Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenonpolttimon elinikä ja k-arvot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenonpolttimon elinikä ja k-arvot?

    Osaako kukaan kertoa faktaa xenonien eliniästä? Toisaalta mistä näkee onko polttimo vaihdettu? Itsellä takana reilu 4 vuotta ja 154 tkm, jos on alkuperäiset, niin tehosta lienee murto-osa jäljellä?

    Entäs noi k-arvot, ilmeisesti tarkoitetaan valon väriä, onko sillä arvoa myös valaisutehoon? Ainakin hinnoissa on eroja.

    Entä sitten jälkimarkkinapolttimoiden laatu? Varmaan vaikutusta elinikään. Philips ja GE lienevät turvallisia, halppispolttimoihin ei taida oikein luottaa. Mikä lienee alkuperäispolttimoiden valmistaja?

  • #2
    Myyjien mukaan 60 000 km jälkeen polttimon valoteho alkaa heiketä oleellisesti. Kelvin ilmoittaa polttimon värilämpötilan eli valon aallonpituuden.
    Ihmisilmälle parhaiten pimeää läpäisevä olisi 5100 kelviniä, vaikka mittaustulokset mittareilla voivat osoittaa jotain muuta. Mitä suurempi Kelvinluku on sitä vähemmän lumenia (valoteho).
    Tuolta voit lueskella lisää http://www.xenonvalot.com/tuotteet.html
    Tarvikepolttimoista voi suositella Ge:n polttimoita

    Comment


      #3
      Asiasta ja asian vierestä

      Xenon-polttimon elinikään vaikuttanee suuresti sytytyskertojen lukumäärä.

      Onkohan niin, että kotoiset Audit on varustettu valomuistilla?
      Mikäli näin on, niin jatkokysymys: Käykö autoa startatessa niin, että valot syttyvät ensin hetkeksi, sitten sammuvat siksi aikaa kun autoa sahataan käyntiin ja kun virta-avaimen vapauttaa, niin valot syttyvät uudestaan?

      Mikäli valomuisti toimii yllä kuvatulla tavalla, niin en vaihda valokytkintä omaan Saksantuontiini. Sehän karkeasti arvioiden lähes puolittaisi xenoneiden iän. Olen kyllä ajatelut vaihtaa valokytkimen ja rakentaa siihen viivekytkimen, joka joko:
      - viivästyttäisi valojen syttymistä tai
      - viivästyttäisi valojen sammumista

      Comment


      • #4
        Omani on Ruotsista, joten samanlaisilla asetuksilla eli syttyy aina kahdesti käynnistettäessä. Hölmö homma, pitäisi aina ennen starttausta kääntää valokytkin parkeille ja sitten takaisin kun moottori käy. Tuohon olisi tosiaan hienoa löytää kytkentä joka sytyttää ne vasta käynnistyksen jälkeen.

        Varmaan ei kannata kuvitellakaan mitään relesysteemiä, joka ohjaa valoja latausvalosta?

        Comment


          #5
          Onkohan niin, että kotoiset Audit on varustettu valomuistilla?
          Omassa A4 B7:ssa valokytkimen ollessa 0-asennossa, xenonit eivät syty eivätkä pala. Erilliset päiväajovalot syttyvät jos ne on erillisestä kytkimestä niin kytketty tekemään. Xenonit syttyvät siis vain kun ne kääntää päälle, kun ei ole ns. tunneliasentoakaan. Jos sellainen asento valokytkimessä siis olisi (siis sadetunnistimen ja automaattisesti himmentyvän taustapeilin kanssa tuleva ominaisuus), xenonit voisivat joissakin rajaolosuhteissa räpsyä turhaan.

          Comment


          • #6
            -04:ssa (bi-xenon) valot syttyvät kun kääntää virran päälle mutta palavat starttauksen ajan.

            Comment

            Working...
            X