Missäs päin D2:ssa on CCM? Vois olla aiheellista tsekkata sen kunto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ovilukon mikrokytkimen korjaus
Collapse
X
-
Hyvä kysymys.. CCM = cabin comfort module? Paljonpuhuttu mukavuusboksi? :D Ei mitään aavistusta. Ehkä tämä on sitten väärä ketju asialle! Jalkatilat molemmin puolin olivat ainakin kuivat, kun imuroin lattiamatot päivällä.
Edit: ja varengaskotelo, cd-vaihtajan tila, akkukaukalo, ja moottoritilan sisäilmanottokaukalo olivat kaikki myös kuivia..
Edit2: ilmeisesti homma hoidetaan releillä, joita on sekä kuskin että apukuskin puolella. Oikealla puolella matkustajan jalkatilassa on releboksi jossa on sitten mm. sisävalojen ohjausmokkulat, jos nyt oikein ymmärsin. https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../9/937-937070/Viimeksi muokannut Ihmemies; 6.4.2020, 22:22.
Comment
-
Jaa mutta D2:ssa taitaakin vielä olla lukkojen ohjaukset samaa sukua kuin C4:ssa eli alipaineella ja sitä myöten ohjainlaite pumppuineen jossain takakontin sivuposkessa tai takapenkin alla. En nyt kyllä muista missä se on D2:ssa mutta seuraa alipaineletkua.
Comment
-
Edit3: Idioottitehtaalta päivää.Suosittelen vianetsinnässä aloittamaan aina perusteista. Katselin jo eilen sulakkeita läpi, mutta nyt tänään uudemman kerran ajatuksella. Sulaketaulun 5 kautta menee asiaan liittyviä systeemejä..
1. 10A sulake oli kyrvähtänyt. Lienee mennyt lukkolaitetta vaihtaessa. Varasulakepidike oli 10A kohdalta tyhjä, joten ryöstin sen ratin lämmittimestä (sporttiratissa ei ole lämmitintä, ainostaan mukavuusratissa on).
1. = central locking pump, make-up mirror light, interior lights, interior monitor diode, courtesy l ights, lights for footwells
Alla siis kamalaa sekoilua jonka kirjoitin aiemmin:
-----------------
Pumppu on takakontissa vasemmalla äänieristysten sisällä. Kaikki ovet, bensakorkki ja takakontti menevät täysin normaalisti auki ja kiinni kauko-ohjaimella, ja pumppu ei toimi kuin yhden hurauksen ajan. Takapenkin alla ei ole mitään piilossa, olen sen ottanut 2018 irti kerran.
Lukkolaitteet ovat muuten vissiin mekaanisia, alipaineella toimivia, paitsi niissä on mikrokytkin johon lukkosalpa pyörähtäessään osuu ja siitä lähtee tieto sitten jonnekin.
Keskuslukituksen measuring blockeissa oli muuten nelinumeroisia koodeja, paitsi ovien kohdalla vain kolmenumeroinen. Pitäisikö senkin olla nelinumeroinen vai miten tämä toimii?
Ovet kiinni koodi oli 000. Door status 1 ovi kerrallaan aukoessaan:
Vasen etu 110
Vasen taka 100
Oikea etu 100
Oikea taka 100
Konepelti auki 001
Range: 0 = closed / 1 = open
?xx = rear doors
x?x = driver/passenger door
xx? = engine hood
rear lid kiinni 0000
rear lid auki 1100
?xxx = rear lid (0 = closed / 1 = open)
x?xx = luggage compartment light (0 = OFF / 1 = ON)
xx?x = rear lid unlocking switch (0 = not operated / 1 = operated)
xxx? = rear lid unlocking motor (0 = not running / 1 = running)
Tämä laite siis kertoi tiedot:
Address 35: Centr. Locks Labels:. 8D0-862-257.lbl
Part No: 8L0 862 257 Q
Component: CV-Pump D17
Coding: 15179
Shop #: WSC 23132
VCID: 43D3B3B2728E4ABFC37-4F0C
Edit: liitteenä vielä sähkökaaviot pdf:nä...
Edit2: niin balloon tippinä on siis nuo selitykset noille koodeilleAttached FilesViimeksi muokannut Ihmemies; 7.4.2020, 11:48.
Comment
-
S8 D2:n takakontin lukon mikrokytkin lienee tiensä päässä: kontti menee kiinni ja pysyy kiinni, mutta ATK sanoo, että se on auki. Aluksi temppuili, mutta meni ohi kun sulki uudelleen kontin. Nyt palaa kontti auki-ilmoitus aina ruudussa. Tuskin tuo muustakaan voi johtua? :D
4A5827505H lukko-osa mikrokytkimellä olis satkun. Ihmeellisen edullinen hinta... Mietin toki, että jos ottaisi lukon irti ja metsästäisi mikrokytkimen, samanlaisen, ja vaihtaisi. Mut ongelmana on, että miten tehdä operaatio kerrostalon parkkiksella niin, ettei joku nyysi takakontista kaikkea mukaan irtoavaa akkua myöten :D
Comment
-
Jos tuonne ronkin lukkoon sopii samanlainen Cherryn mikrokytkin kuin mitä tässä threadissa (edellisellä sivulla) on käytetty ovien lukoissa, niin voisin sellaisesta luopua. YV:llä tavoittaa.
Comment
-
Jaksoin perehtyä vihdoin asiaan.Molemmissa lukoissa on sama ongelma: sisällä on sellainen muovinen sininen todella monimutkaisen näköinen ohut osa, joka ilmeisesti jotenkin hivelee mikrokytkintä tms. kun lukkoa operoidaan. Tämä on molemmissa eri tavalla rikki. Ehkä sen rikki oleminen vaikuttaa siihen, että lukon auki/kiinni status ei aina välity oikein.
Saispa vielä uusia lukkoja...........
Edit: tuo näyttää kyllä ihan samalta, pitäisköhän sitä kokeilla, vaikka osanro onkin eri: https://shops.audi.com/en_GB/web/tra...m=4A5+827+505#Viimeksi muokannut Ihmemies; 7.8.2021, 17:57.
Comment
Comment