Eiköhän se koneen päässä ole.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi puhaltaa sisälle ainoastaan kylmää.
Collapse
X
-
Samanlaisia oireita kun aloittajalla, autona A4 1.8T B7 mittarissa huimat 21tkm.
Lämmöt näyttäisi olevan 90 asteessa mutta vaikkapa liikennevaloihin pysähtyessä puhallusilma muuttuu viileäksi.
Paikallaan jos antaa kierroksia ilma lämpenee.
Ehdotuksia?
Comment
-
Markus: Ilmausreikä on ylemmässä lämppärin letkussa. Lemmari irti ja letkua ulos niin paljon, että reikä avautuu. Lisäksi moottorin päällä kulkevassa putkessa on ilmausruuvi ainakin 02-vuosimallissa.
Paisarin korkki auki ja puhaltamalla painetta järjestelmään. :) Ensiksi moottorin päällä olevaa ruuvia auki että ilman tulo loppuu ja sen jälkeen sama juttu lämppärin letkulle.
Comment
-
Auto kävi AudiCenterissä korjattavana. Vikana oli vuotava termostaatin kotelo. Korjauskustannukset 333,95e. Samalla laittoivat ilmaiseksi uudet sytytyspuolat.
Comment
-
Kyseessä siis Audi A4 B7 1.8t Multitronic. Ongelmana on tällä kertaa se, että ohjaamoon ei tule lämmintä ilmaa kuin kovemmilla kierroksilla. Esimerkiksi pintakaasulla ajettaessa puhallusilma on jääkylmää.
Käytin auton paikallisella korjaamolla, jossa vaihdettiin termostaatti ja tarkistettiin että vesipumpussa ei ole mitään vikaa. Nyt tilanne on hieman parempi, eli lämmintä tulee joskus myös pintakaasulla. Kuitenkin ajoittain ongelma palaa takaisin ja kylmää puhaltaa sisään.
Moottorin lämpötiloissa en ole huomannut mitään huomautettavaa.
Mikähän tällä kertaa voisi olla ongelma?
Comment
-
Ilmalukkoa kanssa ehdottaisin, itsellä just pari viikkoa sitten oli syynä moiseen. Ilmausta siis kannattaa kokeilla, tosin syynä ilmaan voi olla sittten jokin pieni vuoto, näissä koneissa tuntuu olevan yleistä että imee noista vuotokohdista ilmaa sisään, omassani vuoti lämpöanturilta ja turbon paluuletkulta hieman.
Auton oma lämpömittari sitten on tehty näyttämään samaa 80 - abbout 110:n välillä eli sen lukemista ei oikein voi välttämättä päätellä mitään ainakaan yläpäässä jossa lämmöt saattakin olla aika korkealla vaikka hyttiin ei lämpöä tulekkaan kun vesi ei ilman takia oikein kierräkkään -tämän ilmiön totesin koska autossani lisämittari veden lämmöille
Comment
-
kylmää tulee tännekin...
Minulla on ihan samanlainen ongelma. Lämpömittari näyttää kuitenkin tasaista 90 astetta. Voiko silti olla tuo "ilmalukko". Audista vuosi se muovinen ilmaruuvi siitä koneen päällä olevasta putkesta ja vaihdoin siihen metallisen kuusiokolo ruuvin. Voiko tästä syntyä "ilmalukko" ja miten sen saa parhaiten pois ?
Comment
-
Nostetaan vanhaa aihetta hieman. Autona on Audi A4 1.8T AEB Multironic 2002. Vikana autossa on, että puhaltaa vain kylmää ilmaa vaikka lämpötila on säädettu 21c. Moottorin lämpötilassa ei ole mitään erikoista huomattu pysyy kokoajan 90c paikalla. Lämmintä ilmaa alkaa tulemaan, kun pitää kierrokset 2000-3000. Autoon on vaihdettu termostaatti mikä ei kuitenkaan auttanut kyseiseen vikaan. Epäilimme ennen termostaatin vaihtoa, että sinne on ilmestynyt ilmalukko, mutta olemme ilmanneet järjestelmää eikä tunnu auttavan asiaa lainkaan. Missä vika?
Comment
-
Mulla sama homma ja tänään saatiin apua..ennen tyhjäkäynnillä 27 asteista ilmaa sisään suuttimista nyt 47 astetta. Kierroksilla ennen max. 46 astetta nyt 60astetta! G 109 anturin arvo ennen max. 54 astetta ja nyt 80! Aikaisemmin sai ilmata, kun rassas, ainakin pari kertaa ,että tuli vähänkään lämmintä ja nyt ilmat tuli kerralla pois. Porakonepumpulla puhdistusainetta ja vettä vastakarvaan pumppailtiin aikamme ja tuli muuten törkyä!!!!! Täältä topicilta luin ideasta ja voin sanoa että toimii!!!!
Auto Audi A4 -97 AEB 1.8T
Ulkolämpötila oli 0 astetta.
Comment
-
Eipä puhalla vieläkään lämmintä ilmaa. Ilmasimme tänään autoa 10-20min tuntui tulevan ilmaa ja niin kauan teimme sitä ettei enään tullut. Auto alkoi puhaltamaan lämmintä ilmaa normaalisti. Auto oli sammuksissa noin 10-15min ja taas sama homma ei puhalla, kun kylmää. Multironic vaihtoiston, kun laittaa päälle siten et kierrokset ovat 2000 paikkeilla niin alkaa tulemaan lämmintä ilmaa. Onko autossa mahdollisesti joku kiertovesipumppu?
Comment
-
Tänään tutkisimme autoa lisää. Akun vieressä on 2 letkua, jotka menevät ohjaamon puolelle. Letkut ovat päällekkäin ja ylempi letku on aivan huoneen lämpöinen, kun alempi on taas aivan kuuma. Ylemmässä lettuja on reikä ja näyttää siltä, että on ollut jo melko kauan semmoinen (mahdollisesti ilmausreikä?). Kierroksia lisäämällä tämä ylempi letku alkaa myös lämpenemään. Mistä moinen mahtaa johtua?
Comment
-
Häviääkö jäähdytinnestettä? Jos häviää niin kannattaa tutkia ja korjata vuodot ensin. Omassa A4 B6:ssa vm 2002 vuoti peräti kolmesta paikasta jäähdytinnestettä pakkasilla (coolant flange, j-plugi ja termostaatin tiiviste). Moottori lämpimänä järjestelmä ei vuotanut. Samat oireet oli, eli lämmintä ilmaa puhalsi vain kierroksilla. Lopulta ongelma ratkesi lopullisesti lämmittimen kennon vaihdolla. Luulen, että omassa tapauksessa edelliset omistajat ovat yrittäneet korjata vuotoja jollain tiivistysaineilla ja saaneet vain kennon tukittua.
Comment
-
Samaa ongelmaa täällä, matkustamo kyllä lämpiää, mutta mielestäni hitaammin kuin ennen, automaatti-ilmastointi puhaltaa kauemmin kovalla nopeudella ja sisääntuleva ilma on mielestäni kylmempää. Joku kenno tukkiintumassa?
E: pienellä tutkimisella lämppärin kenno mahdollinen syypää, onko millainen homma vaihtaa/puhdistaa? B5 A4 siis kyseessä!Viimeksi muokannut Buuhiz-; 14.1.2014, 16:42.
Comment
-
Ei ole vika vieläkään ratkennut. Käytimme autoa paikallisessa huoltolikkeessä ja olivat varmoja siellä, että vesipumppu mennyt. Vaihdatimme pumpun eikä toimi vieläkään. Olemme putsanneet järjestelmän/kennon porakone pumpun avulla eli tehneet sinne ns. "hullunkierron" eikä tämäkään ole auttanut asiaa. Mistä mahtaa löytyä nämä ( Coolant flange ja j-plug)? Entä onko auton kojelaudan takana jokin venttiili mikä olisi mahdollisesti tukossa/rikki?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiders Näytä viestiOlemme putsanneet järjestelmän/kennon porakone pumpun avulla eli tehneet sinne ns. "hullunkierron" eikä tämäkään ole auttanut asiaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiders Näytä viestiEi ole vika vieläkään ratkennut. Käytimme autoa paikallisessa huoltolikkeessä ja olivat varmoja siellä, että vesipumppu mennyt. Vaihdatimme pumpun eikä toimi vieläkään. Olemme putsanneet järjestelmän/kennon porakone pumpun avulla eli tehneet sinne ns. "hullunkierron" eikä tämäkään ole auttanut asiaa. Mistä mahtaa löytyä nämä ( Coolant flange ja j-plug)? Entä onko auton kojelaudan takana jokin venttiili mikä olisi mahdollisesti tukossa/rikki?
J-plugi termostaattikotelon takana kiinni moottorissa. Termostaatin vaihto-ohjeet
Automaatti-ilmastoinnin läppien moottorit voi myös hajota, mitä ilmeisesti tarkoitit. Tällöin yleensä toiselta puolelta kabiinia tulee lämmintä ja toiselta kylmää. Jos molemmista tulee kylmää niin silloin tuskin läpissä vikaa. Saa korjata jos olen väärässä.
Comment
Comment