus

                                    Olisko kenelläkään apuja seuraavaan:

                                    Yritin asennuttaa 2015 audi tt autooni jälkiasenteisesti audin alkuperäistä vakionopeudensäädintä. Käyttöauto otti työn ensin vastaan, mutta soitti hetken päästä perään ettei onnistukaan. Kuulemma ei ole valmista "onlinekoodia" olemassa tähän ja menisi manuaalikoodaukseksi. Eivätkä suostu sitä tekemään.

                                    Paikallinen Vianor otti työn ja sanoi ettei tuo manuaalikoodaus pitäisi olla ihmeellinen juttu. Palikat laitettiin paikoilleen. Autosähkäri oli kuitenkin kertonut, että ohjelman asennus muutoin ok, mutta kysyy jossain kohtaa "salasanaa". Kertoi, että edellisessä korimallissa salasanan pääsi näkemään, mutta tässä ei enää.

                                    En ole suoraan tuon sähkärin kanssa jutellut vielä joten en osaa sanoa varmuudella mitä härveliä käyttää ohjelmoimiseen.

                                    Osaisiko joku näiden kanssa pelannut sanoa tarkemmin mikä tuo "salasana" on? Tai siis, että onko kyseessä joku audin/autoni oma pin koodi jota ilman ei pääse ohjelmointia tekemään? Jos näin, niin onko kokemusta mistä sellaisen saa?

                                    Vai voisiko kyseessä olla vain itse vakkarin päälle laittamisen koodi jota sähkäri ei ole tiennyt (esim. tuon videon mukainen)? https://youtu.be/YKgAhyRsffs

                                    Kiitos tuhannesti jos jollain hajua asiasta. Mitään näistä tiedä, niin pakko kysyä apua täältä. Jotenkin väitän kuitenkin, että Audin ja Audin alkuperäisen osa saisi toimimaan yhteen jälkiasenteisestikin!

                                    Comment


                                    • A4 B8 vakionopeussäädin

                                      Eli olisi avant johon pitäisi tuo viiksi laittaa mutta olen tyhmyyksissäni ostanut sedanin viiksen, ja siinä ei ole tuota takalasin pyyhkijän katkaisijaa.
                                      Onnistuuko vaihtaa tuo pyyhkijän viiksi keskenään?
                                      Vai onnistuuko cruisen viiksen irrotus ja lisäys nykyiseen kehään?

                                      Comment


                                      • Eipä tuo taida onnistua vaan tarvitse oikean viiksipaketin. Eikä onnistu cruiseviiksen lisääminen.

                                        Comment


                                        • Mutuilua vai faktaa?

                                          Comment


                                            Hyvä hetki siis luopua takalasin pyyhkimestä :)

                                            Comment


                                            • Kaikki viikset saa irti, eli onnistuu ottaa vanhasta vilkku- ja pyyhkijänviikset ja lisätä ne cruisea tukevaan ohjainlaitteeseen.

                                              Comment


                                              • No niin, homma tehty. Otin cruisettomasta avantin viiksipaketista pyyhkijän viiksen ja vaihdoin sen cruiselliseen sedanin viiksipakettiin, näin säilyi avantin takalasin pyyhkimen ohjaus ja autossa on nyt vakionopeudensäädin. Homma oli helppo, ja viiksi taitaa olla kuitenkin sama mutta sisällä oli sellainen muovi joka estää takalasinpyyhkimen ohjauksen.

                                                Comment


                                                • Nyt tarttis apua. Tuli tossa asenneltua a4 b6 ajotietokoneenviiksen ja cuiren viiksi. F loppuinen ohjainyksikkö vaihtui N loppuiseen. Kaikki koodaukset meni läpi ja herjat ja vikakoodit poistui. Ohjain yksikölle tehtiin myös vin numeron opetteluja tietenkin ratin asennon sopeutus. Nyt on vain ongelmana että vakkari ei herää ollenkaan ja ajotietokoneen viiksen pääty napeista ei tapahdu yhtään mitään mutta alapuoleisesta napista painalla sammu fis näyttö? ja kun painaa uudestaa menee päälle? Tuntuisi olevan aika mystistä. Ja tosiaan kaikki vikakoodit ja herjat on pois. Auto on 1.8t guattro manuaali jos sillä on jotain vaikutusta. ps ja on laitettu engine puolelta cruise päälle

                                                  Comment


                                                  • onko asetuskombinaatio vakkari+viiksi varmasti oikein? printscreen?

                                                    Comment


                                                    • Kuten kirjoitin aikaisemmin tässä viestissä testeri ei näe kytkimen kytkintä (polkimen juuressa). Kannattaa ehkä tarkista yleismittarilla.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 18.3.2018, 22:14. Perustelu: Lisätty linkki.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                                        onko asetuskombinaatio vakkari+viiksi varmasti oikein? printscreen?
                                                        Mitä tarkoitat? Siis on koodattu niin että käytössä on molemmat. Myös ihmetyttää tuon ajotietokoneen toiminta. Fis näyttää edelleen vain rangen ja pääty ylös ja alas nappuloista ei tapahdu mitään. clear nappi sammuttaa näytön ja laittaa takaisin päälle. Koodaus oli jotakuinkin 00041 kun on sedan. Tämä kytkinpoljin homma pitänee vielä selvittää mutta se ei kerro miksi fis ei toimi oikein.

                                                        Vladim mistä löysit tuon missä näkyy jarrupoljin ja kytkin. Vcds:llä kun katsoin samaa asoitetta mitä itse kirjoitit tuli vain moottorin pyörintä nopeus jne.
                                                        Viimeksi muokannut Gismo2; 18.3.2018, 19:57. Perustelu: lisäys

                                                        Comment


                                                        • E: Koska viesti siirrettiin niin kyseessä on siis A4 B7.

                                                          Monia ketjuja kahlannut missä vaihdettu ratti samalla ja sitämukaa vaikka sun mitä muutakin.

                                                          Varmistetaan nyt että meneehän se niin, että jos rattia en ole vaihtamassa niin pelkästään ton control modulen vaihto riittää eikä tartte mitään slipringejä ynnä muuta roskaa vaihdella samaan pakettiin?
                                                          Viimeksi muokannut Karppaaa; 21.11.2018, 01:06.

                                                          Comment


                                                          • Eilen asensin B6 sedaniin FIS-viiksen ja nyt jo polttelee cruise viiksi. FIS asennus meni kauniisti plug and play ja kustannus oli noin 30e eli käytetyn alkuperäisen viiksen hinta.

                                                            Auto on karvalakki, joten cruisea varten rattimoduuli pitää vaihtaa. Varmistan vielä, että (8E0 953 549 N) on käypänen rattimoduuli? Koodauksen osalta kun noudattaa 1. sivun ohjeita niin senkin pitäisi mennä ykkösellä maaliin, vaikka rattimoduuli vaihtuu?

                                                            Comment


                                                              Vakionopeudensäädin, jälkiasennus, A6 C5 AVANT (4B) 2.5 TDI

                                                              Moi,

                                                              Jonkin aikaa koitin haeskella tähän ohjeita. Löysin aika paljonkin. Tosin nyt menee nämä mallit ja merkinnät sekaisin.

                                                              Osaisiko joku auttaa löytämään tähän malliin sopivan ohjeen?

                                                              Tilasin Kiinasta tämän viiksen: https://www.ebay.com/itm/261712190736
                                                              Nyt kuvittelen, että pienellä asennustyöllä ja koodaamisella homma voisi onnistua - vai luulenko liikaa...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X