Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porattu ruuvinkanta boksissa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Porattu ruuvinkanta boksissa?

Tein tänään pyyhkijöiden akseleiden voiteluhuollon ja jouduin avaamaan kuskin puolelta mustan muovikannen, jonka alla on kirkasta peltiä oleva boksi. Tuon peltiboksin reunassa oli semmonen ruuvinkannan paikka ja sen reiässä ilmeisesti ruuvintynkä, jonka pää näytti siltä kuin olisi porattu kanta pois. Onko tuo boksi sinetöity noin ja onko tuo tulkittava siten, että siellä on käyty ropeloimassa jotain, mahdollisesti vaikka sitä muuatta lastua? No, jos näin on, niin mistä saan selville että onko auto lastutettu ja miten?

Siis mitä nyt olet löytänyt? ECU:n (moottorinohjaus boksi, metallinen, perässä iso vyyhti johtoja leveästä liittimestä)? Avaamallahan sen lastun näkee.

Comment

Minä muistelisin, että tein samanlaisen "löydöksen" Passatista kun asentelin cruisea. Eli itse asiassa se on vain tappi johon ECU asettuu paikoilleen ja niitä pitäisi olla kaksi.

Comment

Kiitos Aki...

...tuosta tiedosta. Näytti vaan niin erehdyttävästi poratulta ruuvinkannalta, että pani miettimään... Täytyypä sitten joskus paremmalla ajalla kurkata sinne sisään ja ihmetellä niitä chippejä. En tosin tiedä, miltä siellä vakiona pitäisi näyttää, koska olen automiehenä niitä vuosikertoja jolloin Kuplan konetilan valkoiden diagnoosipistoke oli huikeaa edistystä. Tuon jälkeen sitten on enimmäkseen tullut vain ajeltua.

Comment

Jos löytyy muistipiirin (parin sentin kokoinen musta nelio, pirusti jalkoja) alta erillinen kanta ts. piiri ei ole suoraan juotettu levyyn tai juottamisen jälkiä kannassa. Toki muistipiirissä voi lukea myös suoraan päällä lastun merkki.

Comment

Working...
          X