Hasa on ilmeisesti operaation ässään suorittanut, loppuiko se huurtuminen kennonvaihdolla ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 Avant ikkunat huurussa sisältä
Collapse
X
-
Omasta loppui huurtuminen kertaheitolla kennonvaihdolla.
E. Tuon kotelon irroittamisessa ei paljon vaihtoehtoja ole. Seuraat vain pystysaumaa ja irroitat
klipsit ja rintapellin puolelta kaksi mutteria sekä letkut. Kotelo kyllä tulee niin paljon ulos, että
kennon saa vaihdettua ilman vaijerien irroittamista.
Comment
-
Jani, kyllä se siltä vaikuttaa.
Se vaan oli niin outo, kun vain joskus huursi. Ei kuitenkaan aina. Kennossa kuitenkin oli semmoista vihreää smegmaa, eli on se vähän tihkunut. Kotelo oli sinällään kuiva, mutta ne vaahtomuovit oli hieman kosteita.
Ilmeisesti tuo jäähdytinneste on jotenkin veemäistä tuon huurteen tekoon. Ei tartte paljon tihkua, että huurtaa. Mulla se oli vain pientä huurua sivu ja takasivulasien yläreunoissa. Joskus kovemmilla pakkasilla myös tuulilasin ylälaitaan teki kalvoa.
Se on semmoinen öljymäinen kalvo. Jää lasiin vaikka ajaa talliin, jos on siihen sormilla piirrellyt.
Kaikenlaista toi autoilu teettää, kun ei viitsi huoltovirman kojjoottiloille maksaa isoja rahnoja. Toikin vissiin kalenterista yli 4h laskutus. ~300 siis tekisi. Palikka kun ei maksa kun 10% tuosta.
Niin ja edelliseen selostukseen vielä ratin irroitus ja se viiksipaketti pitää ottaa pois.
Aikaa tuo vie semmoisen 6-8h, riippuen kaljan määrästä... No jos on jotain omia piuhoituksia niin ne ei kuitenkaan ole vedetty alkuperäisiä piuhasarjoja mukaillen. Kiertää jonkin putken väärältä puolen, niin joutuu sit niitä aukomaan... Itsellä näitä ei onneksi ollut.
Ehkä hankalinta on kasaaminen. Kun ne pitää saada nätisti oikeassa asennossa takaisin. Murjominen ei tässä auta. Menee vaan ne putkistot läjään ja sit puhaltaa jonnekin ihan muualle, minne pitäisi.
Comment
-
Ei h*lvetti. Ilmestyi harmaa kalvo uudestaan tuulilasiin, vai olisko vanhaa glykolia jäänyt
tuulilasin sisäpuolelle? Pyyhkäsin kerran kennon vaihdon jälkeen lasia jollain lasinpesu
sprayllä sisäpuolelta ja olin saavinani sen puhtaaksi.
No, kuitenkin nyt kun sormella pyyhkäisee niin jälki jää, niinkuin ennen remppaa.
Comment
-
Vaihdoitko paisarin korkin samalla?
Se voi nimittäin vanhetessaan jumahtaa, ja sit paine pullauttaa siitä kennosta päätysauman auki. Sehän on muovipäätyinen ja puristettu metalliin vaan.
Toivottavasti ei ole käyny noin. Jospa sinne on vaan töhnää jäänyt. Se on muuten pirun tiukassa.
Comment
-
Ei tullut mieleen vaihtaa paisariin korkkia.., voi villu, jos taas kosahti. No, nyt tiedetään kuinka se
vaihdetaan uudestaan, jos on mennyt puhki.
Putsasin lasin aamulla, katotaan vieläkö kalvo ilmestyy ja täytyy uusi paisarin korkki hankkia,
ihan varmuuden vuoksi.
Vanhaa nestettä koteloon ei mielestäni jäänyt, jollei sitä sitten mene jostain johonkin koloseen,
mitä silmällä ei huomaa.
Comment
-
Glykolihuuruja voi olla vähän siellä sun täällä, lämppärin ilmaputkissa yms. Lisäksi uusi lämppärinkenno voi luovuttaa suojaöljyänsä ilmankiertoon, jos kennon ulkopintaa ei putsattu ennen asennusta. Voi kestää tovin ennenkuin kalvoa ei enää muodostu ikkunoihin. Kannattaa tarkkailla hommelia useamman viikon, ennekuin käy peliasusteita repimään.
Enpä ihan ensimmäiseksi epäilisi paisarin korkin vikaantumista. Onhan se mahdollista tietystikin.
Comment
-
Alustavaa kyselyä. Ootte näitä kennoja vaihdellu ni kaikissa ollu ilmastointi ja joutunu kojelaudan irrottaa. Tarviiko kojelauta ottaa irti jokatapauksessa vai mahtuuko jostain välistä kennon vaihtamaan S2 coupeen missä ei ole ilmastointia? Jos tähän asiaan sais varmistuksen ni ois hyvä. (kenno tilauksessa)
Comment
-
-
Ilmastointiahan ei tuossa miun autossa ollut. Niitä klipsejä joutu availemaan pitkällä meiselillä. Muutamaa ei takaisin laitaessa saanut millään paikalleen, mutta tiiviiltä ja tehokkaalta on vaikuttanut.
Laiskana ihmisenä en jaksnu purkaa kojelautaa hieman joutu pyörittelemää että mahtui pois.
Eli jos ei ole ilmastointia homma onnistuu mag gyverilta tai kynegologin kädet omaavalta sälliltä irroittamatta kojelautaa.
Comment
Comment