Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyn merkkivalo ei syty ollenkaan??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyn merkkivalo ei syty ollenkaan??

    Kyseessä Audi 80 typ89 1.6

    Eli missään vaiheessa startatessa tai ajossa ei syty öljyvalo ollenkaan..

    Mittariston irroitin ja poltin näytti olevan ehjä..samoin katsoin niiden öljysuodattimen ylä- ja alapuolella olevien antureiden johdo, oli kunnossa.

    Onko se öljykello siinä samassa myös jossain? Joku sulake vika?

    Olis kiva saada toimii että jos öljyt vähissä joskus niin tietää lisätä.:)

  • #2
    "Olis kiva saada toimii että jos öljyt vähissä joskus niin tietää lisätä.:)"

    Öljyn mittatikku sen kertoo:)

    Luulisin, että sinulla on ö-suodattaminen yläpuolella öljykello ja muitakin tuntoelimiä?
    Katso minkä värisiä liittimet ovat ja vaihda "kellot" uusiin vastaavan värisiin. Vika voi olla siellä.

    Jos se ei auta, niin vika muualla.

    Comment


    • #3
      Eikai 1.6:ssa ole kuin öljynalipaine ja ylipaine anturit. Vai onko edes ylipainetta.

      Jos alkaa vilkutella niin kannattaa lisätä nopeesti öljyä.
      Toisaalta paremmanpuoliskon öljypoltin vilkuttelee vähän väliä kun öljyt alkaa oleen kulutettu, mutta ei noin väljä varmaan edes leikkaa kiinni. Suht pitkiä pätkiä kumminki ajeltu valon palaessa.

      Comment


      • #4
        kokeile anturin johtoa suoraan maihin,syttyykö valo jos syttyy vika anturissa,jos taas ei voi johto on poikki tai mitaristonlampulle ei tule jännitettä.

        Comment


        • #5
          Tosiaan nuo yli- ja alipaine anturit katsoin ja johdot yms. näytti olevan kunnossa..mutta katsotaan jos sais jostain nuo käytettynä vaikka, liekkö uutena kalliita?

          Comment


            #6
            En tiedä mistä on kiinni, mutta en ehkä sulkisi mittaristoakaan pois - tuolla mittaristolla on tapana oikutella vanhana ja voi siis johtua ihan kontaktihäikästä/kylmäjuotoksesta mittariston päässä.

            Comment


            • #7
              "liekkö uutena kalliita?"

              Noin 13 ? kipale marmoritiskillä, joten unohda käytetyt.

              Comment


              • #8
                Vaan mitenkäs sitä mittaristoakaan osaa sen paremmin tsekkailla?..poltin on ainakin ehjä, eikä juurikaan enempää kiinnostas ruveta purkamaan sitä.:/

                Comment


                • #9
                  Eikös tuo anturi ole maadottava, joten pistä anturilta piuhan navat yhteen niin pitäisi valon syttyä mikäli johto ja mittaristo on kondiksessa.

                  Ja mittaristoa voi kysellä purkaamoista esim. Ei luulis paljon maksavan jos löytyy.

                  Comment


                  • #10
                    Toinen antureista on yläpaineanturi, toinen alapaineanturi. Alapaineanturin kun laitat maihin, niin öljynpainevalo syttyy. Yläpaineanturista kun IRROTAT johdon ja nostat kierrokset 3000 rpm pintaan niin pitäs valo palaa ja varotussummeri soida.

                    Comment

                    Working...
                    X