Akkuvalo päätti ilmoittaa olemassaolostaan palamalla jatkuvasti. Laturin irroitus ei sitten olekaan aivan helpoimmasta päästä. Irroitus tapahtuu suunnilleen näin:
Moottorin suojamuovit irti
Moniurahihna irti
Pohjapanssari irti
Laturin kaksi pulttia irti. Toinen pultti on 16mm(!), jonka vastamutteria pidettävä vastaan alakautta. 20cm pitkät ohuet sormet auttavat asiaa. Pakosarjasta lähtevän lämpimän ilman peltisysteemin voi ottaa irti henkisenä tukena.
Kun laturi on pulteista irti, niin irroitetaan joko moottorin kannake, öljynlauhdutin tai ilmastoinnin putket. Vaihtoehtoisesti ilmastoinnin kuivainta saa siirrettyä pari milliä ylöspäin, jolloin laturin saa pujotettua pois.
Poistaminen saattaa onnistua yläkautta, jos jäähdytysjärjestelmän letkun (ja luultavasti ilmastoinnin putket) irroittaa.
Vikana on ainakin se, että laturin kahdesta johdosta ohuempi on hinkannut itsensä puhki öljynlauhdutinta vasten ja ilmeisesti maattanut itsensä. Johdoissa on suojamuovi, mutta liian lyhyt. Ensi kerralla auton alla kannattaa tarkistaa ja tarpeen mukaan lisätä eristettä.
Takaisinasennus lienee klassisesti "refitting is the reversal of the removal". Vielä ei ole tietoa, saanko kiinnitysmutteria pidettyä vastaan irroittamatta oikeaa pakosarjaa.
Moottorin suojamuovit irti
Moniurahihna irti
Pohjapanssari irti
Laturin kaksi pulttia irti. Toinen pultti on 16mm(!), jonka vastamutteria pidettävä vastaan alakautta. 20cm pitkät ohuet sormet auttavat asiaa. Pakosarjasta lähtevän lämpimän ilman peltisysteemin voi ottaa irti henkisenä tukena.
Kun laturi on pulteista irti, niin irroitetaan joko moottorin kannake, öljynlauhdutin tai ilmastoinnin putket. Vaihtoehtoisesti ilmastoinnin kuivainta saa siirrettyä pari milliä ylöspäin, jolloin laturin saa pujotettua pois.
Poistaminen saattaa onnistua yläkautta, jos jäähdytysjärjestelmän letkun (ja luultavasti ilmastoinnin putket) irroittaa.
Vikana on ainakin se, että laturin kahdesta johdosta ohuempi on hinkannut itsensä puhki öljynlauhdutinta vasten ja ilmeisesti maattanut itsensä. Johdoissa on suojamuovi, mutta liian lyhyt. Ensi kerralla auton alla kannattaa tarkistaa ja tarpeen mukaan lisätä eristettä.
Takaisinasennus lienee klassisesti "refitting is the reversal of the removal". Vielä ei ole tietoa, saanko kiinnitysmutteria pidettyä vastaan irroittamatta oikeaa pakosarjaa.
Comment