Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4(B5) sähköikkunoiden "kerralla ylös/alas" toimin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4(B5) sähköikkunoiden "kerralla ylös/alas" toimin

Eli tämä mukavuustoiminto jolloin rittää, että painat/nostat kerran kytkimestä ja ikkunat sulkeutuvat/avautuvat kokonaan, katosi sen jälkeen, kun käytin akun miinuskaapelia pois vetokoukun johtosarjan asennuksen yhteydessä.

Ikkunat aukeavat ja sulkeutuvat nyt muutoin normaalisti, mutta sormi pitää olla kytkimellä koko ajan.

Eikös kyseinen toiminto pitäisi olla vakio juttuja, eikä pitäisi kadota jos käytät ECU: "kylmänä"?
    Pitääkö kaivaa Vag-Com jostain, vai voisiko kyseessä olla jotain muuta?

Autona: Audi A4(B5) vm. 2000

Vedä kaikki ikkunat ääriasentoihinsa ja pidä nappia painettuna muutama sekunti, niin pitäs rueta taas toimimaan.

Comment

Jeps, näinhän sen sai taas aktivoitua. Kiitos.

Comment

Mites muuten takaikkunoiden pitäisi toimia? Minulla ne menee vain alas "automaattisesti". Ylöspäin pitää painaa koko ajan.

Comment

Oiskohan takaikkunoissa turvaominaisuus, että ne ei mee ylös automaagisesti. Jos lapset tai muut eläimet heiluu ikkunassa, niin ei jää niin helposti pää tai muut ulokkeet ikkunan väliin.

Comment

Ei tullut kokeiltua, mutta itse "loogisesti" ajattelin sillain, että toiminnon saa aktivoitua kumpaankin suuntaan.
            Eli jos olisin painanut kytkintä pohjaan vain toisessa ääriasennossa, esim ikkuna auki ja se muutaman sekunnin pidätys, niin silloin ikkuna aukeaisi automaattisesti vain alas???
            Eli siksi tein varmuuden vuoksi myös ikkuna kiinni asennossa se "pidättely", mutta ehkä se oli turhaa, ken tietää?? :)

Comment

Ei tullut kokeiltua, mutta itse "loogisesti" ajattelin sillain, että toiminnon saa aktivoitua kumpaankin suuntaan.
              Siis edessähän se toimii molempiin suuntiin, ittellä ei oo takaikkunoista kokemusta, kun on sähköt vaan edessä. Takaikkunoillehan on vielä lisäturvana se lukitusnappi. Mutta luulen ettei ikkunoiden automaattisulku toimi takana.

Comment

Takaikkunoillehan on vielä lisäturvana se lukitusnappi. Mutta luulen ettei ikkunoiden automaattisulku toimi takana.
                Toimii A6 C5 98'ssa avaimella, lukittaessa ja avatessa. Menee nappuloista kerralla ylös tai alas.

Comment

Siis edessähän se toimii molempiin suuntiin, ittellä ei oo takaikkunoista kokemusta, kun on sähköt vaan edessä.
                  Juu, mutta yritin huonosti ilmaista sitä, että voiko sen ohjelmoida siten, että aukeaa maagisesti vain toiseen suuntaan. Nyt tein sen aktivoinnin ikkuna kiinni ja ikkuna auki. Mutta ilmeisesti riittää, että pidät kytkintä pohjassa jommassa kummassa asennossa ja silloin ikkunat aukeaa automattisesti ylös ja alas.

Eli jos olisin painanut kytkintä pohjaan vain toisessa ääriasennossa, esim ikkuna auki ja se muutaman sekunnin pidätys, niin silloin ikkuna aukeaisi automaattisesti vain alas???
                  Nooh, aivan sama, nyt toimiii kuitennii :)

Comment

Working...
                  X