Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

c4 s4 bensapumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • c4 s4 bensapumppu

    No ni, nyt se sitten kävi. Audi jätti välille. Onnekseni ihan korjaamon viereen.
    Alkumatkasta huomasin jo kun kiihdytti, niin tuntui että vauhti puutuu. Sitten hieman myöhemmin auto nyki selvästi liikenneympyrästä lähdettyäni, hetki tämän jälkeen meno lakkasi.

    Ihmeteltiin korjarin kanssa ja tultiin siihen tulokseen että b-pumppu hajosi.
    Huomiseksi pitäisi auto saada ajoon mutta korjari tuumaili ettei välttämättä ehdi vaihtamaan.

    Eli, jos joku kertoisi kuinka tuo pumpun vaihto onnistuu niin tekisin sen itse.
    Ja tietenkin tankki on lähes täynnä...

  • #2
    Itellä teki saman tempun pari vko sitten. Paskamainen tilanne.. Mutta, vaihto ei mitenkään mahdoton homma ole, vaatii vaa vähä aikaa ja hermoja :-)

    Itsellä tuo tapahtui suunnilleen näin:
    -takakontti tyhjäksi tavarasta, (joka tietenkin oli aivan täynnä)
    -Takapenkkien takapuolella, verhoilun alta löytyy luukku, tämä auki (muistaakseni kolmella ruuvilla)
    -Kannen alta paljastuu useampi letku sekä sähköliitin. Tässä kohtaa voi olla hyvä idea putsata isommat sonnat pois, ei ole sitten heti tankissa kun avaa.
    -Letkut / sähköliitin irti
    -Kierrepantaa naputella auki, jolloin nousee pois paikoiltaan.
    -Tämän jälkeen vaa käsi tänkkiin, ja nostaa pumppu ylös. Lähtee kehikon mukana sieltä pohjalta pois.
    -Taiteilla pumppu ja kehikko tankista ulos, ja vaihtaa uusi pumppu paikoilleen.
    -Kasaa päinvastaisessa järjestyksessä

    Näin omassatapauksessa, voi ehkä tehdä myös toisin.

    Niin, ja pumppua tosiaan ei kannata marmoritiskiltä ostaa. Hinta siellä muistaakseni 370e. Vastaava boschin pumppu Tampereelta ostettuna, 150e korjaamoalennuksella. Liike muistaakseni TA tarvike pirkkahallia vastapäätä.

    Comment


      #3
      mo

      eli ei ollut paha vaihtaa.itellä audio 100 uus korinen 2.3 koneel ja varmaa vaihot b pumpulla edessä .

      Comment


      • #4
        Ei tosiaan ollu paha rasti vaihtaa. Hommaa kyllä vaikeutti lähes täys tankki, joka piti pumpata ensin tyhjäksi.
        Tosiaan, pumppu vaihdettu aikoja sitten, hyvin pelaa.

        Comment


          #5
          mo

          pitikö se mitää surinaa tai mitää sellastta ennen sitä. Itellä joinain aamuina auto vähä nykiny viimeviikol ja ku anto kaasua nii tuntuu että hyytyy..sano vaa smooo..:S

          pitää alkaa jostai kattoo jos sais halvalla.ja sulla on iha sedan malli ja onko se samaa koria ku mun 100

          Comment


          • #6
            Huomasin kyllä kerran että pientä rohinaa tms. sieltä kuulu. Tämän jälkeen mittariin kertyi vielä kivasti kilometrejä.
            Totaalinen lopahtaminen tapahtui juuri kuten tuossa ensimmäisessä viestissäni kerroin.

            Kyllä, sedan ja samaa korimallia.

            Comment


              #7
              Talvella

              Itse tein tuon vaihdon viime talvena ulkona -15 asteen pakkasessa. Ekan kerran kun pisti käden sinne bensan joukkoon meinas usko loppua. Käden huuhtelu lämpimällä vedellä ja pari perkelettä niin kyllähän homma hoitui.
              Quattro kun jämähti risteykseen 50 metrin ajon jälkeen noilla pakkasilla niin ei kyllä liikkunut käsivoimin mihinkään, onkohan normaalia? Nyt on VS 200:set ja SHC1:set ostettuna jos olis hieman notkeammat.

              Comment


                #8
                Nopea kyssäri... Pitääkö tota pumpun kehikkoa käännellä jotenki ennen kuin se nousee pois? Siitä ympäriltä lähti jo irti sellanen pyöreä sileä kaulus mutta pitääkö tota kehikkoa vielä kääntää johonki suuntaan ennen kuin irtoaa? On senverran paljon bensaa tankissa et tota ei pääse näkemään eikä käsikopelolla oikein saa selvää...

                Comment


                  #9
                  Tarkoitatko nyt ite pumppua siellä tankin pohjalla vai sitä kantta joka on siinä pumpun päällä?

                  Comment


                    #10
                    Tankin pohjalla olevaa muovikehikkoa jossa pumppu on kiinni. Sain kyllä ite pumpun pois sieltä ja on nyt modattavana. Todennäköisesti saan sen paikoilleen ilman tota kehikon irrottamista...

                    Comment


                    • #11
                      Jos olisit hakua käyttäny, niin peräti jopa kuvien kanssa homma olis ollu hanskassa.
                      Löytyy tarinaa bensapumpunvaihdosta aikas paljon, mutta eikö uusi pumppu sijoilleen ja kovaa ajoa ja kesän jatkoa;)

                      Comment


                        #12
                        Hakua on käytetty ja tämä säie tuli vastaan. Myöhemmin löysin juttua et kehikkoa pitäis saada käännettyä vastapäivään jonkin verran jolloin sen saa nostettua pois. Mutta niin kuin todettu lujas oli eikä ilman "erikoistyökalua" irronnu. Walbro 255LPH on nyt modattuna VDO:n pumpun kuorien sisälle, mutta vielä yks kysymys jos nyt sit on sopivaa mitään kysyä, et pitäiskö pumpun imuaukon kohouma loksahtaa siihen runkomuoviin? Eli onko siinä runko-osassa koloa pumpun "imutötterölle" vai voiko pumppu olla miten päin vain kolossaan? Yritin tota pyöritellä kolossaan mutta en saanut sitä uppoamaan ja lukittumaan missään kohdassa...

                        Comment


                        • #13
                          No en oikein ymmärtäny, mutta pumpussa itessäänhän on sellanen pieni kohouma yhdellä sivulla, eli eihän se mene siihen kehikkoon, kuin yhdessä asennossa ja loksahtaa paikoileen.
                          Kehikkoa pyörätetään sitten pumpun kanssa varttikierros oliko oikeallle ja siinä se.

                          Comment


                            #14
                            Taitaa olla jotain häikkää pumpussa... huutaa kuin pieni eläin ja kulkukin hyytyy ajaessa. Ei siis menny putkeen tämä viritys. Pitää vielä ottaa auki ja kattoa loksahtaisko se pumppu syvemmälle jos vaikka imuaukko on tukossa nyt..?

                            Eli pitääko ton pumpun päässä olevan mustan tötterön painua johonki reikään telineen pojassa?



                            Ei ole kohoumaa tässä VDO:n kuoren kyljessä(sisällä siis Walbro).

                            Edit.
                            Ääni on siis tommonen. :D http://www.youtube.com/watch?v=0GnST...eature=related
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 26.7.2010, 12:31.

                            Comment


                            • #15
                              Manuaalin mukaan kotelossa pitäisi olla merkki ZU,kaksi viivaa . Aseta pumpun merkki ZU-merkin toiseen viivaan ja käännä myötäpäivään toisen ZU-merkin kohtaan.

                              Comment


                                #16
                                No niin, irtosihan se kehikko sieltä pohjalta viimein kun vaan tarpeeksi hyvän otteen siitä sai. Olihan siinä reikä pohjalla johon pumpun imutötterö pitäis upota.



                                Näköjään on yks pumpun klipsukin joltain joskus "kadonnut"... mut tuo nyt ei vaikuta mitenkään mihinkään. Modasin vielä tota pumppusysteemiä. Eli Walbro on VDO:n pumpun kuoren sisällä ja aluksi laitoin Walbron pumpun imuaukosta n. 30mm letkunpätkän imemään tosta VDO:n poihjan imuaukosta. Mutta otin ton vielä auki ja poistin letkunpätkän ja dremelöin tota VDO:n pohjaa jotta se istuu suoraan Walbron pohjaa vasten imuaukot sisäkkäin ja lopuksi työnsin ne VDO:n alukuorien sisään.



                                Ei tosiaan ollu eilen pumppu pohjassa asti, vaan nyt sen sain kohdalleen ja se upposikin syvemmälle tohon kohikkoon. Nyt on pumpun ulina kadonnut ja tuntuu vetojakin olevan normaalisti. Nyt vaan toivotaan et nahat pysyy kädessä, sen verran monta kertaa tuli kättä uitettua tuolla bensassa... varmasti kovin terveellistä. :D

                                Comment


                                • #17
                                  Muovikassi kädessä esim. on ihan hyvä suoja, kyllä siitä kehikosta vielä otteen saa;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Jotain voita vähän kannattaa laittaa ehkä pintaan tuon bensassa uittamisen jälkeen, ei kai siinä muuta tule mutta ihon omat rasvat lähtee kaikki. Pienet (tai isommat) avohaavt vittuilee aika paljon tuossa kohtaa.

                                    Omalla kohtaa käytettiin pitkää jatkovartta johon pääsi koppaamaan päähän tankin ulkopuolelta siihen suuntaan johon kehikko aukeaa. Ei tarvinnut kuin pari sekuntia olla olkapäähän asti bensassa upoksissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tietääkö herrat käykö B5 s4:n bensapumppu c4 ABH?

                                      Varaosamyyjä näin uskalsi kertoa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ihan vaan uteliaisuuttani kysäisen, että onkohan tuossa orkkis bensapumpussa valmistusajankohtaa tyylin orkkis lambdassa? Tämmöiset merkinnät oli vanhassa pumpussa: 8A0 906 091 G, 03/01 05296 22218. Lähinnä tuota 03/01 mietin, voisko olla päiväys. Auto -96 c4 avant adr-koneella ja tietääkseni pumppua ei kyllä ole koskaan vaihdettu.

                                        Oli kyllä muuten helppo foorumin ohjeilla vaihtaa. Paineet pois letkuista, kiristävä metallipanta kiertyi helposti irti bensapumpun aukon päältä ja itse pumppu vain kahden klipsin takana tankin sisällä olevassa kehikossa. Kehikkoa ei siis tarvitse välttämättä irroittaa. Ja ehdottomasti tankki kannattaa ajaa ensin punaiselle, niin kuin täällä on jo mainittukin.

                                        Täällä hyvin tietoa Vdo osista.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kuoleeko, tuo bensapumppu aina kerrasta, vai voiko oireilla muutenkin? Tuli nimittäin melko outo vika; lähdin ajamaan ja auto sammui tielle, lähti vaivalloisesti käyntiin, mutta ei jaksanut ottaa kierroksia. Tässä vaiheessa oletin että bensa on loppu, koska bensamittari ei toimi, kävin hakemassa kanisterilla bensaa ja tankkasin.

                                          Noh, auto lähti normaalisti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä, lähdin ajamaan, mutta sammui jälleen tielle ja käynnistyi vaivalloisesti, lähdin uudestaan liikkeelle ja sammui kakkoselle vaihtaessa (kyseessä siis automaatti). Sain nilkutettua pakkoykkösellä kotipihaan. Pihassa testaillessatuli selväksi että nostaa kierroksia rauhallisesti kaasua painaen, mutta nopeasti kaasua painaessa sammuu heti, samoin nopeasti kaasua löysätessä. Bensanpainemittaria ei saatu kiinni, kun ei ollut sopivia liittimiä mittariin.

                                          Arvauksia, veikkauksia, tietoa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Liikkuuko maffin liitin irroitettuna paremmin? Vikakoodit vois kanssa lukasta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Täytyy huomenna kokeilla tuota maffia. Minkäslainen OBD-liitin tuossa on ja missä se edes sijaitsee? VCDS löytyy kyllä lähipiiristä.

                                              Comment


                                                #24
                                                OBD-liitin C4:ssa on sulakerasiassa ja tarvitset 2x2 adapterin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tämä varmaankin selvis. Kaasuttelin taas tuossa parkissa ja putkesta lensi, mitä ilmeisimmin, katin palasia, oletettavasti kattien sisuskalut siis ahdistaa putkessa. Täytyy pudottaa tuo putki pois ja tutkia tarkemmin viikon päästä kun kerkiää.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X