En tiedä kys. järjestelmän rakennetta tarkemmin, mutta eikös tuon valokuitukaapelin pysty mitenkuten todentamaan ehjäksi ihan taskulampulla, kuitenkin kyseessä OPTINEN tiedonsiirtokaapeli, toiseen päähän kaapelia vaan valonlähde ja näkyy toisesta päästä valo kunnolla jos on ehjä? Tietenkin mahdollisuuksien mukaan kaapelinippujen nitkuttelua ja katsoo katkeileeko/heikkeneekö valo kaapelin päässä.
Edit. Ja nuo virheviestit mittaristossa nyt ei välttämättä aina ole yhteyksissä vikakohteeseen, järjestelmä voi herjata esim. täysin toimivaa sähköistä käsijarrua ihan vaan sen takia että muussa ohjainlaitteessa on vikakoodi, joten en lähtisi niiden mittaristoherjojen perusteella arvailemaan yhtään mitään. Hyvänä esimerkkinä mm. vanhemmissa autoissa palaneet jarruvalot sytyttää epc-valon, tai esim. uusimmassa Skoda Suberbissa herjaa myös käsijarrua jos on ohjainlaitteita (esim. multimediajärjestelmän vahvistin) irti auton käydessä.
Edit. Ja nuo virheviestit mittaristossa nyt ei välttämättä aina ole yhteyksissä vikakohteeseen, järjestelmä voi herjata esim. täysin toimivaa sähköistä käsijarrua ihan vaan sen takia että muussa ohjainlaitteessa on vikakoodi, joten en lähtisi niiden mittaristoherjojen perusteella arvailemaan yhtään mitään. Hyvänä esimerkkinä mm. vanhemmissa autoissa palaneet jarruvalot sytyttää epc-valon, tai esim. uusimmassa Skoda Suberbissa herjaa myös käsijarrua jos on ohjainlaitteita (esim. multimediajärjestelmän vahvistin) irti auton käydessä.
Comment