Ja lötkö-osastoon uusi kysymys:Äipän -100 quattron nopeusmittari näyttää n.17 liian vähän ajettaessa nopeuden näyttötaulun ohi.Alla on vielä rekisteriotteen mukaiset renkaatkin.Onko mittarien antureissa eroa,koska noissa perävälityksissäkin on...?Ei viitsisi laittaa alle jotain minin renkaita sen takia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
kulkee nopeammin,mitä mittari näyttää
Collapse
X
-
voisihan tuo olla mahdollista,vähän näkyy merkkejä,että mittaristoa on joskus käytetty pois paikaltaan,alapeitelistasta puuttui 2 ruuvia silloin ostohetkellä.Mites se neula on,onko siinä jotain booreja tms.ja tarvitseeko ottaa huomioon jotain tärkeää,ennen kuin nykäisen neulan pois?
Comment
-
Timo Nurmi
Jos siellä mittarissa on ropeloitu, kannattaa katsoa ettei ole vaihdettu vastusta, jolla mittarin näyttämään pääsee vaikuttamaan. Itse olen tuon joskus vaihtanut sellaiseksi että neula näyttää satasen vauhdissa oikein, niin tuli vaan mieleen että josko jollain on mennyt kalibrointi poskelleen.
Comment
-
Ässän mittari huijas kanssa sen 15km/h. Pakollisen mittariston uudelleen kolvauksen jälkeen mittari näyttää huomattavasti oikeampia lukemia. Löytyykö muuten autom.ilmastointia, sen kautta on hyvä katella ajonopeutta. Sen kautta katoin coupessa nopeuden cruiselle kameratolppa alueilla.
Comment
-
Muistelen että 200:n mittarin takapuolella on myös dippikytkin josta saadaan raaka-kalibrointi rengaskokojen mukaan hoidettua.
Näyttötaulujen kalibroinneissa on myös melkoista heittoa. Ennen muinoin minulla oli tapana kellottaa oikeat nopeudet, nykyisellään GPS.n kertomaa tietoa.
Comment
Comment