Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Drive Select jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Drive Select jälkiasennus

    Oletteko asennuttanut (tai asentanut) Drive Select -systeemiä Audiinne jälkiaseenuksena?
    Minua tuo kiehtoo jossakin määrin, mutta olisi hienoa kuulla kokemuksia.
    - Miten vaikuttaa olemassa olevaan toimivuuteen ja mihin kaikkeen se vaikuttaa?
    - 8K0063765A tämä on tuotenumero marmorilla ja hinta 259€. Lisäksi pitää hommata select -painikkeella varustettu kytkinlista.
    - Onko suosituksia mistä tuo select -painikkeella varustettu kytkinlista kannattaa hommata?
    - Tehoa ei varmaankaan tule lisää, mutta miten se vaikuttaa (jos ollenkaan) alustaan, moottoriin, manuaali laatikkoon, ajettavuuteen, yms?
    Kiitos jo etukäteen ja hyvää joulua :)

  • #2
    Jos orkkis rautajousi alusta niin eipä tuolla vaikuteta juuri mihinkään, kaasun vaste ja ohjauksen tehostus lienevät tapauksessasi ainoat säädettävissä olevat asiat. Sitä nappiakaan ei muistaakseni ole pakko asentaa, säädöt löytyy mmi:n kautta myös.

    Comment


    • #3
      Mulla on B8:ssa tuo vaan koodattu päälle ja tosiaan MMI:n kautta säädettävissä Engine/gearbox- ja Steering-käytös. Koska ei ole nappia, niin Charisma-modulesta tulee vikakoodi, mutta eipä tuo mitään haittaa. Ajele joku päivä Veikkolasta Siuntioon, niin koodaillaan VCDS:llä tuo päälle. Laita YV, jos kiinnostaa.

      Comment


        #4
        Ohjauksen tehostukseen vaikutus on ainakin mulla ihan merkittävä, sitä tulee välillä vaihdettua dynamic-asentoon kesällä mutkatietä ajellessa. Tosin mulla on myös muuttuvavälitteinen ohjaus, joka ehkä(?) säätyy samalla ja saattaa tehostaa tuon asetuksen vaikutusta.

        Kaasunvasteen erosta en osaa sanoa, kun mulla s-tronic menee samalla sportille ja sen vaikutus peittää kyllä alleen tuon mahdollisen eron.

        ESP:hen tuo vaikuttaa myös ainakin mun autossa, sallii hiukan enemmän q-luisua. Tässä omassa käytös on perstuntumalta jotain normaalin ASR+ESP päällä -moodin ja ASR pois -moodin (joka tekee ESP:stä jo hyvinkin sallivan) väliltä.

        Noista napeista munkin mielipide on, etteivät ole kovin tarpeelliset jos säädöt vaikuttavat vain näihin yllä mainittuihin. Valikon kauttakin on sille satunnaiselle mutkatiereissulle riittävän helppo vaihtaa moodia.

        Comment


          #5
          Hienoa, tämä tuntuu sittenkin jo oikein järkevältä saada ohjelmoitua :)
          Kiitos Ville ja Tommi. Reissu Siuntioon suunnitelmissa...

          Comment


            #6
            Tuli retrofitattua joku aika sitten tuo Drive Select omaan CJEB-koneiseen B8.5:een, käytössä on moodit auto/dynamic/comfort/efficiency. Onko kellään tietoa, kuinka paljon tuo efficiency moodi pudottaa vääntöjä/tehoja? Ohituskiihtyvyys ainakin kärsii efficiencyn kanssa selvästi.

            Ohjekirjassakaan asiaa ei sen tarkemmin avattu, oli vain maininta että auto ei saavuta ilmoitettua huippunopeutta kaikissa tiloissa.

            Ja jatkokysymyksenä, onko softatussa autossa mahdollisuus kikkailla eri tehoversioiden kanssa? VCDS:llä on mahdollista sallia auton kakkosavaimella esimerkiksi pelkkä efficiency -tila, joten tuo olisi hyvä vaikka kakkoskuskia varten :)

            Comment


            • #7
              Hei, itsellä audi a5 vm 2013 ja ongelma on että en saa koodattua drive select valikkoa esiin, täytyisi varmaan olla se mmi yksikkö?

              Comment

              Working...
              X