Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 B4 sähköpeilien asennus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

80 B4 sähköpeilien asennus

Manuaalisesti säädettävien peilien tilalle olen ostanut rs2:n sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit. Hyllystä löytyy peilien säädin, joka tulee kuskin ovipahviin. Ongelmana on kuitenkin johtosarjan löytäminen, koska marmoritiskiltä johtosarja löytyy niin ihanaan hintaan kuin 276 euroa tjs. Kyllä audilla johdot näköjään maksaa, mutta onko tuossa hinnassa rs2-lisä.

Onko siis kaikissa audeissa, joissa on sähköpeilit sama johtosarja jo tehtaalla asennettuna? Tarkoitan siis näitä audin 80(avant,limousine),rs2,s2. Vinkkejä voitte antaa mistä tuollaisen johtosarjan löytää vähän halvemmalla. Romuttamoilta en ole vielä ehtinyt kyselemään.

Asennuksessakin on muutama epäselvyys eli miten peilien lämmitys laitetaan toimimaan yhdessä takalasin lämmityksen kanssa? Vai tuleeko lämmitys asentaa omalle katkaisijalle?

Muistaakseni itse johtosarja on sama kuin muissakin t89/b4 autoissa, mutta peilien päässä on vielä adapterijohdot (jotka sitten maksaa ihan sairaan paljon).

Comment

Lämmitys on takalasin lämppäriltä, johto tulee muistaakseni jostain sulakekotelosta.

Miulla on kytkentäkaavio t89:ään jos se helpottaa.

Comment

pasi_: Kytkentäkaavio auttaisi paljonkin. Jos tuo löytyy sinulta koneelta niin voisitko lähettää kaavion sähköpostiini. Oletan,että se on sähköisessä muodossa.

porkkis: Tuo kysymäni johtosarja on ilmeisesti juuri noilla adapterisilla päillä ja sekös maksaa. Jos johtosarja on sama muissakin niin ongelmaa ei enää ole.

Piritekiltä saa kuulemma johtosarjan järkevään hintaa ja todennäköisesti se sieltä ostetaankin.Noissa ostamissani peileissä johdot ovat katkaistu eli sitä adapteria ei ole niin tavalliseen johtosarjaan liittäminen on tehtävä itse. Ihmeen vähän sähköpeileistä käyty keskustelu täällä, mutta kai nuo on niin särkymättömiä.
        Viimeksi muokannut AL; 31.10.2010, 12:43.

Comment

RS2 peilien asennuksessa taitaa joutua ovipeltejäkin hieman muokkaamaan, taisi olla niin että eivät istu alkuperäisten reikään.

Comment

Varmuudella en osaa sanoa meneekö nuo mukisematta oviin kiinni, mutta peilien mukana tuli metalliset adapterit, jolla nuo pitäisi saada kasikympin oviin kiinni. Näin ainakin myyjä sanoi. Pikainen vertailu vanhoihin peileihin näyttäisi kuitenkin siltä,että menee bolt-on tyylisesti. Ei tuossa mitään ongelmaa ole, jos täytyy ovea muokata, koska auto menee maalattavaksi.

Comment

Mites tuo peilin irrotus tapahtuu, onko se sisäpuolelta kiinni?

Pitää vaihtaa se samanlaiseen sähkösäätöiseen, kun lasi on mennyt pilalle.

Edit: purin kaiken mahdollisen siitä ympäriltä, mutta ei sinne rakoon minne peilille menevä johto menee, mahdu kuin 1 sormi, työkaluista puhumattakaan...

Edit2: itse itselleni vastaten: se lähtee siis ulkoapäin irti http://audiclub.fi/audifinns/showthr...eilin+irroitus
              Viimeksi muokannut hildebad; 26.12.2008, 13:45.

Comment

Omaan typ89:n RiSa:n peilejä asennettaessa ei sähkökaavio tuntunut pitävän paikkaansa, mutta kokeilemalla siitä selvisi(kärsivällisyyttä).
                Jos ongelmia piuhojen kanssa voin kaivaa "oman sähkökaavion" arkistosta.
                Itse peilin jalka(org.RS2) kävi suoraan alkuperäiseen koloon ilman oven kairaamista. Ilmeisesti Porschen ja RS2:n jaloissa pieni ero vaikka ulkoisesti ovat samanlaisia.

Comment

Working...
                X