Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 virtalukko sanoi itsensä irti totaalisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ehkä nyt kannattaa ekana vaihtaa joo se virtalukon pohja sinne. Max 30min jupakka ja halpaa touhua myös.

    EDIT: jaa joo en huomannu et vaihdoitkin sen sinne jo. Mutta joo pointti ny että vissiin ihan tapauskohtasta motonetin pohjien kestäminen. Itellä kesti vuoden ainakin ja sit myin auton pois.
    Viimeksi muokannut HallaMaster; 11.6.2012, 21:03.

    Comment


    • #32
      Mulla kesti motonetin virtalukko 2viikkoa ja sit ei enää kääntyny niin pitkälle et ois startannu. Eikä lähteny ehjänä irti nii en viittinyt takuuseen viedä kun patruuna oli maistanu lukkopihtejä.

      Comment


      • #33
        Mulla oli coupessa kanssa motonetin pohja ja kesti ainakin sen aikaa mitä mulla oli. Oli ehkä 30e ja vaihtoon meni 10min.

        Comment


        • #34
          Vai että sellaista laatua....No jos toi tosiaan on noin minunkin kohdalla ettei passaa niin täytynee käytettyä alkaa metsästämään....Hmm, meinasin kyllä käyttää vanhaa virtalukkoa ja ottaa sen välitangon vain uudesta jotta välttyy sarjoittamiselta, käyköhän se niin ?

          Niin joo, virtalukon pohja oli alunperin tarkoitus vaihtaa mutta jos tuo välitanko on poikki niin saako sitä enään ajoon jos se tipahtaa sieltä ?
          Mittariston takaa on siis pari kertaa tullut oikein miehekkäät savut, kaikki kuitenkin toimii edelleen lukuunottamatta tuota vikaa että auto jää VÄLILLÄ käyntiin vaikka avaimet ottaa pois. Ei ole faktaa että toi välitanko olisi poikki ennenkuin pääsee purkamaan...

          Comment


          • #35
            Se välitangon pää kun kuluu tarpeeksi, niin ei mikään pohja enää yletä kääntymään riittävästi ja startatessa joutuu vääntämään ns. voimalla avainta.

            Kuten sanottua, sen pelkän välitangon voi vaihtaa.

            Comment


            • #36
              empä sitten vaihtanut virtalukkoa enkä pohjaosaa. Otin mittariston pois niin löytyi sulaneita johtoja. Eli virtalukko ja pohja varmaan ok kun nyt taas pelaa. Joku polttimo oli lähtenyt mittaristosta johtoineen ja ottanut runkoon kiinni sillä seurauksella että johdon kuori oli sulanut ja sulattanut muitakin johtoja. Olis luullut että sulake olisi palanut.

              Johtosarjaa piti purkaa releille asti että näki onko muut johdot ok. N.50cm oli kuoriutunut eristettä johdon päältä. Ihme ettei palanut koko pas....
              Sivuleikkureilla poikki ja johtosarja uudelleen nippuun. En tiedä mikä polttimo toi oli. Kaikki nähdäkseni pelaa edelleen, varoitusvalot ja mittariston valot. Tietoa kellään ? Ainoa polttimo joka tulee erillisellä johdolla mittariston taakse, muut ottaa virran piirilevyn kautta. Mikä se oli ?
              Auto siis Audi 80 2.016v avant-94.

              Comment


              • #37
                Airbagin polttimo.

                Comment


                • #38
                  Autossa ei ole airbagiä mutta voisiko se johto siellä kuitenkin olla paikoillaan kytkettynä siten että sinne tulee virta ?
                  Tai enhän mä tiedä vaikka se olisi poistettu, ratissa sitä ei kuitenkaan ole.

                  Juuri kun pääsi kehumasta että toimii niin taas se teki sen, nyt vaihdoin tuon pohjaosan, tappi oli ehjä joten jospa se nyt tuosta sitten alkaisi pelaamaan.

                  Comment


                  • #39
                    eipä auttanut toi pohjaosan vaihto. Vieläkin tehnyt pari kertaa sen että muut sähköt sammuu mutta auto jää käyntiin kun avaimesta kääntää virrat pois.
                    Tuppas naurattaan kun auton sai sammumaan sillä että käänti valoviiksestä ajovalot pois..
                    Voiko se olla tuossa virtalukon tapissa se vika jos kaikki muut sähköt sammuu normaalisti mutta auto jää käyntiin ? Vai kiertääkö se virta nyt tuon valoviiksen kautta jostain syystä ?

                    Comment


                    • #40
                      Temppuilisko X-rele.

                      Comment


                      • #41
                        Onko tietoa mistä sellainen löytyy ?

                        Comment

                        Working...
                        X