Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 Avant ikkunat huurussa sisältä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 Avant ikkunat huurussa sisältä

    Tämä kulkine on aivan omaa luokkaansa näköjään tässä lajissa. Ei voi olla todellista, että
    muutaman asteen pakkasella ei voi pitää kunnolla lämpöä päällä, tai koko mökki on heti
    huurussa. Onko muilla ollut samaa ongelmaa samaisessa laitteessa? Ei auta vaikka pitäisi
    puhallinta täysillä ja korppua suussa, ikkunat silti huurussa. Raitisilmasuodin vaihdettu, matot
    on kuivat, ikkunat pesty huolella sisäpuolelta (sanomalehdellä viimeistely). Ilmanpoistokanavia
    en ole vielä joutanut etsimään.
    Viimeksi muokannut mikaks; 30.8.2010, 19:58. Perustelu: Korjausta

    #2
    Vaikuttaa siltä, että lämppärinkenno saattaa vuotaa. Vesi/glykolihöyryjä tulee puhaltimen ilmavirran mukana auton sisälle ja siitä sitten kosteus tiivistyy ikkunoihin.

    Comment


    • #3
      Ei se kyllä siltä vaikuta. Nesteet ei tuoksu sisään, tai sitten vuoto on minimaalinen. Tuulilasi pysyy
      kyllä kuivana, mutta jos laskee puhaltimen nopeuden kakkoselle, niin kyllä tuulilasikin alkaa
      huurtumaan.
      Viimeksi muokannut mikaks; 30.8.2010, 19:59. Perustelu: Korj.

      Comment


        #4
        Täällä ei ole mitään kyseisiä ongelmia, tosin auto esilämmitetään webastolla.

        Poistoilma kulkee tavaratilan sivulokeroista takapuskurin sisään, nuo kannattaa tyhjentää turhasta tavarasta ensimmäiseksi. Saattaa myös olla märkänä äänieristeet mikäli takavalot eivät ole tiiviit.

        Comment


        • #5
          Pitää olla -30 pakkasta ja vähintään 3 ihmistä kyydissä että menee edes ne takapaksin sivulasit huuruun omassa koslassa. Antaisin ääneni myös kennovuodolle.

          Onko sulla automaatti-ilmastointia? Toisin sanoen, toimiiko ilmanohjaus käsisäätöisesti vai napeista?

          Comment


            #6
            B4 Dieseliä ei tainnut koskaan saada automaatti-ilmastoinnilla tehtaalta.

            Comment


            • #7
              B4 Dieseliä ei tainnut koskaan saada automaatti-ilmastoinnilla tehtaalta.
              Voit olla oikeassa, se tais olla nappi-ilmastointi mitä siihen edes sai.

              Comment


              • #8
                Manuaali-ilmastointi on ja takakontin lokeroissa on tavaraa sen verran, mikä voisi hieman vaikeuttaa
                ilman ulospääsyä. Oletetaan, että kenno vuotaa, kuinka hankalaksi vaihto menee ilmastoidussa
                mallissa? Joskus kakkakoppa golffiin vaihdoin kennon ja ei se nyt kovin paha homma ollut.

                Comment


                • #9
                  Jos yhtään samanlainen on kuin S2:ssa, niin taitaa joutua aika paljon purkamaan.
                  Auto on kasattu niin, että linjastolla roikkuu se kenno narun päässä ja siihen ympärille kasataan audi. :)

                  Kenno taitaa olla siellä melko keskellä autoa lähellä rintapeltiä. Ilmastoinnin joutuu varmaan samalla käyttämään auki.

                  Jos vuoto on ihan minimaalinen, niin voisi kokeilla varmaan jotain vuodonpaikkaus ainetta ensin. Tämä tietysti vain jos et ole absoluuttinen perfektionisti. Toiset ei halua noilla töhnillä edes kokeilla.

                  Ääni vuodolle, jos kalvo on semmoinen harmahtava. Eikä lähde pois ihan vähällä puhalluksella. Sormella pyyhkimällä semmoinen hieman "öljymäinen". Vaikea kuvailla sitä. Hajua ei välttämättä ole.

                  Comment


                    #10
                    Kojelaudan joutuu irroittamaan ja ilmastoinnin tyhjentämään kennon vaihdossa.

                    Paikkausaineita en suosittele, kennon molemmat letkuliitännät on yläpäässä joten sulla on helposti lopputuloksena ehjä mutta tukittu kenno. Tältä foorumilta löytyy haulla paljon juttua B4/B5 lämpöongelmista, kenno on molemmissa sama.

                    Comment


                    • #11
                      Paikkausaine on aina paikkausaine, en laita.

                      Comment


                        #12
                        Laita vain paikkaus ainetta toimivat hyvin ainakin (nestemäiset) Onko oikean puolen suojamuovi kunnolla konepellin ja ikkunan välissä. Sieltä tulee sade ja sulaamis vedet läppärin kautta sisään, Nimimerkillä kokemusta. Ikkunan alareunan kourun ja muovin väliin kannattaa laittaa bytylimassa. Onko takajalkatilat kuivat, tarkasta myös vararengas kotelo ettei ole vettä. poistotulpassa monesti roskia, jää vesi makaan takaluukkuun.

                        Comment


                          #13
                          Kojelauta pois tyylin homa. Ei toki niin paha kuin miltä kuulostaa. Vaikeutena tapaa olla jälkiasennussähköt eli omat radiosähköt ja hälyttimet sun muut. Tehtaallahan tuo on laitettu kasaan ns vauhdilla, joten sen saa myös aika loogisina kokonaisuuksina pois.

                          Ilmastointikotelo pitää halkaista pystysaumasta ellei halua laskea kylmäaineita pois. Tehtävissä, mutta ahdasta.

                          Comment


                          • #14
                            Lähtee tosiaan kojetaulu yllättävän pienellä vaivalla B4:sta pois. Johdotkin jää kaikki kojetauluun kiinni jos ottaa sen "oiken irti", liittimet kuskin jalkatilassa vasemmalla.

                            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/kojetaulu/remppa1.jpg

                            Comment


                              #15
                              Mulla sama homma. Ei työnnä enää edes kierroksilla lämmintä hyttiin ja ikkunat aina jäässä sisältä ja toissapäivänä pölläytti "rasvakalvon" tuulilasiin. Uusi kenno tilattu. Mites tuon vaihdon kanssa; on manuaali ilmastointi. Kun kerta nuo nesteet pitää laskea pois niin kuinka niiden kanssa kannattaa toimia? Lähinnä että mistä paras laskea pois ja entä niiden käsittely. Voiko kaataa viemäriin vai mitenkä? Voisiko joku tehdä lyhyen yksinkertaisen ohjeen tuosta vaiheesta kun kojelauta on purettu ja pitäisi kenno vaihtaa ilmastoituun malliin. Ja onko haittaa jos järjestelmä on tyhjä nesteistä talven ajan?

                              Comment


                              • #16
                                Voiko kaataa viemäriin vai mitenkä?
                                No, ei missään tapauksessa viemäriin. Nesteet saa kyllä siististi valutettua astiaan esim.
                                alavesiletkusta ja kiikutettua johonkin huoltiksen ongelmajäte keräyspisteeseen.
                                Ei haittaa mitään jos nesteitä ei ole järjestelmässä, kunhan ei ole vettä, jos ulkona seisottaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä se kenno taitaa olla kaput, huurtuu koko ajan vain enemmän lasit sisäpuolelta, vai voisiko
                                  ilmastointi aiheuttaa kondensiovesiensä puolesta huurtumista (epätoivoinen miete).

                                  Kuinka ahtaassa ilmastointikotelo on, eli saako sen kohtuudella purettua, kun ei huvittaisi
                                  taas maksella ilmastoinnin tyhjentämisestä ja täyttämisestä erikseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    mikaj

                                    Olisko sulla lisää kuvia tuosta kojetaulu rempasta, niin ei tarvisisi arpoa, kun rupee avaamaan

                                    ilmastointikoteloa, vai onko tuo ihan selkeästi nähtävissä, mistä se purkautuu, kun repii
                                    kojetaulun irti?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ole mitään ihmeempiä kuvia, mutta tosiaan pirun yksinkertainen homma. Ratti irti, rattimuovit irti, kuskin puolen ajasuoja pois, kojetauluun menevien johtojen liittimet auki tuosta kuskin jalkatilasta (näkyy kuvassakin koska itse en tehnyt noin...), vaihdekepin konsoli pois, keskikonsolin ruuvit irti kardaanitunnelista, päädyistä pultit irti. Sitten en tiedä onko ilman aribageja olevissa malleissa hansikaslokeron takana kiinnitysruuveja, mutta bägillesessä on.

                                      Comment


                                        #20
                                        Sauma on ihan selkeä mistä se tulisi halkaista. Pienet kädet on plussaa rintapellin puolen klipsien kanssa.

                                        Tuskin bagitelinettä missään muussa paitsi bagillisissa autoissa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu, ei ole bägejä tässä autossa. Ei kai sitten muuta, kuin innolla harrastamaan :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kenno vaihdettu. Olihan siinä punnertamista, tallissa, jossa sai vain kuskin oven auki kokonaan,
                                            joten hieman ahdasta oli. Kenno tosiaan oli vuotanut jo desin verran nestettä koteloonsa.

                                            porkkis :

                                            Pieniä käsiä tosiaan tarvittiin kotelon takana :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt tietysti viiden pisteen kysymys, eli tuliko vika kuntoon? =)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Annetaan sitten viiden pisteen vastaus : Tuli :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  OT

                                                  Jäähdytysnestettä saa kaataa viemäriin, jos sitä ei ole älyttömiä määriä. Tässä uskossa olen itse ollut. Tai ainakin viemäriin itse olen ne aina kaatanut.

                                                  /OT

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jep, nykyisissä jäähdytinnesteissä ei ole raskasmetalleja. Lisäksi kun kaikki jäähdytyskomponentit vähänkään tuoreemmissa autoissa on pelkkää valurautaa/alumiinia niin mitään jäämiä ei sieltä siihen tule. Tuo sääntö on vähän jo museotavaraa. Tosin siitä ei ole tietoa että jos joku tuossa jäähdytinnesteessä tekee tuskaa vedenpuhdistukselle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuo sääntö on vähän jo museotavaraa.
                                                      Jaa, tuota en tiennytkään..., mutta itse vien ne kiltisti keräyspisteeseen (viherpiipertäjä)
                                                      :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Olikos minkälainen homma tuo ilmastointi? Vaikeutttiko hommaa merkittävästi? Kauanko koko hommaan meni?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja VilleP
                                                          Olikos minkälainen homma tuo ilmastointi? Vaikeutttiko hommaa merkittävästi? Kauanko koko hommaan meni?
                                                          Aika penaalistahan tuo homma on. Ei sinällään niin paha, mutta voi tuntua välillä, että saako tuosta enää autoa.
                                                          Homma menee kutakuinkin näin. Alamuovit pois molemmin puolin. Käsijarrun ympärys löysälle. Keskikonsoli pois mittaristoineen. Sitten kaikki napit pois. Ilmastoinnin yksikkö pois.
                                                          Sitten piuhasarjojen kiinnitykset auki. Kojelaudan kiinnitykset auki. Kojelauta pois.
                                                          Konehuoneen puolelta letkut irti ja kaksi kiinnityspulttia sille ohjainläppä kenno paketille irti. Myös sen raitisilmasuodattimen kiinnityskotelon ruuvit auki, niin saa hieman pelivaraa. Sitten kaikki klipsit pystysaumasta auki ja koko keskiosa säätöläppineen siitä sitten pois ja pöydälle. Siellä rintapellin puolella on yksi klipsi ihan sairaan ahtaassa paikassa.
                                                          Helpottaa, kun ottaa ne takajaloille menevän puhalluksen putket pois. Nyt pitäisi kenno olla helposti kahdella ruuvilla irrotettavissa.

                                                          Jos joku hyvä puoli pitää keksiä, niin se on, että nesteitä ei tartte pudottaa pois. Pitää ne letkut ylhäällä vaan. Toimi ainakin, kun perä oli kohotettu ylös.

                                                          Voin laittaa kuvia, jos kiinnostusta on nähdä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo kyllä tuo kojelaudan irroitus onnistuu aika helposti. On ennekin otettu. Mutta tuota ilmastoitua mallia en ole purkanut. Eli onko merkittävästi tavaraa enemmän edessä verrattuna ei-ilmastoituun.
                                                            Kuvia jos on niin aina auttavat. Pistä vaikka mailina villepulliainen@hotmail.com

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X