Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton käynnistäminen Eberi päällä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Takuu kuitenkin on "vain" 2 vuotta ja siinä ajassa ei yleensä tule muutenkaan ongelmia.
    Kumoan tuon väitteen. Mulla on kahtena talvena herjannu samaa vikaa, eli palopesän puhltimen moottoria. Ekana talvena se vaihettiin, tokana talvena vaihettiin koko ohjausyksikkö ja tänä talvena ku takuu ei oo enää voimassa on eberi ollu kuollu parina aamuna ja kumpanakin eri vikakoodi, eli nyt on tänä talvena joku muukin vika tuon vakio puhaltimen vian lisäks.

    Comment


      #32
      Taisin paikallistaa vian. Ainoa asia mikä muuttui, on polttoaine määrä tankissa.
      Jos laskee lähelle puoltaväliä, niin Eberi ei taida saada ainetta tankista.

      No, onneksi korjaavat virheet huomenna.
      Toivottavasti oli siitä kiinni...
      Oli se siitä kiinni.
      Quattron tankki on kardaanitunnelin takia vähän oudon mallinen, kaksiosainen.
      Polttoaineputki oli ilmeisesti vain väärälläpuolella. Samalla varmuudenvuoksi pidensi sitä.
      No, pääasia että toimii...

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja elinpankki Näytä viesti
        Oli se siitä kiinni.
        Quattron tankki on kardaanitunnelin takia vähän oudon mallinen, kaksiosainen.
        Polttoaineputki oli ilmeisesti vain väärälläpuolella. Samalla varmuudenvuoksi pidensi sitä.
        No, pääasia että toimii...
        Kummalla puolen tuo polttoaineputki oli ennen korjausta?

        Comment


        • #34
          Tyhjähköllä akulla tapahtui niin, että käynnistettäessä pimeni mittaristo ja konepellin alta kuului sellainen palon tumps-ääni. Webasto sammui. Avasin konepellin ja katselin kun savua rupesi tulemaan ilmanottoputkesta. Tätä katselin hetken ja panin uudestaan päälle, toimi hienosti tämän kerran.

          Jotain pitää tehdä, akku ja laturi tarkistukseen ja ajoittaista latausta roikasta. Tuntuu siltä että kahtena päivänä peräkkäin ei voi käyttää webastoa noin -17°C pakkasessa vaikka välillä on tullut ajettuakin. Akku ei vissiin ota vastaan latausta.

          Suosittelen kyllä lämmittimen sammuttamista ennen käyntiinlähtöä jos epäilet että akussa ei virtaa ole. En myöskään sahaisi kovin pitkään jos lämmitin käy, vaan kokeilisin sekunnin kahden startilla ja jos ei lähde niin laturi kiinni hetkeksi.

          Comment


          • #35
            Sehän on vähä sama webaston kanssa kun normi öljypolttimen. Jos tulee sähkökatko ja ei se jälkijäähdytys toimi niin joko suutin tai palopesä/hehku sulaa. Itsellä suli tässä muutama talvi sitten eberistä hehku kun löin auton käyntiin webaston ollessa päällä.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Riku.J Näytä viesti
              Itsellä suli tässä muutama talvi sitten eberistä hehku kun löin auton käyntiin webaston ollessa päällä.
              Siis miTÄH ? :-)

              Comment


              • #37
                Näin kävi, kuului vain sellainen mosahdos ja eberin imuputkesta tuli savu. Hehkutulpan pää oli sulanut joltain 5mm matkalta. Vaihdoin keraamisen hehkun tilalle eikä ole mitää ongelmaa ollut.

                Comment


                • #38
                  Eikö tuon koneen lämpiämiseen riitä yksi polttoainelämmitin :)

                  Comment


                  • #39
                    Riku ei tainnut fiffata..

                    Comment


                    • #40
                      Joo kyllä hokasin tuon :D

                      Comment


                      • #41
                        Ettei nyt vaan ole käynyt huonoa tuuria ja hehku on sulanut sopivasti samaan aikaan? Jos lämmitin sammuu, bensa ja ilma loppuu ja ei siellä luulisi kovin kuuma tulevan. Ja eihän sen hehkun pitäisi edes startatessa olla päällä, ellet starttaa samaan aikaan, kun Webastokin käynnistyy.

                        Comment

                        Working...
                        X