Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ACC, Start/Stop, Braking guard ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Noniin.

    Irroittelin äsken puskurin ja katsoin mitä sieltä löytyy.

    Edellinen omistaja oli näköjään tehnyt saman, moduulin liitin oli saatu hajotettua.

    Onko tuon 12-pinnisen liittimen kytkentäkaaviota helposti saatavilla? Virtaa tuli yhteen pinniin, muistaakseni n. 2V ja ruskea ilmeni maajohdoksi, muut olivat mykkiä.

    Comment


    • #32
      4G ja 8K eroista en nyt rupea kinaamaan, kun en tiedä niin syvällisesti.


      Ja semmonen huomio. Että lane assist, kaistalla pitoavustin toimi. Eli käyttää jotain eri antureita. (A6 etupuskurissa sumuvalojen paikalla olevat tutkat?)

      Kun nimen omaan lane change assist, kaistanvaihto avustin eli katve avustinavutin oli se mykkä ja mykisti muut (mutta ei kaistalla pito avustinta).



      Jos ei mihinkään 12 v tule, niin se olis ekana saatava kuntoon.

      Comment


      • #33
        12-pinnisen liittimen kytkennät on vissiin tuossa ketjussa mutta venäjäksi. Pelkästä sähkökuvastakin pääsee kärryille kytkennästä.

        https://www.drive2.ru/l/636129600149140091/

        Tämä on sitten se paikka mistä kuvat saa ladattua pientä maksua vastaan.

        https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

        Comment


        • #34
          Kiitokset kaikille tähän astisista neuvoista!

          Eilisen puskurijumpan jälkeen ajattelin tutkia tuota virtaongelmaa toisesta suunnasta tällä kertaa, eli sulakerasialta lähtien.

          Löysin netistä muutamia erilaisia sulakekarttoja ja vertasin niitä oman auton sulakerasiaan.
          Hieman hämmenystä aiheutti, kun tuo side assistin sulake puuttui kokonaan, mutta vieresessä slotissa (takapenkkien lämmitys - ko. varustetta ei ole minun autossa) olikin sulake.
          Nappasin sulakkeen irti noilta penkinlämmittimiltä ja siirsin sen side assistin sulakepaikalle - se lähtikin toimimaan, eli case closed siltä osin.
          Mikähän tuossakin ollut tavoitteena?

          Tutkin äsken myös sitä ACC tutkan liitintä ja siellä virtapuoli ok kaikilta osin.
          Itse tutka näytti aika kuohitulta, joku oli yrittänyt sitä selvästikin purkaa aiemmin.
          Jos liittimen ottaa irti, ei ohjainlaitteeseen saa luonnollisesti yhteyttä, mutta liittimen kiinni ollessa pysyy tuo aiemmin mainittu koodi muistissa nollauksesta huolimatta, eli uskaltaisin paikantaa vian tuohon tutkaan, olenko oikeassa?

          Ajattelin tilata uuden (käytetyn) tutkan tuon rikkinäisen tilalle.
          Foorumilla oli yhdessä ketjussa mainittu Puolalainen Allegro-sivusto ja siellä nuo näyttivät olevan ihan kohtuullisen edullisia.
          Onko muilla kokemuksia tuosta Allegrosta, onko luotettava?

          Jos vaihdan nyt käytetyn ehjän tutkan vanhan tilalle, ilmeisesti component protection täytyy purkaa? Onnistuuko tämä missään muualla kuin merkkiliikkeessä ja onko kenelläkään aavistusta nykypäivän kustannuksista tuolle operaatiolle?


          Comment


          • #35
            Voiko olla että joku on yrittänyt tarkastaa/vaihtaa ko. sulake ja laittanut viereiseen slottiin ja ihmettelyt ettei sulakkeen vaihdon jälkeen toimi?

            Comment


            • #36
              Tämän ketjun viestissä 25 on juurikin poistettu komponettisuoja ja tehty kalibrointi side assist tutkalle noin 200€ hintaan. Väittäisin että ACC tutka menee suunnilleen samaan hintaluokkaan.

              Comment


              • #37
                Saaga jatkuu..

                Tilasin uuden (käytetyn) tutkan ja vaihdoinkin sen eilen, komponenttisuojaus laukesi tutkaan ja myös can gateway on nyt komponenttisuojauksessa, onkohan tämä normaalia?

                Tuo aiemmin mainittu ohjainlaitteen vikakoodi myös on ja pysyy..

                Mietin, että olisikohan tällä alla olevalla jotain osuutta asiaan ja mistä tämä voisi johtua? Tämä siis oli tullut jo ennen tutkan vaihtoa.

                1 Fault Found:
                4332 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus
                P1647 00 [039] - -
                [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
                Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                Freeze Frame:
                Fault Status: 00000001
                Fault Priority: 2
                Fault Frequency: 1
                Mileage: 493179 km
                Date: 2024.06.17
                Time: 14:28:18
                Engine RPM: 0.00 /min
                Normed load value: 0.0 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 40 °C
                Intake air temperature: 35 °C
                Ambient air pressure: 990 mbar
                Voltage terminal 30: 12.180 V
                Unlearning counter according OBD: 40
                Crankshaft speed (RPM): 0.0 /min
                Vehicle speed: 0.00 km/h
                Acceleration: 0.000 m/s²
                ACCI a Des: 0.000 m/s²
                ACCI st State-Bits 0-7: 00000011
                Cruise Control System (CCS): status-Bits 0-7: 00000110
                ACCI st Brk Err mp-Bits 0-7: 00000000
                Readiness: 0 0 0 0 1

                Comment


                • #38
                  Vähän samaa juttua kuin yllä. ACC, Breaking Guard, Start/Stop ei toimi, punainen merkkivalo palaa. Auto A4 Allroad quattro B8 2016 2.0. K-autossa todettu, että tutka ei futaa ja se pitää vaihtaa. Kustannusarvio siellä 4300€, mikä ei oikeen nappais. Vinkit tarpeen, eli mistä tutka, asennus ja kalibrointi? Oma kompetenssi/kiinnostus ei riitä.

                  Comment


                  • #39
                    ACC, Breaking Guard, Start/Stop ei toimi, punainen merkkivalo palaa. Auto A4 Allroad quattro B8 2016 2.0. K-autossa todettu, että tutka ei futaa ja se pitää vaihtaa. Kustannusarvio siellä 4300€, mikä ei oikeen nappais. Vinkit tarpeen, eli mistä tutka, asennus ja kalibrointi? Oma kompetenssi/kiinnostus ei riitä. Yritin löytää arkistoista validia ketjua, mutta ratkaisua ei sieltä löytynyt.

                    Comment


                    • #40
                      Vikakoodit tässäkin tapauksessa saattaisi antaa vinkkiä missä vika. Jos tutka ei ole saanut mitään ulkoista osumaa niin varmaan kannattaa ensiksi katsoa, että johtoliittimet on paikoillaan ja suihkutella sinne liittimeen kontaktisprayta / elektrokliineriä. Voi olla, että sillä + koodien nollauksella saa systeemin taas toimimaan. Youtubesta löytyy ainakin englanniksi jotain vinkkejä vastaaviin ongelmiin.

                      Comment


                      • #41
                        Itsellä tässä viikolla alkoi myös katveavustin sekoilemaan. Tästä meni hetki, niin ACC lakkasi toimimasta.

                        Tuosta voisi epäilykseni mukaan päätellä, että J770 boxi meni jumiin?

                        ACC ilmoitti kodiksi vain ettö johtuu toisesta boxista eli katveavustimesta


                        Address 3C: Lane Change (J769)
                        Labels:| 5Q0-907-566.clb Part No SW: 4G0 907 566 M HW: 4H0 907 566 F Component: SWA Master H06 0060 Serial number: 0367663079 Dataset Number: 4G0909535C 0008 Coding: 040321 Shop #: WSC 02391 785 00200 ASAM Dataset: EV_LaneChangAssis 001028
                        ROD: EV_LaneChangAssis_AU48.rod VCID: 392F2345F9DA6942889-806C

                        Lane change assistance control module 2:
                        Subsystem 1 - Part No SW: 4G0 907 568 M HW: 4H0 907 568 F
                        Component: SWA Slave H06 0060 Serial number: 0368540298

                        Coding: 040321
                        1 Fault Found: 4192014 - Control Module 2 for Lane Change Assistance

                        C1115 04 [00001001] - Internal System Fault
                        Confirmed - Tested Since Memory Clear
                        Freeze Frame:
                        Fault Priority: 3
                        Fault Frequency. 11
                        Reset counter: 250
                        Mileage: 258606 km
                        Date: 2025.03.22
                        Time: 09:51:59
                        Viimeksi muokannut Cronos; 24.3.2025, 14:50.

                        Comment


                        • #42
                          Hei, Osaako joku auttaa asiassa, kun menee itsellään sormi suuhun. Viimeviikolla työmatka ajossa huomasin, että autossa ei mene enään vakkari päälle. Kyseessä 2009 vuosmallin Q5 3.0 tdi CCWA koneella oleva auto

                          Vikakoodeja on useampia, mutta mittaristossa ei pala yksikään valo. Delphin softalla katsottuna antaa Driver helper systemsin puolella koodeja: 16352, 01316, 01317 ja moottorin puolelta: U111300 koodin.

                          Mittaristo tosiaan ei ilmoita mitään vikaa ennekun vakkaria koittaa painaa päälle. Siinä kohtaa tulee ilmoitus ACC not available ja satunnaisesti se ilmottelee braking guard not available. Kyselin yhdeltä wag mekaanikolta asiasta, mutta häneltäkään ei tietoa asiasta löytynyt.

                          Comment


                          • #43
                            Onko auto kuinka likainen, omista vessoista on aina korjaantunu noi haamuviat kun ajaa pesukoneesta läpi. Ei se tarvi kun yhen anturin tai tutkan olla kuran peitossa ja kaikki alkaa feilaan.

                            Comment


                            • #44
                              ässävika jos pesu ei auta niin koita lukea koodit uudestaan VCDS:lla. Nuo laittamasi koodit eivät valitettavasti auta oikeen mitään.

                              Comment

                              Working...
                              X