Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 pukkaa vikakoodia 65535

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urS4 pukkaa vikakoodia 65535

    Ässä antaa useampaa koodia ja ei suostu käymään kuin tyhjäkäyntiä, jos antaa varovasti kaasua kone yskii ja sammuu. Jos kaasua runttaa reilummin voi koneen saada ottamaan kierroksiakin.

    00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    07-00 - Signal too Low
    65535 - Engine Control Unit (ECU) Defective memory circuits
    00-00 -

    Auton mukana tuli toinen Motronic, jossa on virilastu paikallaan. Nuo ylläolevat koodit tulee siis ainoastaan viri-Motronicilla, vakio eculla auto toimii ihan moitteettomasti. Tuo maffin vikakoodi uusiutuu heti nollauksen jälkeen. Ecun herja ei esiinny ihan heti uudestaan. Otin hiukan logiakin talteen mutta tuo pirun excel avaa kaikki arvot yhdessä solussa. No kuitenkin kierroksilla 760-800 lambda pyörii välillä 0.750 - 0.800.

    Miksi maf herja tulee vai toisella motronocilla? Missä navassa eculle menee maffin tieto? Onko 65535 herja lastusta ja miten tuo lambda on tuollainen tyhjäkäynnillä?

    #2
    Tämmönen löyty googlella.

    Comment


    • #3
      Kiitos Sami vihjeestä, tuon sivun olin jo löytänytkin.

      Testasimme eilen Ässäveli Villen kanssa tuota vialliseksi epäiltyä Motroniccia ehjällä vakiolastulla ja tuloksena oli ihan samat vikakoodit eli 553 maffin signaali heikko ja 65535 ecun sisäinen vika tai jotain sinnepäin. Auton tyhjäkäynti oli ihan ok ja tasainen ja kierrokiakin pystyi antamaan, lambda pyörii jossakin 0.700 ja 0.800 välillä. Virilastu ei siis näytä aiheuttavan ainakaan niitä vikakoodeja. Auto menee ilmeisesti "limp moodin" noiden kahden vikakoodin vuoksi ja jostakin luin että limpin aikana ei tehdä lambdasäätöä.

      Kokeilimme ehjällä maffilla ja vikakoodia tuli edelleen, joten vika ei ole ainakaan maffissa, sitten mittasimme yleimittarilla johtosarjan ecun ja maffin väliltä, johtosarja on kunnossa. Vika ei siis maffissa, lastussa eikä johtosarjassa joten jäljelle jää Motronic. Osaako joku kertoa missä ja kuka pystyy korjaamon Motronicceja?

      Kiitokset Villelle avusta taas kerran.

      Comment


        #4
        oikkuja

        voisko olla vaan joku ahtoletku rikki,todennäköisesti coolerin juuressa oleva "haitari" letku halki??

        Comment


        • #5
          Miksi ette kokeilleet toisella motronicilla?
          Kannattais varmaan testata, ettei turhaa vie sitä jollekki elektroniikkahepulle.

          Comment


          • #6
            Auto on siis parasta aikaa ajossa ja toimii ihan normaalisti toisella Motronicilla jossa on vakiolastu sisällä, tämä ecu on siis avaamaton. Kaverilla on hyllyssä ehjä vakiolastu joten sitä oli helppo kokeilla tuohon oikkuilevaan Motroniciin ja sulkea pois vaihtoehto että vika olisi ruotsalaisten tekemässä lastussa. En usko, että on ahtovuoto koska toimii juurikin tuolla toisella eculla ihan normaalisti ja paineetkin on noin baarin luokkaa kuten vakiossa on.

            Auton mukana tuli toinen Motronic, jossa on virilastu paikallaan. Nuo ylläolevat koodit tulee siis ainoastaan viri-Motronicilla, vakio eculla auto toimii ihan moitteettomasti.
            Paikallinen Bosch car service ei ainakaan aikonut ottaa Motroniccia korjattavaksi eikä oikein osannut kertoa löytyykö Rovanimeltä sellaista osaajaa. Mielellään lähettäisin ecun sellaiselle, joka on niitä ennenkin korjaillut, ettei tarvi maksaa maksaa jollekulle opettelusta.

            Comment


            • #7
              Mulla alko tulemaan tuota 65535 koodia.
              Vaihdettu boxi jossa on virilastu(ABT) ja on autosta jossa on ollu airbag, mulla ei ole ikinä ollu airbagia.

              Mitä se nyt oikeesti tarkottaa.

              Comment


                #8
                Ei kai ecu tiedä Airbägeistä mitään.

                65535 - Engine Control Unit (ECU) Defective memory circuits, tuo todennäköisesti viittaa siihen että virilastu on viallinen. Todennäköisesti huono juotos.

                Comment


                  #9
                  Tai sitten lastuntekijä ei ole vain osannut hommaansa. Voin korjata, jos häiritsee.

                  Comment


                  • #10
                    Mutta ku auto toimii ihan normaalisti.

                    Pitänee ne juotokset tarkastaa

                    Comment


                      #11
                      Ei se menoon vaikutakaan, jos on lastussa noita checksum tms. bugeja.

                      Comment


                        #12
                        Jos auto toimii muuten normaalisti, niin minäkin kallistuisin tohon softausmokaan.

                        Comment


                        • #13
                          ABT:n tekemä se ohjelma mutta kai se silti voi olla "viallinen".

                          Comment


                            #14
                            Epäilisin tässä tapauksessa melko paljon sen alkuperää. ABT ei tee tuollaisia työtapaturmia.

                            Comment


                            • #15
                              Jos ottaa vakicomilla yhteyden autoon (moottoriin), niin pitäiskö ABT:n infot näkyä siinä?
                              Tai edes viitteitä jos se olis joku muu kuin ABT?

                              Comment


                              • #16
                                Siinä yhessä ylimmässä kentässä lukee että ABT SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X