Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puolako vaiko sytkänvahvistin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puolako vaiko sytkänvahvistin?

    Tänä päivänä auto rupesi käymään kunnolla täristäen, aivan kuin kaikki mukit ei olis mukana!
    Sekä kylmänä että lämpimänä.

    Välillä saattaa käydä normaalisti, mutta pääsääntöisesti ei.
    Vääntö huonoa, bensa haisee ja TODELLA epätasainen käynti(röpötys)!

    Kertokaahan viisaammat mitä tehdä!!!

  • #2
    Oiskohan puola pimeänä. ISV pystyy kompensoimaan nostamalla käyntiä tuota yhden pytyn pimentoa aika hyvin, ja lopputulos on kai kova tärinä. Multa saat testille ehjän sytkävahvarin tai puolan jos tarvit, vai lieneekö jollain lähempänä tarjolla?

    Toisessa sytkävahvarissa on yksi ylimääräinen kanava, kokeile sillä kaikki läpi.

    Comment


    • #3
      Irrota moottorin käydessä suuttimille menevä pistoke yksi kerrallaan. Se, minkä kohdalla käynti ei muutu, on vian kohde. Jos sytkävahvistimien piuhat antavat myöten, vaihda vahvistimien johdot pareittain keskenään (siis, että vasemman vahvarin ylä ja alaliitin oikealle ja päinvastoin). Toinen vahvari on ainakin S4:ssä ylösalaisin.
      Jos vika siirtyy toiseen sylinteriin, olet paikallistanut vian sen sylinterin vahvariin. Täällä oli jossakin toisessa topikissa kuva, missä järjestyksessä nuo piuhat meni vahvarin liittimiin.
      Vahvari on sama kuin kuutoskoneessa, joten vitosessa yksi kanava on toisessa vahvarissa vapaa ja pienellä liitinjumpalla voit ottaa sen käyttöön.
      Jos vika pysyy samassa sylinterissä, se on sitten puola, tulpanjohto tai tulppa.

      Kirjoitin ihan tajunnanvirtamenetelmällä, meniköhän tämä juuri näin?


      Edit: kerran olen vastaavan vian takia vaihtanut kanavaa ja toisen kerran piti sitten vaihtaa uusi tilalle. Voi se olla puolakin.

      Comment


      • #4
        Tee sytkäjärjestelmälle 1.8T konversio. Saattaa tulla halvemmaksi, kuin vanhan systeemin kunnostaminen. Tosin noita orkkissuorasytkän osia lienee käytettynä kohtuullisesti tarjolla, kun moni on tehnyt 1.8T konversion.

        keskustelua aiheesta.

        Ensin tietty kannattaa varmistaa vian olevan sytkäjärjestelmässä.

        Comment


        • #5
          Pitää aamulla kokeilla tota piuhajumppaa tarkemmin...
          Tuo konversio on käyny mielessä kyllä...

          Comment


          • #6
            Pitää aamulla kokeilla tota piuhajumppaa tarkemmin...
            Tuo konversio on käyny mielessä kyllä...
            Eikä ole paha homma tehdä.

            Comment


            • #7
              Nyt on pinnit käännetty ottaen se tyhjä kanava käyttöön siitä vahvarista ja toimii nyt toistaseks...

              Mutta niin se toimi sillä entiselläkin kanavalla välillä...
              Joten nyt seurataan jos vielä tiputtaa mukin pois, niin sillon mitä suuremmalla todennäköisyydellä on vika puolassa! :)

              Comment


              • #8
                Vahvistimen jäähdytys on aika heikko. Hohkaava koneen lämpö ei ainakaan helpota asiaa. Voisi tarkistaa, että siellä on sopivan ohut kerros piitahnaa lämmönjohteena, ei liikaa. Suunnittelin aikanaan jäähdytysprofiilia vahvistinmduulien peltikiinnityksen tilalle, mutta paikka on hieman hankala.

                Voisin kuvitella, että kun siitä vahvarista menee yksi kanava, seuraavakin menee samasta yksiköstä, kannattaa melkein metsästää yksi varaosiksi.

                Comment


                • #9
                  Veikkaan, että jos se laukee, ni sitten viskaan niillä vesilintua ja tilalle se konversio...

                  Ehkä jopa jo aikaisemmin...

                  Eikös siihen periaatteessa vois kehittää samanlaisen jäähdytyksen ku prosessorilla on... Siili ja tuuletin siihe päällä...

                  Comment


                  • #10
                    Itse suunnittelin tekeväni siihen peltiin reiän jäähdytysprofiilille. Varasin jo tietokonekaupasta pari järeää Athlon -prossun siiliä, johon vahvitimen olisi voinut pultata kiinni. Niille ei olisi ehkä edes tuuletin tarvittu. Jäi silloin tekemättä.

                    Comment


                    • #11
                      Käsittääkseni tehtaan huolto-ohjelman mukainen sytkäosien vaihtoväli taisi olla jotain 200tkm. Vai koskikohan se vaan sytkäpuolia. Enivei, lähes kaikki suorasytkä 20vt koneet on tuon merkkipaalun jo ohittaneet. Itse tein 1.8T konversion ennakoivana huoltona ennen sytkäongelmien ilmestymistä, auton mittarissa oli öbaut ~250tkm tuolloin. Arvelin, että pääsen helpommalla jatkossa - ei tarvitse taistella mystisten sytkäperäisten käyntihäiriöiden kanssa, jotka tietenkin ilmenevät mahdollisimman keljussa paikassa. Muutenkin tuo konversion oli kivampi tehdä, kun oli aikaa haalia osia ja ihmetellä kytkentöjä ihan rauhassa.

                      Comment

                      Working...
                      X