Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorinohjausyksikkö Bosch KE2.1 Jetronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorinohjausyksikkö Bosch KE2.1 Jetronic

    Audi 80 1.8S -87

    Bosch KE2.1 Jetronic
    0 280 800 104

    Autossani on käyntihäiriö kylmänä. Kun painaa kaasua nii kierrokset menevät hyvin alas tai auto jopa sammuu. Lämpimänä tätä ongelmaa ei ole mutta auto ei kiihdy kuitenkaan yhtä nopeasti kuin ennen. Vein auton huoltoon ja he sanoivat että moottorinohjausyksikössä on vikaa. He eivät tienneet tarkalleen missä vika on vain että yksikkö ei lähetä jotakin signaalia eteenpäin. Onko ideoita mitä kannattaa tehdä? Kannattaako hankkia käytetty ja mistä sen saisi? Olen yrittäny muutamasta purkaamostamutta heillä ei löytynyt.

  • #2
    Epäilen, että vika ei ole itse ECU:ssa. Tavanomaista korjaamoille veloittaa heti kättelyssä uusi ECU, kun mitään muuta vikaa ei keksitä. Kylmänä sammuminen viittaisi kylmärikastuksen ongelmiin (lämpöanturi, alipainekytkin...). Paha sanoa, kun en tunne kyseistä moottoria tarkemmin.

    Comment


    • #3
      Eikös tuo ole kaasarivehje ? Eihän siinä ole juuri muuta elektroniikkaa kuin sytytykselle se murikka jalkotilassa ja hall anturi jakajassa.

      Kaasarimallista ensin syyniin kaasuttimen kumilaippa, alipaineletkut ja virranjakajan alipainesäädin.

      Comment


      • #4
        KE-Jetronicista oli puhe, joten itse oletin kyse olevan ruiskupelistä...

        Comment


        • #5
          1.8S on kyllä kaasarivehje. Isäukollani on samanlainen ja se kaasarin kumilaippa on kuluva osa. Sen voi vulkanoida itsekin läjään, jos jaksaa harrastaa.

          Comment


          • #6
            kaasarin kumilaippa on kuluva osa
            tarkoitatko tiivistettä kaasarin rungon ja imusarjan välissä ?
            Kuinka usein vaihdettu, kun kommentti kuulostaa hieman siltä. Meillä pelaa kuin kello. vm -88 ja tuota ei vielä vaihdettu. Ei liene kallis osa ja ilmeisesti vain VAG-tiskiltä.

            1.8S on kaasarikone.

            Comment


              #7
              Väittäisin että kysyjä kuitenkin on ruiskukonetta korjaamassa, autoon varmaan joko vaihdettu kone tai sitten jostain syystä auton perään isketty 1.8S. Ainakin kun irl kaverilta asiasta kysyin niin pitäisi olla monipisteruisku ja jos nyt moottorinohjausyksikkö löytyy ja vielä tuon niminen, niin eiköhän kyseessä ole KE-jetti ja moottorikoodi JN tjsp. Paha toki sanoa jos pata on vaihdettu että mitä siellä pellin alla piilee. Ei kai mikään korjaamo sentään niin surkea voisi olla että kaasarikoneesta löytäisi ruiskukoneen ECU:n :).

              Comment


              • #8
                1.8S on kieltämättä kaasaripeli, joka aluksi herätti hieman epäilystä. Olettamukseni ruiskukoneesta perustuu puhtaasti mainittuun moottorinohjaukseen eli Bosch KE2.1 Jetronic. Mitä Jetronic muka kaasarikoneessa tekisi.

                Kysyjältä kaivataan tarkennusta.

                Comment


                • #9
                  1.8S on myös saanut ruiskupelinä. Ei vissiin suomesta mut kuiteskin. Tuossa JN koneessa on KE-Jetronic. Vilkaiskaapa autodatasta...

                  Comment


                    #10
                    VilleP: Joo, mutta se oli 1-piste monojetti käsittääkseni niissä viimeisissä (katilla varustetuissa) 1.8S. Kuten tossa aiemmin mainitsin niin uskoisin itsekin että kyseessä on JN. Mihinköhän kysyjä nyt on kadonnut, pitää varmaan käydä itse katsomassa sen konepellin alta kun satun tuntemaan kaverin. Auton perässä kyllä kieltämättä lukee 1.8S.

                    Comment


                      #11
                      Noniin yritetään uudestaan. Eli moottorikoodi on JN. En tiedä mitä tuo 1.8S tekee auton perässä..

                      Comment

                      Working...
                      X