Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kielen vaihto ei onnistu (VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kielen vaihto ei onnistu (VAG-COM)

    Moron taas,

    Yritettiin tuossa autosähkön kaverin kanssa tutkia tuota saksantuliaista (2003 mallin A6 Avant). ESP & ABS vika löytyi jarrovalokatkaisimesta (ainakin virheilmoitus viittasi siihen ja samoin hehkun merkkivalon vilkkuminen ja ajoittainen valojen toimimattomuus) joten sellaisen kävin huollosta ostamassa ja illalla vaihtohommiin.

    Mutta kielen vaihto antoikin päänvaivaa. Liikkeessä oli Boschin testerit ja ilmoitti kielivaihtoehdoksi ainoastaan saksan?! Johtuneeko laitteesta vai onko todellakin tullut vastaan näissä saksan markkinoiden autoissa, että eivät laitakaan muuta kieltä sisään? Samoin ajovaloautomatiikkaa ei saanut kytkettyä vaikka moni on noista 02 ja 03 mallisista niitä muuttanut kuulema softalla.

    Tuo VAG-COM varmaan olisi hyvä kotitalliin hommata, mutta johtoja ei jaksa ryhtyä näpertelemään. Näyttäisi olevan myynnissä noita kaapeleita eriksee 49,00e hintaan, mutta mistä ton softan voi ostaa? Ei taida ihan ilmainen olla, mutta varmaan hyödyllinen.

    Kysyin samalla kaukosäädintä webastolle (tehdasasenteinen), hinta tipautti perseelleen: 490,00e. Pelkkä kaukosäädin ja pyöreät 3000 mummonmarkkaa! On palikalle hintaa annettu. Jos joutuu kaukosäätimen lisäksi asentamaan ohjausyksikön säätimelle: 1200,00e ja taas on gringoa kusetettu.

    #2
    Uudempaa Vag-Comia ei myydä erikseen ohjelmana vaan se toimitetaan aina adapterin mukana. Vanhempaan versioon myydään erikseen pelkkää ohjelmalisenssiä. (linkki)

    Vanhempien versioiden kanssa toimivia ns. 3rd-party adaptereita saa edullisesti jos jonkinlaisia. Valmiita laitteita saa esim. jari-petteriltä. Tee-se-itse sarjan esim. Partcolta. Vanhaa ohjelmaa ei ole mitään järkeä lähteä ostamaan, vaan ostamaan lähdettäessä kannattaa ilman muuta hommata uusin tuote.

    Lisää tarinaa vag-com:ista täältä. Kielenvaihdosta puolestaan täällä.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia

      Tuolla vanhemmalla versiolla varmaan pärjään jos tarkoituksena kielenvaihto, valoautomatiikan säätö ja vikakoodien lueskelu?

      Comment


        #4
        Uusimmat autot vaativat jo edistyksellisempää tekniikkaa kuin mitä vanhat versiot tarjoavat. Vanhalla versiolla voi siis tehdä kaiken, jos auton diagnostiikka ei ole uusinta huutoa eli tiedonsiirto autossa hoituu CAN-väylillä. Itseasiassa merkittävin tekijä on adapteri tietokoneen ja auton välillä. Esim. tuo Partcon sarja on liian vanhaa tekniikkaa eikä siten kykene lukemaan uusimpien autojen tietoja. Uusimmalla ohjelmallakaan ei siis tee mitään, jos adapteri on vanhaa mallia.

        Ainakin jari-petterin adapterilla pitäisi pystyä lukemaan luultavasti kaiken tuosta sinun autostasi. Partcon sarjakin toimii, tosin ei aivan 100% varmasti pysty lukemaan enää kaikkea. Ohjelmaversioksi tarvitset 311 tai 409 (409 ei toimi Partcon sarjalla).

        Koska et ilmeisesti halua kolvailla itse, suosittelen hommaamaan esim. jari-petterin adapterin.

        Comment


        • #5
          Tilasin kaabelin jaripetteriltä ja tulikin nopeasti. Amusella tilailin softalisenssin ja odottelen vastausta. Mistähän päin tuota kannattaisi ryhtyä etsimään jos ajovalojen automatiikka tarkastelee pystyykö kytkemään ohjelmallisesti?

          Comment

          Working...
          X