Eli ongelma seuraava: sillointällöin kun auton käynnistää(etenkin lämpöisenä), niin mittaristoon jää vilkkumaan jokin öljyn varoitusvalo, ja jännitemittari näyttää alle 12 volttia, lisäksi muutenkin valot ovat tällöin himmeät jne... Kuitenkin sitten kun kierroksia nostaa yli 1500rpm niin jännite pomppaa 14volttiin ja varoitusvalo lakkaa välkkymästä, lisäksi muutenkin valot "kirkastuvat".
Tästä päättelisin jotta laturi ei jostainsyystä lähde mukaan ennenkö kierrokset on ylittäny tuon "rajan". Vika on ilmennyt ekankerran keväällä muistaakseni, ja jatkunut siitä asti suunnilleen samanlaisena. Akun vaihdoin uuteen kesällä, mutta tähän sillä ei ollut mainittavaa vaikutusta.
Tuolta puskaradiosta kuulin että vika saattaisi olla laturin "säätäjässä", mutta kun tuo laturin anatomia ei ole hirveän hyvin hallussa niin ehkä parempi kysyä täältä =)
Eli onko vika mahdollisesti tuossa "säätäjässä", ja mikä tuon mystisen kapistuksen käytännön virka on? Vai meneekö koko laturi uusiksi?
Tästä päättelisin jotta laturi ei jostainsyystä lähde mukaan ennenkö kierrokset on ylittäny tuon "rajan". Vika on ilmennyt ekankerran keväällä muistaakseni, ja jatkunut siitä asti suunnilleen samanlaisena. Akun vaihdoin uuteen kesällä, mutta tähän sillä ei ollut mainittavaa vaikutusta.
Tuolta puskaradiosta kuulin että vika saattaisi olla laturin "säätäjässä", mutta kun tuo laturin anatomia ei ole hirveän hyvin hallussa niin ehkä parempi kysyä täältä =)
Eli onko vika mahdollisesti tuossa "säätäjässä", ja mikä tuon mystisen kapistuksen käytännön virka on? Vai meneekö koko laturi uusiksi?
Comment