Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Type 44 200tq lähivalot katosivat (taas)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Type 44 200tq lähivalot katosivat (taas)

    Autoa käyntiin ja valoa päälle lähivaloille. No eipä syty. Pitkät toimii, joten niilla töihin.

    Eli taitaa olla taas mennyt tuo valokytkimen pohja tai siihen tuleva liitin tai molemmat. Edellisellä kerralla 90-luvulla muistaakseni selvisi pelkällä johtoplugin vaihdolla ilman viikseen koskemista.

    Tiedättekö saako tuota pelkkää viikseen vedettävää liitintä enää VAG:ltä. Ennen sai, mutta nyt kuulin huhua, että saa vaan johtosarjaa.

    Näkiskö joku uudesta etkasta, onko niitä viiksiplugeja vielä saatavilla vai ilmoittaako ei-oota.

    #2
    Onko autossasi relekytkentä vai tehtaan johdoilla vielä? Jos tehtaan johdotuksilla, on lyhyiden piirissä se polttimovalvontapurkki. Voisi olla siitä kiinni myös?!

    Jos taas on releytykset tehty kunnolla niin kummastelen, jos valoviiksi olisi rikki.

    Viikseen vedettävästä saattoi tulla irstaita mieleen :)

    Comment


    • #3
      missäs se polttimovalvontapurkki on ?

      http://www.kolumbus.fi/dir-air/dirlight/
      Dirlight kitti ostetuna, mutta ei ole ehtinyt asentaa...

      Comment


        #4
        t89:ssä se on kojelaudan reletaulussa. Lötkössä varmaan samoilla sijoilla. 28x muistaakseni purnukan numero.

        Comment


        • #5
          Reletykset laitettu ja taas futaa. Oli se viiksen vasemmanpuoleisen 14-napaisen liitäntäplugin lyhyiden valojen syöttöpiuhan (keltainen) liittimen ympäristö saanut lämpöä ja kontakti sutta. Viiksi oli kunnossa. Cruisen 1 naru oli poikki ja korjattiin se samalla.

          Korjaus tehtiin putsaamalla liittimestä sulanut muovi, puristettiin vanhaa abicoa tiukemmalle ja releóhjaukseen siirtyminen. Kaveri neuvoi kytkemään releet heti viiksiliittimen jälkeen ja siihenhän ne saikin kohtuuvaivalla. Laitoimme lyhyille yhden releen ja pitkille toisen. Todennäköisyys, että molemmat releet menevät rikki samaan aikaan on pieni. Lisäksi valojen sähköpiirissä pahat häviöt tulevat sen viiksikytkimen yli ja orkkis johto sinällään on kohtuu riittävää siihen nähden, että kytkentä nopea. Eli helpolla hyvä lopputulos ja releet suojaisassa kuivassa paikassa. Virtasyötöt otettiin sulakerasian pohjasta. Releet 30A kestolla, joten eivät todennäköisesti vikaannu ihan äkkiä.

          Laittamalla reletyksen kuvattuun kohtaan, vanhat sulakkeet ok ja valo check toimii kuten ennen.

          Comment


            #6
            Mittaapa vielä paljonko on jännite lampun kannoilla tuon muutoksen jälkeen ja paljonko eroaa mitatusta akun jännitteestä?

            Comment


            • #7
              Hyvä Teppo. Siitä saa hyvän persmark vertailutiedon. Eli mitataan jännitteet: lähi/pitkä .


              ***** ja laittakaa ne kommentit sinne valoreletys osioon. tämä on myös siellä. **********

              Comment


              • #8
                huh huh,tosta kyllä putoo ku eno veneestä...

                Comment


                  #9
                  Jepa, tehdääs tää kilpa tuonne valorele-topiciin.

                  Comment


                    #10
                    Hups heijaa nostetaan tätä ylähä, tossa tuli ropellettua sen polkimen kans. Sen jälkeen katos vähä valoja. Nykyää toimii taakse kaikki valot, eteen toimii H4-pitkät,parkit ja sumarit.

                    Olisko jollain nastajärjestystä viiksen piikeistä. Otin jo kerran irti ja totesin ettei ole lämpövaurioita ainakaan tullut ja samalla tulikin kruisekin kuntoon :) . Valot on jo releytetty, joten viiksi ei _välttämättä_ ole pas2 menny. Johtoja ja sulakerasian pohjaakin on tiirailtu.

                    Muutenkin olisi kiva tietää noiden johtojen kulkemisreitit, esim vilkkujen piuhoja meni jänskästi siinä kiskon liittimissä, mikä sijaitsee jalkatilassa kuskilla.

                    Comment

                    Working...
                    X