Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 mittari&merkkivalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8 mittari&merkkivalo

    Kuka osais kertoo mikä vaivaa vm-89 v8 audin mittareita kun bensa- ja lämpömittari tipahtaa pois pelistä yhtäaikaa.Välillä kesken ajon tasaisella tiellä, samaan aikaan(ei tosin aina) myös trippi- ja matkamittari lopettaa toiminnan.Esim. autoon mentäessä(oli käynnissä tai ei) kun sisävalo ei sammu kuten kuuluisi vaan palaa normia pidempään niin tietää ettei mittaritkaan pelaa.Ennen auttoi kovempi kopautus kojelautaan mut enää ei auta edes se.Iso projekti ottaa kojelauta auki?

    Ja sit toinen juttu: viime vuonna otettii kaverin kanssa yks mätä vaimentaja välistä pois ja pistettii suoraa putkee tilalle, kaks päivää sen jälkee alko cat-valo vilkkua.Aluks valo sammu ku kierrokset nosti yli 2500rpm,mut ei aikaakaan ni ei auttanu mikää.Vikamuisti purettu 3kertaa laakkosella eikä ilmottanu mitää,ei ehkä vaarallista mut häiritsee se vilkutus.Auttaako muu kuin polttimon poisto?

    #2
    Bensa+lämpömittari taitaa järjestäen olla audeissa transistorin/regulaattorin tms komponentin syöttämä. Joku sellanen siellä mittariston takana kaikissa vag-autoissa tuntuis olevan, ainakin noissa vanhemmissa.
    Yhteyttä noihin muihin vikoihin en osaa päässäni rakentaa, joten voi olla kyse jostain ihan muusta.

    Mittariston irroitus v8:ssa taitaa olla iso jumppa tyyliin kojelauta irti, ikävä kyllä.

    Sisävaloautomatiikka saa laturilta herätekarvasta tiedon käykö auto vai ei. Auto käynnissä valot sammuu heti oven sulkemisessa ja auto sammuksissa jäävät palamaan. Tuolla tiedolla pääset jäljille.

    Lambda-anturin johtoja vaurioitettu pakoputkijumpassa? Kannattaa vaihtaa, jos vaikuttaa vanhalta. Maksaa bensalaskussa itsensä takaisin. Saattaahan tuo vetää hitsailusta herneet nenään myöskin.

    Comment


    • #3
      facelift typ44 satkussa/kakssatkussa tai C4:ssa mittariston irroitus on parin ruuvin takana, onkos kasissa niin erilainen systeemi että vaatii kojelaudan irroituksen?

      Comment


        #4
        Niinkuin Porkkis tossa jo mainitsi, niin mittariston ongelmat johtuvat jänniteregulaattorista. tuolla aiheesta enemmän: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16887

        Comment


        • #5
          Kuten Porkkis tiesikin V8:ssa joutuu ottamaan kojelaudan päällisen pois ennen ku pääsee mittaristoon käsiks. Jep, 200 ja V8 kojelauta on juuri tämän verran erilaiset purkamisen suhteen. Haulla löytyy ohjeet irroittamiseen, Deepspacen kirjoittamana. Jos ja kun sen mittariston ottaa irti niin ei sitten kannata kääntää virta-avaimesta kun on johdot irti --) airbag valo palaa sen jälkeen varmasti kokoajan. Jos sen kuitenkin tekee niin, niin bag:n yksikkö löytyy keskikonsolin takaa kaasujalan vierestä et voi nollata vaikka esim huollossa (=on kokemusta). Vois olla vikana varmaan tyypilliset juotosviat tai sit ei joku liitos kunnolla vaan yhdistä, niitä kun on yhdessä ja toisessa pakannut olemaan. Entisessä Volvossa oli ihan sama vika bensa mittarissa, kopautus kojelautaan kans auttoi.

          Comment


            #6
            No nii nyt on vihdoin lambda vaihdettu mut edelleen cat-merkkivalo vilkkuu..Outo juttu ettei sammu?Ei taia enää olla vaihtoehtoja ku ottaa polttimo pois?Kiitti kuitenki kaikille vastauksista!!

            Comment


              #7
              Viimeisenä oljenkortena ennen suurempaa sähköremonttia kokeile pitää akku irti ~30min, jos vaikka nollaantuisi.

              Comment


                #8
                Käykö kuitenkin ihan normaalisti eli kehrää kuin kissa? :)

                Comment


                  #9
                  joo ihan normaalisti kehrää.pitää koittaa toi akku irti juttu

                  Comment

                  Working...
                  X