Mulla on 96 vm oleva A6. Aamulla kävi yhtäkkiä niin, että kun olin ajanut työmatkan niin ovet ei auenneet sisäpuolelta ollenkaan. Siis etuovet aukeavat ulkopuolen kahvoista, mutta ei sisäpuolen. Takaoven lukot toimii normaalisti. Kuskin puolen kahvasta kun vetää, niin se ei palaudu itsestään, vaan jää pystyyn "töröttämään". Mikäs mahtas olla häikkänä? kokeilin jo irrottaa akun plus navan hetkeksi, mut ei auttanut. Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6:sen etuovet ei aukea sisäpuolelta.
Collapse
X
-
teemulahdenAvainsanat: Ei mitään
-
Se on ihan mekaaninen viritys se sisäpuolen kahva, ei taida akun irrotus auttaa. Vaijerilla vedetty varsinaiseen lukkomekanismiin ja keskuslukon alipaineventtiiliin. Avaa ovipahvi, niin näät mikä mättää. Luultavasti vaijeri irronnut kahvasta, tai jäänyt jotenkin jumiin siellä sisällä.
Ovipahvin irrotus: ruuvit ylhäällä edessä ja takana. Varmaan ruuvi myös kyynärtuessa, jonka irrottamalla pienen luukun takaa paljastuu 2 ruuvia lisää. Sitten ovipahvin nosto ylöspäin.
-
teemulahden
-
Eli mitä varmemmin vain syynä lukkomekanismin jäätyminen. Purku, putsaus ja uudet pakkasta kestävät rasvat voisi avittaa. Nämä on näitä hienomekaanisten lukkojen ikäviä ja varsinkin uudempien autojen ongelmia. Pakkasella autosta pääsee ulos lähinnä ikkunan kautta. Takaovet ovat pahimpia jäätymään.
Comment
-
Comment
-
Lapsilukko kannattaa pitää auki, pääsee helpommin ulos takaa ;)
Comment
-
Jatketaanpa olemassaolevaan topicciin, kun semmoinen löytyi. Ongelmana tuo sama, eli kuskin ovi ei aukea sisältäpäin.
Homma hyytyi ovipahvin irrotukseen.
- 2 ruuvia ylhäältä, OK
- Kahvan viiston osan keskeltä keskusta pois, OK
- Alta löytyi 2 ruuvia, ne pois, OK
Nyt pääsikin jo kurkistamaan, ettei vika ainakaan kahvan päässä ole. Vaijeri lienee siis irti toisesta päästä.
Kysymys: Onko lisää ruuveja jossakin, kun ei kyllä ylöspäin nostamalla pahvi irtoa. Tai sitten en hirvinnyt käyttää tarpeeksi voimaa... Nykyiselläkin voimankäytöllä tuntui olevan siinä ja siinä, ettei jotakin hajoa.
Värkissä on sähköiset ikkunannostimet, antaako lisämaustetta ja jos niin millaista ?
Comment
-
-
Omassa -98 A6:ssa ovipahvi lähtee seuraavasti:
Ylhäätä molemminpuolin ruuvit pois
Sähköikkunoiden säätimen pistoke irti (kahvan alapuolella reikä millä yksikön saa ruuvarilla loksautettua itri kotelostaan)
Sitten nostetaan pahvi ylöspäin ja irrotellaan vaijeri avaus kahvasta ja lopuksi loput pistokkeet (keskuslukitus, kaiuttimet yms.)
Comment
-
- 2 ruuvia ylhäältä, OK
- Kahvan viiston osan keskeltä keskusta pois, OK
- Alta löytyi 2 ruuvia, ne pois, OK
Nyt pääsikin jo kurkistamaan, ettei vika ainakaan kahvan päässä ole. Vaijeri lienee siis irti toisesta päästä.
Kysymys: Onko lisää ruuveja jossakin, kun ei kyllä ylöspäin nostamalla pahvi irtoa. Tai sitten en hirvinnyt käyttää tarpeeksi voimaa... Nykyiselläkin voimankäytöllä tuntui olevan siinä ja siinä, ettei jotakin hajoa.
Comment
-
OK, muistaessani palautetta hommasta. Kiitoksia asiaan osallistuneille.
Se sisäkahvan alla ollut ruuvi oli jäänyt huomaamatta, oli sen verran ovelasti naamioinut itsensä toppausten sekaan.
Samalla pahvia poistaessan kannattaa pistää merkillä, missä eri piuhojen ankkurit ovat kiinni, ne kun irtoilivat siinä hässäkässä... Samoin tuota sähkönostineten yksikköä en millään tavalla irroitellut ennen toimenpidettä, nehän on kyynärnojassa joka tuli siis osana ovipahvia surutta pois. Takana oli kaapelinippu, jolla oli tosin löysää sen verran, ettei haitannit hommaa. Kaiutinjohto tosin kannattaa irrottaa liittimestään, antaa hiukka enemmän vapausasteiota.
Varsinainen taistelu alkaa siinä vaiheessa kun alat ujuttamaan sitä vaijerin koukkua lukossa olevan lipareen uraan. Sinne ei näe, eikä sinne mahdu kunnolla sormetkaan. Kun lukon irroittaa ruuveistaan, sitä sai puskettu juuri ja juuri sen verran sisään, että viimein homma onnistui. Oikeaoppisesti kai pitäisi ottaa se koko oven kokoinen peltisuoja pois, mutten hirvinnyt siihenkään alkaa, näytti olevan niin monenmoista säädettävää siinäkin kiinni...
Comment
-
Oikeaoppisesti kai pitäisi ottaa se koko oven kokoinen peltisuoja pois, mutten hirvinnyt siihenkään alkaa, näytti olevan niin monenmoista säädettävää siinäkin kiinni...
Comment
-
Lisätään tänne vanhaan aiheeseen. Avasin A6sen (-99) ovipahvin kun sisäpuolen kahva ei toiminut. Vian ilmetessä kuului pieni napsahdus ja kahva meni tunnottomaksi. Syyksi paljastui poikennut vaijeri! Ei siis ollut lukko jäässä, klipsut irti tai muut mitä olisin voinut kuvitella vaan vaijeri (sellainen yksisäikeinen teräslanka) poikki noin 8cm lukosta päin katsottuna...
Kysymys. Millähän noita ikkunan liukumekanismejä kannattaisi rasvata? Aukeaa ikkuna aika nihkeän tuntuisesti. Vai onko parempi jättää koskematta ettei mene pahemmaksi. Olisi nyt samalla helppo homma. Lukon rasvaamista pitää myös harkita. Siihen jo tietoa löytyikin haulla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lilyuke Näytä viestiKysymys. Millähän noita ikkunan liukumekanismejä kannattaisi rasvata? Aukeaa ikkuna aika nihkeän tuntuisesti.
Comment
Comment