Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Flektit pyörii satunnaisesti (toinen rikki)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Flektit pyörii satunnaisesti (toinen rikki)

    Eli ongelma on että toinen flekti pyörii vain satunnaisesti. Sillonhan tämä ilmastoinnin yhteydessä tuleva "forced air fan" rupeaa huutamaan täysillä. Sen surullisen kuuluisan kumilirpakkeen olen ottanut pois tuulettimen välistä.

    Pari kysymystä ongelman eteenpäin viemistä varten:

    Missä on tuulettimien liittimet? jotta vois kokeilla onko puhallin todellakin rikki.

    Ja onko Vag comilla mahdollista kattoa että missä tilassa on tuulettimien ohjausyksikön antamat signaalit.

    Eli siis ohjausyksikköhän pyörittelee tuulettimia tarpeen vaatiessa. Paitsi nyt kun ottaa ilmastoinnin pois, ei pyöri mikään tuuletin edessä. Tämä oli ikävä huomata peräkärryn vetämisen jälkeen paikallaan kun lämmöt alkoi kivuta yli 100 asteen
    Viimeksi muokannut okkim; 24.11.2007, 16:54. Perustelu: Otsikkoa tarkennettu

  • #2
    No aikani kiroiltua kokeilin antaa akulta suoraan sähköä puhaltimelle. ja eipä se toiminu. eli täytyypi vaihtaa se.

    Osaako joku sanoa että mitä mahtaa sähköflekti maksaa?

    Comment


    • #3
      216e marmorilla.

      Comment


      • #4
        Jos kyseessä 8D0 959 455C, germaaniassa tarvikeosana alta 50e...

        Comment


        • #5
          en tiedä osanumeroa. varmaan saa suomestakin tarvikkeena jostain.

          Comment


          • #6
            Ei kun kyseessä on osa 4B3 959 457, electric fan for vehicles with air condit. Tuo edellä mainittu on käsittääkseni ilmastoimattomaan, joka on vielä kalliimpi marmorilla.

            Comment


            • #7
              Siispä huomenna marmoritskille...

              Comment


              • #8
                Joo, mutta älä luota mun osanumeroehdotuksiin välttämättä ;) Voit ottaa sen ylös ja varovasti kysyä jos se olis tämä, albumissa on niin paljon vaihtoehtoja, toki ilmastoiduille vain tuo yksi.

                Comment


                • #9
                  8D0 959 455D oli vanhan osanumero. eli Gate:n puhallin

                  Comment


                  • #10
                    Sitä ei enää näemmä ole, korvattu numerolla 4Z7 959 455, ovh. 261e. Gaten 300W tosin sekin, koneisiin AJK ja AZA. Jostain syystä tarjoaa myös tuota aiemmin mainitsemaani numeroa samoihin ilmastoituihin koneisiin, se on 200W...
                    Ei noita perhealbumin juttuja aina tajua, siksi hyvä jos löytää vanhan osanumeron.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on siis 2 sähköflektiä keulilla. 1 repsikan puolella syylärin takana ja 1 kuskin puolella syylärin etupuolella. takapuolella oleva on se 300w mikä on nyt siis kukistunut.

                      Syylärin etupuolella oleva toimii liiankin hyvin... Huutaa koko ajan taydellä teholla (johtuen siis toisen flektin viallisuudesta). Etupuolella on se 200 w (pusher fan), joka on vaan jos autossa on ilmastointi

                      Vag catin kuva on hieman harhaan johtava kun siinä se takapuolen flekti on "irrallaan" syyläristä. (jos nyt sama kuva sattuu olemaan perhealbumissa)

                      Comment


                      • #12
                        Ahaa, no sittenhän se selvisi. 4Z7 959 455 (korvannut siis tuon 8D0 959 455D) on tällä hetkellä oikea flekti autoosi ja se etupuolen flekti on 4B3 959 457.

                        Sillähän minäkin taisin mennä halpaan kun kuvassa on kaksi eri flektiä mutta ei tyhmä tajunnu, että se irrallaan oleva kuuluu taakse...

                        Comment


                        • #13
                          Olenko ymmärtänyt oikein ton flektien toiminnan?

                          Moottori kylmä + ilmastointi pois päältä = Flektit ei pyöri

                          Moottori kylmä + ilmastointi päällä = Flektit pyörii (50% teholla)

                          Moottori lämmin (thermoswitch F18) + ilmastointi pois = Flektit pyörii(50% teholla)

                          Moottori lämmin + ilmastointi päällä = Flektit pyörii (85% teholla)

                          Moottori kuumana (F54) = Flektit pyörii (100% teholla)


                          Näin ymmärsin tuon toiminnan kun tässä parina päivänä tei pientä tutkimusta. Oli meinaa kiva kun ekan kerran vaihtamisen jälkeen käynnistin auton ja kumpikaan ei sillon pyöriny. noi prosentit on siitä S4 motti manuaalista. Sieltä ei vain oikein selvinny ihan koko paletti.
                          Jos jollain on jotain lisättävää niin kertokaa ihmeessä.

                          Comment


                          • #14
                            lainaanpas topikkia.

                            eli homman nimi on se että kaveri osti -98 vuoden audi a6 avantin 2.8 koneella.

                            siinä tutkiessani autoa huomattii sitte että toinen flekti puuttuu.eli se flekti puuttuu joka on kuskin puolella.eli kuuluuko kyseissä paikassa olla flektiä?

                            se myyjä jolta kaveri osti kyseisen auton niin oli käynyt kysymässä merkkiliikkeessä että kuuluuko olla flektiä ja siellä oli vastattu että ei.

                            vähän epäilyttää tuo vastaus..koska selvä paikka on flektille ja kierteet plus nipsut ovat ruosteessa.niin ku siinä olisi ollut aikoinaan paikoillaa flekti.eihä ne muuten voisi ruostua noin?

                            eli yksinkertaisuudessaan kuuluuko kyseisessä autossa olla kaksi flektiä?

                            toivottavasti joku osaa vastata.

                            kiitos ja kumarrus

                            Comment


                            • #15
                              2.8 ack =1 kpl sähköflekti repsikan puolella
                              1 kpl viskoflekti kuskin puolella
                              molemmat jäähdyttäjien takana

                              Comment


                              • #16
                                Ja tuo visko on ainakin aina "vakiovaruste", eli joskus siellä on se ollu.

                                Comment


                                • #17
                                  aivan..eli flekti sinne pitää hommata.

                                  tuota onko koneen tyypillä mitää merkitystä?koneen tyyppi olisi ALG.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En tiiä onko oikeesti mitään eroa mutta 2.4 ja 2.8 V6 koneisiin käy ropelli numerolla 078 121 301 E. Hintaa rapiat 60e merkkitiskillä.
                                    Kiinnitys neljällä pultilla M6x14.

                                    Vaikee sit sanoo riittääkö se, vai puuttuuko välistä vielä jotain muuta?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X