Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointihuolia, yllättäen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointihuolia, yllättäen

    Kävin täytättämässä järjestelmän, mutta ei tule silti kylmää. Kompura(uusittu, oli entinen) lähtee kyllä pyörimään, ja naksuu normaalisti kun painaa paneelista jäähiutaleen kuvaa, mutta kylmää ei tule mökkiin, eikä putketkaan jäähdy yhtään. Painetta oli asentajan mukaan ihan kunnolla, ja hänen mielestään muutenkin kaikki näyttäisi olevan kunnossa...??

    Seuraavat vikakoodit vehkeestä tosin löytyi:

    "05.1 (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open"

    "15.7 Air Flow Flap, sporadic block"

    "18.3 Fresh air blower voltage, sporadic"

    Mitä ihmettä nuo tarkoittavat?

    Lisäksi en pystynyt katsomaan vikakoodeja vag-comilla. "too many communications errors" tjsp.

  • #2
    Tuossa on nyt ulkolämpötilan mittaus mykkänä. (05.1)
    Ilmanvirtauksen säätöläpän moottori jumii välillä. (15.7) Lämmönsäätöläppää voi tarkoittaa.
    Puhaltimen moottori puhaltelee katkonaisesti. (18.3)

    Ylimmäinen voisi johtua hapettuneista liittimistä etupuskurin luona.
    Keskimmäiseen auttaa luultavasti säätömoottorin puhdistus.
    Tässä topikissa olevia ohjeita voi soveltaa.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=2072

    Alimmaisesta voisi epäillä hiiliä tai regulointipiirin tinauksia.
    Tässä siitä jotain puhetta, vaikkakin eri auto kyseessä.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=18709

    Tuohon itse vikaan voisi tätä tarjota.
    Voisi sitä perusvikaa epäillä, että höyrystintä ennen oleva kuristin on tukossa.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=21683

    Comment


    • #3
      Eli nuo vikakoodeista johtuvat viat ei itsessään voi estää koko laitteistoa toimimasta? Mielestäni mulla ei katko kompuraa, ainakaan kovin nopeasti, eikä paineputki kylmene ollenkaan. Tosin minulla on ollut myöskin systeemi vuoden verran avoinna ennen remonttia, kuten miracellakin.

      Ei tiedä sitten, ei vaan millään haluaisi päästää kylmäaineita kolmatta kertaa turhaan karkuun. Tulee pikkuhiljaa kalliiksi tämä ilmastointiremontti:)

      Comment


        #4
        Äläs nyt, minulla oli nyt jo neljäs täyttö ;-) (onneksi toimii taas)

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Ville Polttila
          Painetta oli asentajan mukaan ihan kunnolla, ja hänen mielestään muutenkin kaikki näyttäisi olevan kunnossa...??
          Mitattiinko sekä ylä- että alapaineet järjestelmästä? Alkaa kuullostamaan Mikon laiskistuneelta kompuralta:
          http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10387

          edit: äh, siellähän oli eka rivilla maininta "Kompura(uusittu, oli entinen)"

          Comment


          • #6
            Mitattiinko sekä ylä- että alapaineet järjestelmästä? Alkaa kuullostamaan Mikon laiskistuneelta kompuralta:
            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10387

            edit: äh, siellähän oli eka rivilla maininta "Kompura(uusittu, oli entinen)"
            En ollut itse täytättämässä järjestelmää, mutta kyllä se kuulemma yli 10bar paineista oli puhunut.

            Meinasin jo alkaa haukkumaan että eikö niitä posteja voi lukea kunnolla, kunnes huomasin että olit korjannut viestiä:D

            Comment


              #7
              Mites tämä nyt oli, jos ulkoilman mittaus (G17) on hajalla ja näyttää esim. -40 astetta.
              Seuraus: kylmästöinti luulee että on talvi --> ei tarvi hyttiä paljon jäähdytellä.

              Comment


              • #8
                Päästin höyryt pihalle jälleen kerran, ja tarkastin tuon kuristimen. Aika likainen se kyllä oli ja taisi siellä vähän metallilkastuakin olla, varmaankin rikkinäisestä kompurasta. Toivottavasti vika oli sitten siinä. Vähän kyllä epäilyttää, koska luulisi kylmäaineen silti pääsevän läpi koska painetta on reilusti eikä se nyt _niin_ paskainen ollut.. Mutta toivotaan:)

                Mites muuten sitten jos ilmastointi lähtee toimimaan, niin tukkeutuuko se sama kuristin uudelleen, vai onko kaikki metalli ym. tavara sitten jo jäänyt siihen ensimmäiseen?

                Mittariston lämpömittari näyttää silti oikeaa lukemaa vaikka ilmastointilaite sanoo siinä olevan vikaa. Vai onko niille erillinen anturi?

                Onneksi olen löytänyt suht halvan ilmastointihuoltajan, muuten olisi remonttiin mennyt jo tuhansia. Nyt on selvitty satasilla:)

                Kiitos kaikille avusta!

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja posa
                  Mittariston lämpömittari näyttää silti oikeaa lukemaa vaikka ilmastointilaite sanoo siinä olevan vikaa. Vai onko niille erillinen anturi?
                  Taitaa olla eri anturit. Kanava 47 tai 55 se taitaa olla. Pitäisi näyttää asteissa siinä sen lukeman.
                  Näkee myös kanavalla 52 siten, että piste palaa jos tilataan kompuralta kylmää.
                  Jos se anturi luulee ulkona olevan pakkasta, niin ei se tilaa kylmää kabiiniin. Taitaa kuitenkin olla niin, että jos tajuaa sen olevan rikki, niin sitten se käyttää jotain muuta anturia keinotokoisen arvon laskemisessa.
                  Tässä ne koodit.
                  http://ffp-motorsport.com/tuning/18tcodes.php

                  Comment

                  Working...
                  X