Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Älkää pitäkö tyhmänä, mut mis on meen lötkön akku?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Älkää pitäkö tyhmänä, mut mis on meen lötkön akku?

Kyllä, olen harrastanut autoja koko ikäni... Eli mistäpäin kannattaa haeskella vm-90 100:sen (2.0E) akkua. Heti tuulilasin etupuolella oli yks oikee paikka akulle, mut siinä kohtaa oli järkyttävän suuri raitisilmasuodatin (semmonen kartion mallinen). Siis olen joko sokea, tai se pirun patteri on oikeesti piilossa.

Takapenkin alla, kartanlukijan puolella.

Penkin istuinosa lähtee irti kahdella ruuvilla etureunasta ja sitten etureunasta nostaen istuinosa lähtee pois paikaltaan.

Comment

Eihän täällä kukaan tyhmä ole. Kaikki on vaan saman Taudin kourissa.

Comment

Triviaaliltakaan kuulostavien kysymysten esittäminen autofoorumeilla ei ole lainkaan kiellettyä -päinvastoin.

Comment

Ilmastoidusta turbodieselistä se sitten löytyy ilmanpuhdistajan alta. Kumma kun sitä on pitänyt laittaa vähän ympäri autoa...

Comment

Ilmastoidusta turbodieselistä se sitten löytyy ilmanpuhdistajan alta.
            No, mulla C5-korissa on ilmastointi ja TDI, niin akku on siististi lokerossaan tuulilasin eupuolella, suht' keskellä. AInakin eilen sinne uusi Exide 100 Ah vaihdettin ;)

Comment

Uusissa näyttää olevan jo ehtinyt takakonttiin, ehkä seuraavissa sitten peräkärrissä...
              On kyllä vaihdon kannalta toistaiseksi ergonomisin paikka.

Comment

Myöskin starttivirran antamisen kannalta huonoin mahdollinen paikka..

Comment

Myöskin starttivirran antamisen kannalta huonoin mahdollinen paikka..
                  Ulottuvuuden kannalta toisinaan kylläkin paras paikka olisi takakontissa. Useimmiten auto on parkkiruudussa kahden auton välissä, kun apuvirtaa tarvitaan (eikä niiden viereisten autojen haltijoita näy mailla halmeilla) -> joudut työntämään auton ensin pois ruudusta, kun akku on konehuoneessa. Itse työntelin toissa viikolla omaani ti-hallissa, kun unohtui virrat päälle...

Comment

Working...
                  X