Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

startin heräte kateissa typ44

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • startin heräte kateissa typ44

    Profiilin kulkine lopetti satrtin pyörittämisen. Starin herätepiuhaan ei tuu sähköä. Virtalukko ja lukon pohja vaihdettu vähän aikaa sitten.

    herätepiuhan eristeet purkautuu paloina pois, ja liitin&johdin on todella hapettuneet. Illalla taskulampun valossa vetäsin irtopiuhan startille kartturin oven välistä, toinen pää kojelaudan alle valoreleen plussaan ja sehän hörähtää käyntiin. Näinollen töihinpääsy oli taattu (ainakin siltä osin). Tämä ei kuitenkaan jostain syystä tunnu kovin hyvältä ja pitkäaikaiselta ratkaisulta ;)

    Mikäli vian aiheuttaja on hapettunut piuha, se tietysti pitää vaihtaa. Onkohan patahuoneessa missään kohtaa liitosta, josta herätepiuhan loppupätkän voisi kätevästi vaihtaa? Vai jostain kohtaa vaan poikki ja uutta tilalle? Vai homma isolleen ja koko piuha uusiks? (mistähän se edes kulkee)
    Työpäivän ratoksi kuulisin myös muita arvauksia syypääksi tai kokemuksia vastaavasta?

    keliolosuhteista johtuen jouduin eilen rypemään ko kikottimella umpihangessa, se tais olla hapettuneelle piuhalle viimeinen niitti. Varmasti muutenkin moottoritilan alaosan johtimet tykkää moisesta käsittelystä, mutta joskus on vaan pakko....

  • #2
    Audin tyyppivikalistaan voisi lisätä typ44:ssä käytetty johdinmateriaali. Oven palje tietty on vakiopaikka, mutta erityisesti monet lämpöä saavat konehuoneet johdot kovettuvat eristeiltään ja murtuvat. Sitten johdin imaisee vedet sisänsä ja hapettuu.
    Suosittelen uuden, puolentoista neliön johdon vetoa kajuuttaan, säästyy monelta harmilta.

    Comment


    • #3
      Toi näytti olleen ns silikonijohtoa, eli on lämmönkestävä eriste, mutta vastaavasti hauras vanhetessaan.

      Kartturin puolen etuvalon alla startin suojaputki vaihtuu muovisesta silikonivahvistettuun, joten siinäpä oiva liitoksen paikka piuhalle. Vanha poikki ja pois, uusi piussi suojakuoreen, liitoksen tinaus ja kutistesukat päälle. Jotain perin eriskummallista tapahtui: wanha audin raato lähtee taas avaimesta käyntiin :) Uusi piuha oli normaalia muovieristeistä sorttia, saas nähä kauanko kestää.

      vanha herätejohto näytti tältä, ei ihme ettei kuso kulkenut... Miltei suosittelisin vastaavan ikäisten diudien omistajia tarkastamaan omat piuhansa, tai ainakin autonsa startin herätepiuhat. ;) Viimestään siinä vaiheessa jos ei starttaa...

      Comment

      Working...
      X