Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onkos minulla BOSEn systeemi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Onkos minulla BOSEn systeemi?

Tiedän, että näitä soitin-threadeja on jo riesaksi asti, mutta koittakaa jaksaa :)

Autossa (A4 -98 Avant) on nyt Consert kasettisoitin ja meinasin siihen heittää tilalle Blaupunktin Casablankan, kun meni Blaukkarin soitin niin kivasti vanhaan A4:seen. Johdot löysivät paikkansa, mutta kun virrat laittaa päälle, niin kaiuttimista alkaa tulla kohtalaisen kovaa häiriöääntä (sumutorvi voisi olla kuvaava).

Tuli mieleen, että olisikohan tuossa sitten BOSEn systeemit, koska niissä taitaa olla erillinen vahvistin joka voisi selittää tuon häiriön (volumen säätö soittimesta ei oikeastaan siihen vaikuttanut). Mutta miten sen systeemin tunnistaa? Pitääkö ovet repiä auki ja katsoa, että löytyykö vahvistinta?

Mitään ei ainakaan vielä tainnut hajota, kun alkuperäinen soitin pelittää, mutta jos nyt selvittelisi, ennen kuin säätää enempää :)

Mulla TT:ssä tulee Concert-kasettisoittimen näyttöön teksti "BOSE" hetkeksi, kun soittimen käynnistää. Ja ovikaijuttimien ritilöissä lukee Bose.

Comment

Hmm...eipä mielestäni ainakaan soittimeen tule tuota tekstiä, pitää vielä tarkistella, mitä noissa ritilöissä lukee.

Ilmeisesti kaiuttimet voivat olla kuitenkin aktiiviset, vaikka ei olisikaan BOSEn systeemejä?

Comment

Tossa omassa kulkineessa ainakin on mankassa vahvistin etuskobeille ja takana kontissa vahvistin takaovien skobeille ja subille. Mankka siis concert ja ei bosea.

Comment

Noniin, taitaa minulla olla jusban kanssa samanlainen systeemi. Huomasin, että tuosta mankasta saa sisäisen vahvistimen laitettua pois päältä ja menin illalla sitä sitten vielä testailemaan. Kun väänsi avaimesta virrat päälle, niin alkoi taas hirveä huuto, mutta kun avaimen käänsi takaisin asentoon, jossa esim moottori sammuu, niin häiriö katosi ja radio alkoi pelittää normaalisti.

Häiriö poistui, kun otti tuolta:
          tuon suurimman (punainen) liittimen pois, joka on kuvassa oikeassa reunassa (ylhäällä mute, nf+ ja nf-). Vieressä luki telefon, niin liittyisivätköhän nuo autossa olevaan Nokian HF-sarjaan? Ja pitäisiköhän ne liittää nyt sitten tuonne Blaupunktin C2 liittimiin: ?

Comment

Working...
          X