Hommasin OBDII systeemit ja VAG-COM 311.2:n. Hienot on pelit ja vehkeet kun osaisi niitä vielä käyttääkkin...
Ongelmana on se etten löydä VAG-COMin TDI Timing Checkerin korimallin/moottorityypin alasvetovalikosta omaa autoani joka on 2,5 TDI Allroad 00´ (tai mitään muutakaan 2,5 TDI moottorilla olevaa Audia). Tietääkö joku enemmän näitä harrastanut mikä moottorityyppi pitää VAG-COMin alasvetovalikosta valita? Nyt olen käynyt läpi ajoituksen kaikilla valikosta löytyvillä moottorivaihtoehdoilla ja näyttäisi siltä että ajoitus on edellä... Toivottavasti ei tarvitse ruveta hommaileen uusia VAGGI-COMEja ja kaapeleita.
Autolla kilometerjä takana 167 000, normaali- ja ilmastointilaitteen huollon lisäksi vaihdatin paikalisella "VAG-gurulla" iskarit, jarrupalat, jarrulevyt, jakopäänhihnan, vesipumpun ja automaatin öljyt. Auto oli huollossa vaivaisen viikon ja kun sen sieltä sain, tyhjäkäynti pompii 800 - 850 kierroksen välillä aina silloin kun sitä huvittaa. Välillä toimii normaalisti ja välillä ei, ilman tai moottorin lämpötilalla ei tunnu olevan suuremmin merkitystä tyhjäkäyntiin. Ilmastointia kun käyttää päälle/pois/päälle/pois niin silloin tietty kompura käynnistyessään ja sammuessaan muuttaa hetkeksi tyhjäkäynnin kierroksia. Samalla tuntuu että parit kilowatitkin olisi hävinnyt jonnekin.
Äkkiseltään ei tule muuta mieleen kuin se että vaikuttaisiko tyhjäkäyntiin jos ilmastointilaitteen huollossa olisi lisätty nestettä liian vähän ja siksi kompura käynnistyisi kokoajan itsekseen kun ei saa ladattua systeemin riittävästi painetta? Tosin "heijaaminen" ei kokonaan lopu vaikka ilmastoinnin laittaisi kokonaan OFF-asentoon.
Toinen vaihtoehto olisi tuo ruiskutuspumpun ajoitus, siitä olen kuullut juttuja että tehoa häviää ja ettei lähde kylmillä keleillä käyntiin jos ajoitus on liikaa pielessä... mitään savutusta tms. en ole havainnut.
Vikakoodeja ei moottorista löydy ja huollon jälkeen olen veivannut mittariin pari tuhatta kilsaa, eli mistään huollon jälkeisestä oppimisesta tuskin enää on kyse? Haluaisin olla varma asiastani ennenkuin hirtän "VAG-gurun" munista kattoon. Kyllä se on kumma kun vie ehjän auton huoltoon niin saa rikkinäisen tilalle. Positiivistä on kyllä se ettei ole laskuakaan kuulunut, vaikka auto seisoi vielä toisenkin viikon samalla pajalla, kun yrittivät etsiä syytä tyhjäkäynnin pomppimiseen.
Toinen kysymys on että saako ko. autoon asennettua tehtaan alkuperäisen "webaston" jälkikäteen ja jos saa niin mistä niitä saa ostettua edullisesti, käytettykin kävisi?
Ongelmana on se etten löydä VAG-COMin TDI Timing Checkerin korimallin/moottorityypin alasvetovalikosta omaa autoani joka on 2,5 TDI Allroad 00´ (tai mitään muutakaan 2,5 TDI moottorilla olevaa Audia). Tietääkö joku enemmän näitä harrastanut mikä moottorityyppi pitää VAG-COMin alasvetovalikosta valita? Nyt olen käynyt läpi ajoituksen kaikilla valikosta löytyvillä moottorivaihtoehdoilla ja näyttäisi siltä että ajoitus on edellä... Toivottavasti ei tarvitse ruveta hommaileen uusia VAGGI-COMEja ja kaapeleita.
Autolla kilometerjä takana 167 000, normaali- ja ilmastointilaitteen huollon lisäksi vaihdatin paikalisella "VAG-gurulla" iskarit, jarrupalat, jarrulevyt, jakopäänhihnan, vesipumpun ja automaatin öljyt. Auto oli huollossa vaivaisen viikon ja kun sen sieltä sain, tyhjäkäynti pompii 800 - 850 kierroksen välillä aina silloin kun sitä huvittaa. Välillä toimii normaalisti ja välillä ei, ilman tai moottorin lämpötilalla ei tunnu olevan suuremmin merkitystä tyhjäkäyntiin. Ilmastointia kun käyttää päälle/pois/päälle/pois niin silloin tietty kompura käynnistyessään ja sammuessaan muuttaa hetkeksi tyhjäkäynnin kierroksia. Samalla tuntuu että parit kilowatitkin olisi hävinnyt jonnekin.
Äkkiseltään ei tule muuta mieleen kuin se että vaikuttaisiko tyhjäkäyntiin jos ilmastointilaitteen huollossa olisi lisätty nestettä liian vähän ja siksi kompura käynnistyisi kokoajan itsekseen kun ei saa ladattua systeemin riittävästi painetta? Tosin "heijaaminen" ei kokonaan lopu vaikka ilmastoinnin laittaisi kokonaan OFF-asentoon.
Toinen vaihtoehto olisi tuo ruiskutuspumpun ajoitus, siitä olen kuullut juttuja että tehoa häviää ja ettei lähde kylmillä keleillä käyntiin jos ajoitus on liikaa pielessä... mitään savutusta tms. en ole havainnut.
Vikakoodeja ei moottorista löydy ja huollon jälkeen olen veivannut mittariin pari tuhatta kilsaa, eli mistään huollon jälkeisestä oppimisesta tuskin enää on kyse? Haluaisin olla varma asiastani ennenkuin hirtän "VAG-gurun" munista kattoon. Kyllä se on kumma kun vie ehjän auton huoltoon niin saa rikkinäisen tilalle. Positiivistä on kyllä se ettei ole laskuakaan kuulunut, vaikka auto seisoi vielä toisenkin viikon samalla pajalla, kun yrittivät etsiä syytä tyhjäkäynnin pomppimiseen.
Toinen kysymys on että saako ko. autoon asennettua tehtaan alkuperäisen "webaston" jälkikäteen ja jos saa niin mistä niitä saa ostettua edullisesti, käytettykin kävisi?
Comment