Autossani on Audin (Blaupunkt) Navigaattori ja siinä toimiva Travel Pilot Germany CD. Käsittääkseni tuo Navi on BNS 3.x versiota, koska en saanut siinä toimimaan Travel Pilot DX levyä. Onkohan olemassakaan enää CD:tä, joka kattaisi Suomen ja toimisi tuossa Navissani? Vai voiko tuota laitetta päivittää BNS 4.x tasoon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
BNS 3.x Navigaattorin Skandinavia CD?
Collapse
X
-
Ebayssa C, D ja E versioita on näkynyt vaihtavan omistajaa noin 70-170 euron hintaan, joissain täydellisemmissä paketeissa (antenni, kaapelit, käyttökytkimet, karttalevy) hinta on noussut jopa yli 200 euron. Pari firmaa myy tuolla myös sofortkaufen hinnalla valmiita paketteja, mutta ne on selvästi kalliimpia.
http://fahrzeugteile.listings.ebay.d...istingItemList tuolta voi hakea hakusanoilla FIS, BNS ja klein, yleensä sopivia tuotteita on yhdestä viiteen kpl myynnissä.
Comment
-
Irrota navigaattoripurkki siitä kehyksestään, laitteen oikealla sivulla on tarra jossa lukee Navigation 3 tai Navigation 4, Blaupunktin sarjanumero ja VAG varaosanumero 4B0 919 887 n, jossa n on A...E, A ja B on BNS 3.x ja C...E BNS 4.x eli vastaa tuota Navigation 3 tai 4 tekstiä tietenkin.
Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy paremmin tarran sijainti.
Comment
-
Tuolla tarinaa aiheesta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=15336
"Kantikkaan" navin vaihtoasia on edelleen epäselvä juttu.
Comment
-
Tutkittuani asiaa olen saanut selville, että kantti-navia (BNS 1) ei pysty korvaamaan helposti näillä uudemmilla pikkunaveilla (BNS 3 ja 4), se juttelee mittariston kanssa muistaakseni vanhaa kolmikarvaväylää pitkin, kun nämä uudemmat käyttää CANnia. Navin ja piuhasarjan lisäksi tarvitsee siis vähintään uuden mittariston jonka vaihtaminen taas on melkoinen savotta noihin vanhempiin.
Comment
-
Minulla on juuri tuo ei-kantikas malli, joko BNS 3.x tai 4.x. Yritin ottaa laitetta irti kehikosta, mutta eipäs se niin helppoa ollutkaan. Taitaa tarvita jotkut Audin irrotusraudat, jotta tuon koneen saa irti. Ruuvejakin päästelin irti monta, mutta niin vain laite pysyi kehikossaan vaikka jo liikkuikin pystysuunnassaan. Pirullinen pakkaus.
Comment
-
BNS 4.x koneet tuli autoihin pääsääntöisesti 11/00 jonkun tietolähteen mukaan, mutta oma autoni on 12/00 ja siinä on kuitenkin tuo BNS 3.x purkki.
En tunne A6:n kiinnitystä kovin tarkasti, mutta uskoisin sen olevan varsin samanlainen kuin pikkukorisissa. Eli tavaratilan sivussa olevassa telineessä navi purkki on tuon mustan muovikehyksen sisällä molemmista sivuista parilla ruuvilla kiinni. Irrotamalla ne ja navin liittimet purkin saa käteensä ja tuon mustan muovikehyksen irrottaminen helpottuu. Yläkulmissa on sivuilla semmoiset kuparin väriset jousilipareet jotka pitäisi painaa sisään ja sitten työntää navi takapaneelista ulos kehyksestään. Voi olla _erittäin_ tiukka.
Comment
-
tai lätkäiset sen valmistenumeron tonne http://www.detali.ru/cat/au/au.dll#au (sinne ylänurkkaan)
Comment
-
Heikki Kuronen
--------------------------------------------------------------------------------
Tutkittuani asiaa olen saanut selville, että kantti-navia (BNS 1) ei pysty korvaamaan helposti näillä uudemmilla pikkunaveilla (BNS 3 ja 4), se juttelee mittariston kanssa muistaakseni vanhaa kolmikarvaväylää pitkin, kun nämä uudemmat käyttää CANnia. Navin ja piuhasarjan lisäksi tarvitsee siis vähintään uuden mittariston jonka vaihtaminen taas on melkoinen savotta noihin vanhempiin.
Mulla on 4 D0 919 887 B kiinni autossa ja 4 D0 919 887 D irtoaisi ebay.at:stä
n. 50?. Ei oikein mistään ole löytynyt faktaa asiasta, epäilyjä kylläkin.
Heikiltäkin taisi kulua aimo tovi asiaa tutkiessa... Mitäs kaikkea sait selville?
Onko muuten A8 4E:ssä (-97) ollut aina/koskaan CAN-väylä käytössä?
Mitään TMC-kytkentöjähän ei ainakaan täällä kotimaassa tarvitse, kun ei ole palveluakaan.
Aletaanpas joukolla painostamaan saksalaisia polttamaan vanhalla formaatilla Suomenkin
kattava CD. Sanotaan vaikka että ei me enään viitsitä hakea niitten vanhoja kiesejä pois,
eihän niillä ei löydä edes koti-Suomeen ;)
Comment
-
Ihan mielenkiinnolla katselin mitä omasta autostani Venäläinen sivusto kertoo.
Navin osalta on teksit: 7Q9 Navigationssystem, mutta en kyllä osaa tuosta arpoa mikä versio on kyseessä. Tämä siis ihan mielenkiinnosta. Tuo minun versio ei lue DX karttoja. Auto on valmistettu 05/2000.
Comment
-
Heikki,
Kerran vielä, epätoivoisesti.
Onko tällä virityksellä mitään virkaa, että ei menisi mittaristo vaihtoon?
http://shop.kufatec.de/product_info....Simulator.html
Saksantaitoni on rapistunut eikä navilaitteet kovin hallussa.
Ongelma siis A8-97 ja 4D0 pitäisi vaihtaa 4B0:ksi
Comment
-
Sori, enpä ollut aikaisemmin huomannut että olit tähän ketjuun kysymyksen asettanut.
Sun tapauksessa ei tuosta linkin johtosarjasta ole apua. Sillä onnistuisi uuden DVD-navigaattorin (RNS-E) sähköinen sovittaminen vanhempiin Audeihin. Tiedossani ei ole, että navin näyttöinfoa saisi siirtymään jollain CAN-väylä emulaattorilla samoin kuin radion kanavanäyttötiedon, mutta en väitä että se olisi mahdotonta. Suosittelen kysymään asiaa mailitse osoitteesta c.beck(at)hibe.de kyseinen kaiffari tekee ja myy itse noita CAN-emulaattoreita ja vastailee kyllä mainiolla englanninkielellä kysymyksiin.
Comment
-
bns 3.X
Koitetaanpas nostella. Onko ns. varmaa tietoa toimivatko kyseisen firman kartta cd:t tuossa vanhassa navi mallissa (bns 3.x ilmeisesti, ohjeet tulevat mittariston pikkunäyttöön ja navia ohjataan käsijarrun vierestä) bns3.x cd
Ainakin siellä compatibility linkin alla olevan tiedon mukaan tuo lätty toimii bns 3.x malleissa, mutta miksi se väittää että niitä löytyy vain TT:stä ja A2/A3:sta ja että b5 mallin a4 navin malli olisi rns 3.x??
Kävin kysymässä paikallisen marmoritiskin myyjältä, ja väitti ettei tuon vuosimallin kulkineeseen saa uusia/toisia karttoja asennettua.
Comment
-
Comment