Alkaa loppua keinot starttiongelman kanssa. Akulta menee kaksi kaapelia startille, plussa ja miinus sekä tietysti heräte. Herätettä koitettu molempiin liittimiin, toisessa kuulu vaimea naksahdus ja toisessa solenoidi kilahtaa niin kuin kuuluukin. Ongelma on vaan siinä, että moottori ei pyöri. Ensin ajattelin, että startti on paskana. Uusi tehdaskorjattu lucas tilalle ja kokeilemaan. Sama homma. Sitten akkutestiä ja todetaan, että sekin on vainaa. Sitten akkukauppaan ja uusi akku vanhan tilalle -> ei muutosta tilanteeseen. Olisko toi uusi startti risa? Ei kyllä ekana uskoisi, mutta siltä se alkaa vaikuttaa vai onko tuossa kytkennässä nyt joku ongelma. satrille menevää maajohto lämpenee kyllä melkoisesti, kun tuota yrittää kääntää, että virtaa sinne menee. Ihan siis puolen sekunnin kääntökin lämmittää sen. Audin sähköjä tässä ei ole, kun tuo kone on Porschen konehuoneessa, mutta se nyt ei varmaan tähän asiaan kovin suuresti liity.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T (AEB) starttiongelma.
Collapse
X
-
maajohto lämpenee kyllä melkoisesti, kun tuota yrittää kääntää, että virtaa sinne menee. Ihan siis puolen sekunnin kääntökin lämmittää sen.
Yleismittariin hauenleuat ja pitkät piuhat, mittari volttimittausalueelle. Sitten starttaa ja samalla mittaat nuo alla olevat.
-Toinen pää akun miinusnapaan ja toinen startin maapultin kylkeen. Mikä on jännitehäviö?
-Toinen pää akun plusnapaan ja toinen startin virtapultiin. Mikä on jännitehäviö?
Niin ja tosiaan koittaa pyöriikö se moottori käsin kuten jo ehdotettiin.
Comment
Comment