No niin, matto on kuivanut, viikon se kesti sisätilanlämppärillä kuivatella matto ylös nostettuna. Putsailin vedenpoistoreiät ja ostin uuden raitisilmasuodattimen kotelon sekä rakentelin polykarponaatista raitisilmasuodattimen päälle "kannen" eli ylhäältä päin tippuva vesi ei uiskentele enään suodattimen päälle. Toivotaan nyt että voi Audilla ajella hyvin mielin myös sadekelillä :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 b5 vettä lattialla
Collapse
X
-
Vettähän sitä puskee minunkin kulkupelin lattialle ja olen pähkäillyt vedenpaisumuksen johtuvan ilmastoinnin kondensiovesiputken tukkoisuuteen.
Eilen purin sisustaa sen verran, että otin hanskalokeron pois ja kynnyslistat sen verran, että sain lattiamaton nostettua ylös. Lattiasyvennyksissä oli noin puolisen litraa vettä ja matto märkä kuin taulusieni.
Ja nyt tärkeä kysymys arvoisat B6-koppaisen omistajat:Onko ilmastoinnin poistoputki se musta litteä muoviputki joka kiinnittyy keskikorokkeen seinämään kumisella lutterovirityksellä (kuva), puhaltelin sinne jo paineilmaa jos vaikka tukos häviäisi. Mihin kohtaan tarkalleen alustaa poistoputki sijoittuu?
Comment
-
No sepä se letku on mikä kuljettaa kondenssivettä. Juuri ajoin 350km ja noin 1.6L tuli vettä sillä matkalla. Pistin letkun lorottamaan litran pulloon kun olisi kummiskin oksentanut veden väärään suuntaan jos pohjaproppu on tukossa.
Tuleepahan auton sisusta ainakin tutuksi, huomenna lähtee apukuskin penkki, että saan maton kuorittua kunnolla pois ja kuivailtua koko alueen.
Comment
-
Tomppo
Tänään tuli taas autoa pestessä vedenpinta akun alatason yläpuolelle tuossa kaukalossa. Ei muuta kuin akku pois ja molemmat reijät puhtaaksi. Alkaa pikkuhiljaa vituttaan tämä "tyyppivika" audissa.
Comment
-
"Alkaa pikkuhiljaa vituttaan tämä "tyyppivika" audissa."
A4:sta en tunne, mutta
Olisiko asialle tehtävissä jotain? Voiko porata lisäreikiä vedenpoistoon yms?
Omastani otin kaukalon reijästä pois kumitutin, joka esti suurempien roskien pääsyn pois. Nyt virtaa vesi/roskat hyvin alas.
Comment
-
Tomppo
Juu kyllä siinä mullakin jotkut kumihatut on, mutta en ainakaan vielä rupee niitä pois repimään. Tilanne ei toistuisi näin usein mutta kun tuo autopaikka on puiden oksien alla niin kaikki lehdet yms. varisee suoraan auton päälle ja tuonne akun alle.
Comment
-
Kuinka nämä neuvot pätevät A6 C5 vm 2001:n?
Toista kertaa jo kuivattelen. Ja tänään työmaalla maton poiston jälkeen kuivasin pohjan ja ajoin kotiin 4km kostealla tiellä rupesi vettä puskemaan tämän kuvan osoittamasta paikasta. Mitähän mahtaa ko. levyn takana olla ja mistä sinne vesi pääsee? Voisiko se tulla ilmanotosta, levy on päällä eli ei pitäisi suoraan päästä satamaan sisään.
Kondenssivettä tuskin on, viimeisen hellekauden aikana ei yhtään kosteutta jalkatilassa.
Sunnuntaina 300km vesisateessa ajon jälkeen lattialla vähintään 5 litraa vettä ja matto läpeensä märkä.
Suurta hämmästystä aiheutti myös se että takapenkki on apukuljettajan puoleisesta reunasta kostea ja maton takakulma myös aivan märkä, voisiko vesi tulla jotenkin takapyöränkotelosta tms?
Comment
-
Korjaus edellisen, vesi tulee tämän kuvan osoittamasta paikasta, apukulljettajan jalkatilassa aivan keskitunnelin vieressä menee joku putki, todennäköisesti ilmastoinnin koska rupeaa puskemaan vettä heti kun käynnistää ilmastoinnin.
Olisiko neuvoja?
Comment
-
Kondenssiveden poistoputki
Oliko poistoputken alapää katalysaattorin lämpökilven takana?
Huolestuttaa, kun toi mun A6 ei ole hetkeen tehnyt lätäkköä alleen vaikka olutpullon kylki kyllä vetää näillä keleillä kosteaksi. Onko muille valunut viimeaikoina kondenssivettä auton alle?
Paineilmaako vai rautalankaa tuonne putkeen kannattaa tarjota?
Edit:
Löysin ohjeet: http://forums.audiworld.com/a6/msgs/292398.phtml
Ja tämä(kin) oli Audin A6:ssa huomaama tyyppivika, johon on olemassa ratkaisu: "New rubber valve for the condensed water drain of the air conditioning with Teflon coating. The coating prevents the cover from sticking on the rubber valve, from Chassis No. 4B 3N 035 500."
Comment
-
Tuleepas sisäpesu tehtyä omaankin autoon. Ihmetyttää asiassa se, että vesi on kuljettajan penkin takana/puolella takamatkustajan jalkatilassa?
Lueskelin foorumilta, että ainakin A4:ssa ilmastoinnin poistoputki olisi juurikin toisella puolella. Akkukaukalossa ei ole vettä joten tuo ilmastoinnin poistoletku ainoa mahdollinen syy, vai onko jollain muita ideoita? Samaan vikaan menee sitten AIRBAG merkkivalon sekoilukin. Kosteutta taitaa tiivistyä liittimillekin. Ja vikakoodihan tulee juurikin kuskin penkin AIRBAGista.
Comment
-
Olikos tuo poistoputken yläpää C5:ssa akun alla vai missä? Vaihdoin uudet matot tossa viikonloppuna ja vänkärin jalkatilassa, siinä vasemmalla reunassa tuntu vähän kosteeta parin kämmenen kokosella alueella. Täytyy nyt ainakin tuo akkukotelo tarkastaa. Kannattaako repiä matto suosiolla heti irti ja kattoo mitä sielä on?
Comment
-
Olipas vekkuli yllätys, kun rupesin tänään kattomaan tuota samaa hommaa. Itellä ei ollu raitisilmasuodatinta lainkaan! Saatanan sakemanni varmaan jättäny laittamatta. Pitää nyt hakea ekaks suodatin, että pysyy edes kaikki oravaa pienemmät ulkopuolella.
Pitäiskö C5:ssa olla myös tämä ( http://www.audiworld.com/tech/pics/misc36-image012.jpg ) kuvassa oleva suoja/kouru tuossa filtterin edessä? Itellä ei kyseistä juttua ollut. Mahtaako suolle olla osanumeroa jollain, kenellä tuo sattuu olemaan.
Vielä semmonen, että kun otan akun irti niin mitä kaikkea nollautuu? Vakkomia ei ole niin olis kiva tietää pääsenkö enää edes avaimella/kakella sisälle ja menemään töihin. =)
Comment
-
Olen itte ottanu viime aikoina tavaksi heittää ihan ensimmäiseksi raitisilmasuodattimella vesilintua kun olen auton hommannut.
A6 C5:ssä meillä se oli pitkään, ja vaihtelin sitä pari kertaa vuodessa. Sitten alkoi ikkunat huurtua ja läppämoottoreista tulla vikakoodeja, huolto ei auttanut.
Huitasin suodattimella kuikkaa ja huurtumiset sekä vikakoodit oli hetken päästä pois. Tiedä sitten...
Meillä ei siinä muuta ollut kuin tuollainen kokoleveä kouru, joka kai sitten piti vedet pois.
http://picasaweb.google.com/aki.rant...04311372623090
Akku pääsi meillä pari kertaa tyhjäksi, ei aiheuttanut mitään probleemia. Soittimen koodi vaan pitää olla tiedossa.
Comment
-
Juuri äsken huomasin omasta b5stä kuskin lattian olevan aivan märkä.
Tuulilasin vasen alakulma oli hieman huurussa voisi olla ehkä liimausvika.
Toisaalta ecun alta menevä kouru oli täynnä mönjää ja vesi ei ollut päässyt keskellä olevaan poistoreikään asti, joten konepellin avausvaijerin läpivientikumi ui vedessä.
Selkeästi olisi tehtaalla tuohonkin pitäny tehdä korkeampi pokkaus, että ei tarvitsisi olla kumin varassa tuon vaijerin tiiveys.
En ole vielä purkanut ratinalusmuoveja että näkisi mistä sitä vettä tulee loppupelissä sisään, mutta kuivaushommiin on ryhdyttävä.
Comment
-
Meillä b5 lattia märkänä jo toista kertaa tänä syksynä. Viimevuonna syynä oli tuo ri-suodattimen kaukalo, jonka olin itse laittanut huonosti paikalleen.
Nyt n.kuukausi sitten huomasin, että matto taas läpimärkä. Kaukalo kunnolla paikallaan, joten jäi vuotopaikka löytymättä, kuivatin vain matot.
Tänä viikonloppuna taas valui vesi mattoa pitkin, joten piti ruveta hakemaan vikaa.
Selvisi,että vesi tuli ri-suodattimen kotelon ja korin välisestä saumasta.Oli kumitiiviste halki. Nyt on vedetty tiivistemassaa väliin, ja ainakaan vielä ei vesi päässyt sisään.
Comment
-
saunamaj
Mulla on a8 ,jossa ongelmana on veden tulo kaarteessa kengille ja sekä apu- että kuskin puoleisesta keskinkonsolin reunoilta tulee vettä. Kesällä en huomannut ilmastoinnin "lätäkköä" auton alla kertaakaan. Vesi kertynee tuulettimeen keskikonsolisa koska toisinaan puhaltaa vesipisaroita. Onko tietoa ratkaisusta?
Comment
-
Itsellänikin sama homma -99 A8:ssa.. Aamulla ensin ruikkasi omille nilkoille ja sen jälkeen pari desiä apukuskille, heti kun vähän reilummin kurvasi :D
Nyt selvisi minkä takia ilmastoinnin poissa ollessa lasit huurtuu kivasti..
Missähän lie A8:n kondessivedenpoisto? Pitää käydä tutkimassa miten hanskalokero irtoaa.
Comment
-
No niin, tuli perehdyttyä ongelmaan hieman syvemmin. Määrän perusteella kyseessä on siis taivaalta satanut, ei ilmastoinnin kondenssivesi. Ja empiirinen tutkimus (apukuskin pää ja jalat vaihtaneet paikkaa, fikkari hampaissa ja satasta mutkaan;) paljasti veden tulevan puhallinkanavia pitkin. Eli konepellin alta oli syyllisen löydyttävä.
Ja kuinka ollakaan, vedenpoistosysteemiä tarkastellessa huomattiin, että sadevesi kerääntyy konepellin alla oleviin kaukalomaisiin tiloihin tuulilasin molemmissa reunoissa. Näistä "kaukaloista" lähtee erittäin hyvin piilossa olevat vedenpoistoletkut, jotka tulevat läpi etulokasuojien sisään. Ja arvaahan sen jo, kuinka täynnä mutaa ym. skeidaa ne olivat. Putket näkyvät, kun fikkarilla katselee lokarin sisään. Todella helposti likaantuvassa paikassa...Puhallettiin paineilmalla tukokset pois, ja rupesi vesi lirisemään. Kannattanee ottaa vakituiseksi huolto- ohjelmaksi muutaman kk. välein.
Koska vielä ei uutta sadeaaltoa ole saatu (eikä tarttis tullakaan, just tänään myllytetty auto prrkkll!) ei voida varmaksi sanoa riittikö nämä toimenpiteet vai onko jossain isompi "vuoto"
Mutta kannattanee kokeilla joka tapauksessa, koko operaatio kun kestää alle minuutin...
Comment
-
Itsekkin perehdyin. Aloitin apukuskin kondenssiveden poistosta, paineilmaa ja lopuksi testasin että vesi valuu läpi maahan. Huomenna kuskin puoli ja tarkastan viellä nuo Jassin mainitsemat lokarinpuolen poistot.
tuolta jostain vesi tulee ulos: http://img397.imageshack.us/my.php?i...0081003pe8.jpg
E: Jassi, miten sulla ei valu vedet noista poistoista (kts. kuvat yllä) ulos jos se tulee sieltä konehuoneen puolelta?
Comment
-
Mulla vesi valuu jommasta kummasta neliöputkesta (metallisista) jotka ovat tuon punaisen läpiviennin yläpuolella. Kiinnostaisi tietää mihin ne ylhäällä johtavat...Vai onko sieltäkin käsin jokin yhteys kondenssiveden poistoon? Tiedä häntä.
Mihis tuo sun alemman kuvan letku pullosta menee?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jassi Näytä viestiMulla vesi valuu jommasta kummasta neliöputkesta (metallisista) jotka ovat tuon punaisen läpiviennin yläpuolella. Kiinnostaisi tietää mihin ne ylhäällä johtavat...Vai onko sieltäkin käsin jokin yhteys kondenssiveden poistoon? Tiedä häntä.
Mihis tuo sun alemman kuvan letku pullosta menee?
Jos et jaksa kaivaa esiin noita poistoja, niin voit kokeilla ajella muutaman päivän ilmastoinnin Econ -mode päällä, jos lasit huurtuu yleisesti ottaen liian helposti (riippuu myös paljon kelistä), takalaseja myöten sulla on ilmastointikanavissa vettä.
Comment
-
Pitkällisen etsinnän jälkeen B5:n vuodon syyksi paljastui aiemmin vaihdettu tuulilasi, jonka vasemman ylänurkan liimasauma ei pitänyt. Vesi valui a-pilaria pitkin ja korisaumasta sulakekotelon kohdalta vasemman kick panelin taakse ja siitä maton kuskin maton päälle.
Edellisen omistajan jäljiltä lasin listojen alta löytyi vielä paikkausyrityksiä silikonilla (ei näin). Lopullisena korjauksena uusi tuulilasi ja vuoto lakkasi.
Comment
-
Etuovisensori ja vedet lattialla...
Onkos muilta löytynyt vettä takaboksista (A6 Avant, 2001) varakiekon kolosesta ihan reilun olosesti? Kannattanee muidenkin vilkasta. Sinne kun heittäis lämppärin, kylpy olis valmis.
Lisäksi ainakin kuskin maton alta märkää löytyy.Matto taitaa olla koko auton laajuudelta yksi ja sama, eli penkit pitää ruuvailla irti että kunnolla pääsee kuivaamaan? Kokemuksia?
Yritin kuskin penkin alta vilkasta tuon näköstä ohjausboksia, josta ylempänä kuvakin postattu, mutta enpä löytänyt. Onkohan tarkempia koordinaatteja antaa / kenelläkään räjäytyskuvaa kys. kohdasta?
SUURIMPANA ongelmana tällä hetkellä on etuovisensorien toimimattomuus jonka takia esim. ovien huomiovalot ei toimi eikä ajotietokonekaan tiedä etuovien availusta mitään. eli sisävalotkaan ei etuovien osalta toimi. Takaikkuna elää omaa elämää aika ajoin. Radio väläyttelee "phone" -toimintoa vähän väliä, varsinkin kosteilla keleillä ja pätkii. Ihana auto.
Jos kenelläkään MITÄÄN neuvoa MIHINKÄÄN, kaikki otetaan enemmän kun mieluusti vastaan!
Comment
-
Etuovien mikrokytkimet tod.näk.rikki, haulla löytää paljon aiheesta. Mikrokytkintä ei saa erillisenä osana, vaan mukaan tulee koko lukkolaite poislukien lukkopesä. Hintaa muistaakseni about 170€, korjatkaa jos olen väärässä. Mutta noita on myös itse purettu ja jotkut jopa korjanneetkin...
Radio kuulostaa jälkiasennetulta, itsellä teki aanelkussa samaa ikkunajumppaa asennuksen jälkeen.
Omasta kutosesta valuttelin eräs kaunis kesäpäivä n.5l vettä takakontin pohjalta, sitä vartenhan siellä on se kumitutti. Kondenssiveden määrää ei uskoisi ennen kuin näkee...
Comment
Comment