Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jalkatilaan ei tule puhallusta lainkaan???

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jalkatilaan ei tule puhallusta lainkaan???

    eli onko silloin kyseessä tuo defroster and footwell ilmanohjausläppä??? vikakoodi 13.5.
    mitä kautta pitäisi lähestyä tuota lämmönjakokeskusta?? aloitanko purkamalla keskikonsolin--> se missä on ilmastoinnin aivot, vaiko konehuoneen puolelta malliin -irroita vaihdelaatikko- ;) ??

    atkea selatessani löytyi tällaiset
    actuator motor for fresh air flap 4A0 820 511
    control motor for temperature regulating flap 4A0 820 511 B

    olisko noilla tekemistä ongelman kanssa???

    tarkastin konehuoneen puolelta puhaltimen vivustoja (valkoisia muovimokkuloita)
    liikkuvat, kun muuttaa lämpötilapyyntiä.
    tuo control motor for temperature regulating flap olisi jyväskylän huollon mukaan syypää vikaan ja korjausehdotus--> uusi moottori 140?. kannatanee yrittää kojata, jos mahdollista????

  • #2
    Aloita irroittamalla takaistuin, kuten kaikissa Audin siäpuolisissa operoinneissa, heh. Keskikonsoli on oikea osoite. Vaikuttaa siltä että läppää käyttävä moottori on tullut tiensä päähän.

    Comment


    • #3
      eli jompikumpi noista moottoreista on sökö/muuten vaan jumissa??
      viime talvena oli samoja oireita. antoi toisinaan tuon 13.5 vikakoodin, mutta poistui aina.
      nyt tais sitten laulu loppua kokonaan :)

      Comment


      • #4
        Remppasin vähän aikaa sitten juuri tuon samaisen vian takia nuo ilmaläppien servot. Tuolta projektiosastolta löytyy hyvät ohjeet noiden läppämoottorien huoltoon. Ainakin omat tuli kuntoon.

        Comment


        • #5
          dodiin rupesin purkuhommiin. hanskalokero ja kuskin jalkatilan lokero on irti. repsikan puolella on tilaa vaikka parkkeerata 747 cargo-versio, mutta kuskin puoli on ahdas prkl...tosi ahdas. juuri työtilan kohdalla menee hervottoman kokoinen putki, joka vie ilmaa kuskin paikalta katsottuna vas.puolen suuttimille kojelaudan sivuun. näyttäisi että sen purkuun tarvitsisi purkaa tuo vaihelaatikkokin ;) noh, juon kahvit ja lähen repiin rystyset auki.
          vika on mottoreissa, koska läppä liikkuu nöyrästi.

          Comment


          • #6
            moottoripukki irti! ajelin 9v paristolla liikkeitä ja kumpikin moottori toimi ihan hyvin????
            todennäköisesti potentiometri tai joku muu oikosessa ettei anna obd:n säätää läppiä???

            Comment


            • #7
              servot putsattu. aikaa meni enemmän kuin par tuntia mutta huomenissa lyödään autoon kiinni ja katsotaan lähtevätkö liikkumaan.
              pirun pieniä osia tuossa servon moottorissa. hiiletkin täytyy laittaa melki luupin avulla.

              Comment


              • #8
                silviisii. servot kunnossa ja toimivat kuin junan vessa. kiitos petrille oikein hyvistä neuvoista.
                pieni onkelma jäi, nimittäin nyt obd ilmoittaa kummallekkin servolle potentiometrihäiriötä. akunkenkä oli irti yli puoli tuntia, mutta ei apuja. pitääkö noi vikakoodit poistattaa oikein vag-comilla,vaiko häviävätkö issekseen sitten joskus.???

                Comment


                • #9
                  Hävinnevät itsekseen kun virrat ovat käyneet joitakin (15-20?) kertaa on/off.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä vaan, itsekkin tuota kyselin ja nyt ovat hävinneet.

                    Comment


                    • #11
                      kiitos paljon. mihin joutuisinkaan ilman tätä foorumia :-)) ---> big smile <---

                      Comment


                      • #12
                        vikakoodit hävisivät äsken. nyt 0.0.0
                        kyllä poijjaat tietää....

                        Comment


                        • #13
                          Sam vika täälläkin. Jalkatilaan ei tule lämmintä ilmastoidussa laitteessa. Onko tuolle läppämoottorin vialle ominaista, että kun ohjauspaneelista valitsee suunnaksi lattian (nuoli alas) niin alkaa syöttää ilmaa ylöspäin ikkunaan?

                          Muut toimii, eli ylöohjaus pelaa, suutinohjaus pelaa, mutta lattialle ei tule.

                          Löysin jo tuon purku ja puhdistusohjeen... c4:n ohjetta voi kaiketi soveltaa aika paikkaansa pitävästi V8:iin?

                          Comment


                          • #14
                            Jostain syystä se työntää ilmat ylös kun alaspäin ilmaa ohjaava moottori ei toimi.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos varmistuksesta... etsimään siis vanhaa hammasharjaa, skooppia ja eikun kotelot levälleen... =)

                              Comment


                              • #16
                                joo... logiikka ohjaa ilmat ylös, kun alas ei saa....
                                ja se sinisen liittimen perässä oleva moottori ohjaa jalkatilan läppää, punainen tais ohjata ilmaa "silmille" vivut ovat myös värikoodattuja, ja niitä ei voi kytkeä väärin.
                                pikku vinkki: moottori irtoaa ensimmäisestä nivelestä moottorista päin laskettuna. aja vivut paristolla ääriasentoon ulos, jolloin moottori mahtuu ulos kelkasta. VAROVAISUUTTA!!! ei saa vääntää väkisin. sitten käännät moottoria niin, että sen 1. nivelen lukitus aukeaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Tervehdys!

                                  Eipä tule ilmaa jaloille eikä tuulilasille vaikka mainion ohjeen mukaan moottorit putsattu ja kasattu.Kulkee molemmat tosi nätisti patterilla.
                                  Samat hälyt kuin ennenkin höystettynä putsauksen jälkeisillä potentiometri hälyillä.Auttaako akkukaapeleiden irroitus muutenkin kuin hälyjen poistoon vai buuttaako se myös koko ilmastointilaitteen.Täytynee ryhtyä arpomaan seuraavaa toimenpidettä eli mitä?

                                  Kiitos

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla on samaa vikaa ja "klima computer" rikki ja vaikea löytää uutta tilalle Saksastakaan. Tutkitutin laitetta elektroniikka hepuilla vika ilmeisesti moottorin ohjaus IC piireissä 4kpl, puuttuu kuulemma jäähdytys levyt niistä ja jos läppämoottorit jumii nii palavat ne piirit helposti. . Vaikea löytää niitä komponentteja. Ovat Siemensin tekemiä, kaveri "Saksalainen" on löytänyt niitä jostain hinta 75eur/4kpl kattelee jos halvemmalla jostain, ongelma on kun ovat jo niin vanhoja komponentteja ettei varastoista löydy. Ilmoittelen foorumissa jos tulee kuntoon.[/b]

                                    Comment


                                    • #19
                                      No voi sun hytisevät jalat. Ilman varotuksia tuo munkin laite lopetti puhaltamisen alaspäin. Voi tätä tallittoman helvettiä, missä totakin kattoo nyt tälläsillä säillä.

                                      Mites noita vikakoodeja näkee? Tartteeko vag-comin vai näkeekö sen ilmastoinnin näytöltä. Onneksi tuossa kuitenkin on helppo irrottaa nuo verhoilut, mutta kun ei ole hajuakaan missä vika vois fyysisesti sijaita.

                                      Edit: Noni koodit saatu ylös
                                      08.7 Temperature regulator flap, sporadic open
                                      13.5 Foowell/Defroster Flap, static block
                                      13.7 Foowell/Defroster Flap, sporadic block

                                      Vaihtu toi koodi 13.5->13.7 kun katsoin koodeja. Nyt ei tule kuin 13.7 enään

                                      Sitten selitys *13.5 Motor is cycled, software attempts to eliminate block.

                                      Mitäs toi on suomeksi? Moottori sökö vai jotain jossain jumissa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        > Mitäs toi on suomeksi? Moottori sökö vai jotain jossain jumissa?

                                        Kumpikin hyviä arvauksia. Purkuhommiksi taitaa mennä.

                                        Koita ensin ihan liittimen rassaamista, kun sinne asti pääset.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noniin kävin kaupungissa ja taas puhaltaa alas. Kaikki ei kuitenkaa taida olla ihan priima kunnossa kun ilmastoinnin näyttö himmenee syklittäin aina aavistuksen. Noh puhaltaa taas, mutta menee kyllä varmaan kuitenkin purkuhommiksi jossain vaiheessa. Toivottavasti se nyt toimis jonku ainaa vielä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä se nyt ajan keksi ruveta uudelleen temppuilemaan. Lappiin olis lähtö, mutta kun ilmaa tulee vähän ihmeellisesti.
                                            Eilen Vantaalta Heurekasta kun lähdin ajelemaan Vaasaa kohti niin eihän taas tullut ilmaa jaloille. Onneks jo Hämeenlinnassa alkoi tulla.. Nyt tulee sitte ylös ja alas, mutta ylös tai alas nappi ei säädä mitään eli luultavammin säätömoottori on huonona.

                                            Onko tietoa mitä moinen maksaa ja voiko sitä huoltaa? Vielä kun taas ulkona loskassa pitää tehdä niin hyvä tulee. Ei ole aikaa viedä korjaamoille.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Pitää vaan odottaa kesää :) Mulla on kans pari herjaa, mitä aparaatti heittää 8.7 ja 15.7 tai 15.5. Mikä sitte lieneekään ja mihin vaikuttaa tuo air flow flap motor.

                                              Comment


                                              • #24
                                                'Air flow flap' lienee sisäilmakierron läppä, itsellä herjaa joskus 15.7 tai 15.5, vaihtuu ku painelee sisäilmakiertonappia ja se tajuaa ettei se ihan jumissa olekkaan kun toimii. Veikkaisin (itselleni siis) tunnistinvikaa. Ei ole häirinnyt ajamista :-)

                                                Noista muista läpistä onkin jo ollut löpinää ihan tarpeeksi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sen tuossa kerran kyl huomasin, et ku painaa sisäkiertoa, niin rupee kuuluun kovaa tohinaa hanttarin jalkatilasta, en muista kuulleeni sitä ennen, myöskään läpän läpsähdystä ei enää kuulu. Oisko se siihen häikkään liittyvää sitte....

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Se sisäilmankierron luukku on hanskalokeron takana ja aukeaa siellä avaten kanavan sisäilmanottoon samalla sulkien ilmanoton ulkoa. Tohina siis kuuluu ihan asiaan, mutta kyllä mulla kuuluu vielä ihan selkeä 'flop'-äänikin kun se sitä ohjaa.

                                                    Jos joku osaa sanoa tarkalleen mistä se sitä asentoa tunnistelee, niin vois tuota omaakin vikakoodia koittaa selvittää. Avaus/sulku tapahtuu alipaineella.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei kukaan kerkeisi pikaisesti etsimään V8:lle osanumeroita noille moottoreille vai onko samat kuin c4:ssa? Pitäisi varuulta kysyä hinnat moisille.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X