Autossa on mystinen vika, jos joku täällä osaisi neuvoa ennenkuin vien autosähkölle huoltoon.
Ostamisen jälkeen auto sytytti muutaman iloisen ajoviikon jälkeen soimaan käynnistyksen jälkeen vikavaloja, jotka olivat EPC-valo, sähköinen käsijarru pois päältä, luistonestonvalo, sekä moottorivalo.
Kaverilta lainaan vikakoodinlukija, selvisi syyksi vikakoodi P2122 --> P2122 Throttle Position Sensor D Circuit Low Input
Tämä selvä, uusi originaali kaasupoljin Saksan markkinoilta tilaukseen ja asennus. Tämän jälkeen vika oli hetken kadoksissa, kunnes taas uusiutui ja vein autohuoltoon.
Siellä he sanoivat että tämä poljin täytyi "opettaa" rakkaalle Audille uudestaan, ja ohjelmoida se. Järkevää. Vika poistui taas viikoksi kunnes jälleen ilmeni.
Pari päivää sitten moottorirampilta poistuttaessa ja kolmion takaa pysähdyttyäni oli kokonaan lopettanut tehon antamisen polkimesta, joten auto ei liikahtanutkaan kun ei saanut kaasua --> auto sammuksiin ja käyntiin uudestaan ja taas toimi poljin ja tutut vikavalot silti taulussa, mutta matkaa pystyi jatkamaan.
Nyt siis kysymys on se että missä vika voi olla kun kerran ei lähtenyt uuden polkimen asennuksella eikä koodauksella (opetuksella).
Kiitos kaikille jo etukäteen avusta!
Ostamisen jälkeen auto sytytti muutaman iloisen ajoviikon jälkeen soimaan käynnistyksen jälkeen vikavaloja, jotka olivat EPC-valo, sähköinen käsijarru pois päältä, luistonestonvalo, sekä moottorivalo.
Kaverilta lainaan vikakoodinlukija, selvisi syyksi vikakoodi P2122 --> P2122 Throttle Position Sensor D Circuit Low Input
Tämä selvä, uusi originaali kaasupoljin Saksan markkinoilta tilaukseen ja asennus. Tämän jälkeen vika oli hetken kadoksissa, kunnes taas uusiutui ja vein autohuoltoon.
Siellä he sanoivat että tämä poljin täytyi "opettaa" rakkaalle Audille uudestaan, ja ohjelmoida se. Järkevää. Vika poistui taas viikoksi kunnes jälleen ilmeni.
Pari päivää sitten moottorirampilta poistuttaessa ja kolmion takaa pysähdyttyäni oli kokonaan lopettanut tehon antamisen polkimesta, joten auto ei liikahtanutkaan kun ei saanut kaasua --> auto sammuksiin ja käyntiin uudestaan ja taas toimi poljin ja tutut vikavalot silti taulussa, mutta matkaa pystyi jatkamaan.
Nyt siis kysymys on se että missä vika voi olla kun kerran ei lähtenyt uuden polkimen asennuksella eikä koodauksella (opetuksella).
Kiitos kaikille jo etukäteen avusta!
Comment