Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 b5 vettä lattialla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Itselläni tulisi jossain vaiheessa ajankohtaiseksi vaihtaa autoa/merkkiä, ja tuollainen A4 1.8t farkku vm04-05 on pyörinyt mielessä. Mutta tuo vesien tulo sisälle hieman arveluttaa. Onko tuo vesi ongelma saatu korjattua johonkin tiettyyn vuosimalliin mennessä? Ei huvittaisi kauheasti alkaa kuivailemaan läpimärkää jalkatilan mattoja montaa kertaa vuodessa.

    Tietysti jos tuon veden sisälle tulon saa ehkäistyä säännöllisellä akkupohjan putsauksella, niin asia ei ole ongelma. Mutta onko tuo vesien tulo sisälle minkälainen ongelma noissa vm.04 ja uudempien kohdalla?

    Comment


    • #92
      Tuohon akkukaukalon putsaukseen on ihan maahantuojan korjauskampanjakin. Siinä akkukaukalon pohjalla olevat kumitutit putsataan mutta onneksi sentään ilmaiseksi huollon yhteydessä. Ite en ole joutunut akkukaukaloa putsaamaan kertaakaan kun huollossa sen olivat tehneet, eli sen takia ei kannata auton ostoa lykätä.

      Comment


      • #93
        Joo nyt mullaki sama ongelma b5 -98. pesun jälken puskee hanttarin jalkatilaan vettä. Mitä kannatti tarkastaa ton akun kaukalossa olevien vesireikien jälkeen. Myös kun puhalluksen laittaa täysille niin kuuluu rohina joten vettä on rööreissä mutta mitkä auttaa? Nopean huomauksen ansiosta ei vettä kauheasti lattialla.

        Comment


        • #94
          Nonii. Just eilen lueskelin tätä sivua ja ajattelin et onneks mulla ei oo tullu vettä sisälle.

          Tänään aamulla lähdin viemään tyttöystävää lentokentälle ja eka kirosin kun vettä tuli aivan kaatamalla just sillon kun piti lähteä laukkujen kans pihalle. No sit kun oltiin ajeltu vajaa kilometri alko tyttöystävä ihmetteleen kun jaloissa tuntuu kosteelta, no koko lattia on nyt sitten apukuskin puolelta aivan märkä.
          Veden poistoreiän sain nyt tuolla sateessa putsattua. Vielä kun sais auton jollain kuivaks! Hieman ottaa päähän.

          Comment


          • #95
            Kuivatteluun melkein ainut keino on ottaa penkki pois ja se ovien reunassa sisäpuolella koko matkalla oleva lista. Ensiksi ne kaksi pienempää palasta pois ja sitten se pitkä lista lähtee vain vetämällä, se on kiinni vain metalliklipsuilla ja voi vaati hiukan voimaa. En muista oliko ne klipsujen kohdat merkattu siihen listaan jotenkin, kun niiden kohdalta tietysti parempi vetää ettei hajoa. Keskikonsolin takaosa irti, siihen riittää kun tuhkakupin ottaa pois ja käsijarrun suojat, pari ruuvia etuosassa sivuilla ja tuhkakupin alla yksi pultti. Sitten sen jalkatilan pohjan saa suht hyvin ylös kuivaamista varten.

            Märkäimuri on ihan kätevä, tosin se pohja on hyvin imukykyistä, joten työtä saa tehdä ja kuivattelua.. sanomalehdillä ite imeytin ensiksi siitä päältä vain. Sitten avasin ja imuroin ja puristelin mitä lähti, pari sanomalehteä sinne pohjan alle ja myöhemmin homma uusiksi ja kuivaimella lämpimänä päivänä useampi tunti puhallusta.

            Comment


            • #96
              Näytti olevan yhtenäistä mattoa, ei taida saada pelkästään pelkääjän puolelta pois? Meneekös siellä sähköjohtoja tai muuta sellaista joihin kosteus aiheuttaa heti häiriötä?

              Laitoin jo sanomalehdet sinne päälle ensiavuksi. Kait sillä kestää viikonlopun yli töissä käydä jos sitten ens viikolla ehtis jättää sen useammaksi päiväksi talliin kuivuun.

              Comment


                #97
                Kyllä se on koko lattian peittävä matto, ei ole mitään irtonaista osaa. Alla kyllä menee johtoja, mutta ei ne ihan pienestä (eikä isosta) ota nokkiinsa. Elektroniikka kyllä vetää herneet nenään jos pääsee kastumaan.

                Comment


                • #98
                  Tulipahan otettua penkki ja se lista pois. Nyt pääsee vähän katteleen sinne maton alle. Pitää kohta lähtee viemään lisää lehtiä sinne et sais isoimmat vedet pois.

                  Mites nyt kun on se penkki pois ja airbagin johto irti niin varmasti antaa vikakoodin jos laittaa akun kiinni mutta kuittautuuko se pois kun laittaa johdot takaisin vai jääkö airbagin merkkivalo palamaan?

                  Comment


                    #99
                    Jää palamaan, pitää kuitata pois vag-comilla.

                    Comment


                    • Jep, kiitoksia vastauksista!
                      Taidan asentaa sen penkin sinne sit ennen kun laitan akun kiinni, jos se valo ei sit syttys.

                      Comment


                      • Jos siis laitat vain akun kiinni? Sillä ei ole väliä, valo ei jää palamaan kunhan et vaan käännä virtalukosta virtoja päälle.

                        Comment


                        • Milläs ootte saanut ton vesi ongelman korjattua?

                          Mulla taitaa olla nyt 1,5 kuukautta siitä kun vedet tuli sisälle kun akun alta oli vedenpoistoreikä tukossa. Putsasin sen silloin ja ajattelin et kai se riittää kun sen putsaa pari kertaa vuodessa, mutta nyt se oli taas tukossa ja alko tuleen vettä sisälle. Onneksi olin autossa ja huomasin vuodon heti. Ei tarvi sentään tällä kertaa suurempiin kuivatusoperaatiohin ryhtyä. Auto seisoo taloyhtiön parkkiksella koivun alla joten sitä roskaahan kertyy.

                          Onko siellä tosiaan vain yksi vedenpoistoreikä?

                          Comment


                          • Ostat sen muovisuojan siihen vesikaukalon päälle, joku vois vinkata osanumeron.

                            Comment


                            • Saako sitä prefaceliftiin? Luulin et tuli vasta faceliftiin.

                              Kaks reikää pitäs olla. Akun alla ja jarrutehostimen alla ahtaas paikas, jos oikeen muistan.

                              Comment


                              • Sama autohan se faceliftikin on :) eikai niissä eroa ole siltä osin?

                                Comment


                                • Viisaammat sanokoot :) Kumminki aika arvokas muovi ettei vain huviksi viittis tilaalla :)

                                  Comment


                                  • Katselin, että sen jos haluaa vaihtaa niin kustantaa vähän päälle 100 euroa tepolta. Osalista on kotona, mutta tarvinnee faceliftin osista ne tuulilasin päälle tulevat osat, sitten se suoja akkukaukalon päälle ja vielä akunpäälle tulevan kannen. En muista oliko muuta.

                                    Comment


                                      Mielestäni kumitiiviste siinä akkukaukalon etureunassa on erilainen, tuo kaukalon päälle tuleva muovihan tulee ainoastaan tiivisteen alle etureunastaan.

                                      Comment


                                      • Tiivisteen osanumero näyttää poikkeavan vain viimeiseltä kirjaimeltaan. facelift 8D0 823 723 D, prefacelift 8D0 823 723 A.

                                        Tuulilasin päälle tulevat facelift osat on 8D1819402 01C ja 8D1819401 01C. Niihin sopivat akkukaukalon suojat on 8D1819447A, 8D1819422. Mahdollisesti tarvitsee vielä jonkin tulpan koodiltaan 8D0819425. Vanhat klipsit saattaa käydä, mutta numero on 8D0819145A (tarvii kaksi).

                                        Mene ja tiedä riittääkö vain tuo akkukaukalon suojat, mutta minulla ei ole kokemusta miten se istuu paikalleen. Sen mitä googlella kuvia löysin (ei ole ollut mahdollisuutta tarkistaa eroa oikeasta autosta) niin tuo akkukaukalon suoja ei peitä ihan kokonaan kaukaloa, vaan siihen vaaditaan juuri tuo tuulilasin päälle tulevat suojat.

                                        Comment


                                          Kyllä ne tuulilasin reunaan tarvittavat osat pitää olla, muuten akkukaukalon päälle tuleva pitkä peitemuovi ei ole takareunastaan millään kiinni.

                                          Sanoisin kyllä että se vanha kumitiiviste käy uusien osien kanssa ristiin aivan hyvin, vaikka jotain pientä eroa olisikin.

                                          Comment


                                          • C5 2002. Piti imuroida lattia syyshuollon yhteydessä. Miksi tää irtonainen takamatto on alta märkä? Miksi kokolattiamatto on märkä?

                                            Ilmastoinnin kondenssiveden läppä jumissa! Loistavaa laatua, ei mitään varasysteemiä, vaan lattialle vaan. Vai onko se Audin varasysteemi ettei mene arvokas vesi hukkaan.

                                            Ja maton irrotus edestä pirun hankalaa, pakosti repeytyy keskitunnelin vierestä, jotta pääsee siihen viemäriputkeen käsiksi. Nerokkaasti venttiili laitettu pakoputken viereen, vain lämpöeriste välissä, ei ihme että jumittuu ajan myötä.

                                            Comment


                                              Uudempiin malleihin (ainakin A6) on päivitetty joku teflonpinnoitettu läppä, joka ei jumiudu niin helposti. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=73

                                              Comment


                                                Mitäs vaihtoehtoja on tarjolla b5 avantin tapauksessa, kun takalattiat meinaa olla märät ja edestä ei?

                                                Comment


                                                • Vuotava takapesurin letku? Villi arvaus vain..

                                                  Comment


                                                    Ei ole takapesuri käytössä. :)

                                                    Comment


                                                    • Kauhunhetkiä koettu tänään autopesussa. Loppui hymy nopeasti kun huomasin, että apukuskin jalkatilaan tulee helvetisti vettä! Noh, kaasu pohjassa kotiiin, pyyhkeitä lattialle ja konehuonetta ihmettelemään.
                                                      Raitisilmasuodatin oli vasemmalta puolelta märkä. Vesiohjain on oikein paikallaan, ei pitäisi olla siitä kiinni. Akun juurella vettä neljä senttiä. Akku irti ja yksi tökkäsy sinne reikään - johan alkoi vetää. Huomasin kyllä, että juuri sen reiän päällä killui tämän: https://www.dropbox.com/s/dkkhp6rnuz...728_195049.jpg näköinen rikkinäinen muoviosa. Mikähän tämä on?
                                                      Lisäksi lohkolämppärin johto menee tuosta:https://www.dropbox.com/s/xphxaab741...728_193225.jpg haitarikumista sisään; siitäkin taitaa vesi mennä kivasti sisälle. Voiko tuossa matkalla hajota jotain?

                                                      Comment


                                                        Voiko tuossa matkalla hajota jotain?
                                                        Tarkotat varmaan, että onko sähköosia valumareitillä?
                                                        Eipä juuri B5:ssa. Sähkölaitteet on sen verran ylhäällä, ettei suoraan vesi pääse valumaan liittimiin.
                                                        Näköjään ammattiasentaja tehny läpiviennin, kun on pitäny päästä mahdollisimman helposti ja nopeasti sisään.

                                                        Comment


                                                        • Ahaa. Reikiä on siis kaksi, akkun ja jarruntehostimen alla. Tukossa oli minullakin ja koko väliallas lillui vettä täynnä. Vettä en ole laittoilla nähnyt, mutta kylmä hiki on otsalla. Pitäisiköhän tarkastaa mattojen aluset? Mahdoinko huomata ajoissa.

                                                          Jotenkin aika metkaa laittaa vesireiät akun alle jarruntehostimen alle täysin näkymättömiin. Omassani jarruntehostimen syvennys on selkeästi akkua syvempi paikka, joten etsin valumisreikää sieltä. Itse asiassa en sitä löytänyt mutta painepesurin kanssa turailu jarruntehostimen alle sai vedet valumaan. Sitten viimeistelin paineilmalla kun sain ensin välimeren kuivattua. Paljon roskaa lensi mutta mitään reikää ei näkyviin tullut.

                                                          Comment


                                                          • Akun alta kannattaa se kumituttero reijästä poistaa. On samaa konstruktiota käytetty akkukaukalon vedenpoistossa myös B6, B7, 4F ainakin ja kaikissa sama vika, tuttero ei Suomen olosuhteissa päästä puiden moskaa läpi vaan tekee tulpan ja vesi tulee sisään.

                                                            Comment


                                                            • B5:ssa myös vesi pitäisi valua moottoriohjausyksikön koteloinnin "läpi" alta, niin tyhjenee nopeammin konepellin vaijerin läpiviennin alueelta. Vaijerin läpivienti on suora reikä kuskinpuolelle, jos tiiviste ei ole kunnossa niin läpi tulee varmasti siitäkin. Tuon ecu:n koteloinnin voi vedellä ja jollain sähköjohdon pätkällä ronklata auki, jollei halua koko koteloa irroittaa. Veden tulisi valua jarrusylinterin alle ja sieltä pois.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X