Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Concert cd vaihto parempaan, äänenlaadullista eroa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Concert cd vaihto parempaan, äänenlaadullista eroa?

Eli mielessä pyörii josko tuon concertin vaihtais parempaan. Onko kokemuksia, huomaako äänenlaadussa eroa pelkän soittimen vaihdolla? Tiedän kyllä, että jos hifistelemään ryhdytään niin kaikki komponentit vaan vaihtoon! Mielessä on ollut pioneerin DEH-P88RS soitin, jossa mm dsp...

Mutta onko suurin hyöty tuolla swapilla mp3 toisto ominaisuus?

Ja lisäksi, mitenkä tuo b6 korisen a4:sen vakiosubi/pääte suhtautuu mankan vaihtoon, pelaako normisti?

Ja viellä, jos vakiosubin vaihtaa, miten suhtautuu vakio pääte esim 8-10 tuuman elementtiin? Ainakin eräällä klubilaisella ymmärtääkseni on tietoa tästä....

Eikös tuossa autossasi ole aktiivikaiuttimet joten sanoisinpa että äänenlaadun parantuminen stereotoistossa pelkkää signaalilähdettä vaihtamalla on parhaimmillaankin teoreettista. Eri asia on jos noista tilaefekteistä tms pitää, itse en. Joissain "irtomankoissa" on Bluetooth, mikä on tietysti ihan kiva bonus Concertiin verrattuna.

Comment

Orkkissivulistamies kammoaa pääsääntöisesti kaikkia uusia vilkkuvalohärveleitä ja pitää mm. FIS-näyttöä hyvänä asiana. Toveri audihörhö pisti omaansa Beckerin mp3 soittimen joka on ulkoasultaan hillitty ja toiminnoiltaan/ääneltään mainio.

Itselläni on tarkoitus istuttaa Concert2 rammari tuohon B5 kuoriseen siten, että FIS ym. ominaisuudet toimii. Saatanpa jonkunlaisen projektiokuvauksenkin siitä aikanaan kirjoitella.

Comment

Olen ymmärtänyt, että tuossa järjestelmässä olisi aktiivisubi mutta muuten ovikajarit olisivat passiivisia.... Olenko väärässä??

Itsekkin pidän tuosta vakiomankasta, mutta mp3 ominaisuus olisi kiva... Ja tuo pioneer on itseasiassa aika jeees näkönen.

http://www.pioneer.eu/eur/product_de...nomy_id=25-121

Jos viellä valaistuksen saisi punaiseksi....

Kaveri kertoi aikanaan, ooppelinsa vakio cd:n vaihdon jälkeen äänessä tapahtuneen "huomattavaa" parannusta. Lienee kyllä tuo concert hieman laadukkaampi kuin opelixin mankka..?

Jos parempaa ääntä haluaa, olisi kaiketi järkevämpää tuolla rahalla ostaa kunnon erillissarjat eteen. Toisaalta tyytyväinen olen kyllä noidenkin sointiin, tuli vaan hulluna päähänpistona mieleen... =)

Comment

Herätelläänpä vanhaa ketjua kun en searchilla löytänyt: Omassa B6:ssa on siis Concert cd-soitin, kaiuttimia on joka ritilän takana mitä olen löytänyt ja kontissa oikealla sivussa on ilmeisesti vakiosubi (varmaan noin 6") sekä vahvistin.

Käytännössä olen tähän settiin tyytyväinen, subielementin vaihdan luultavasti joskus 8" tai 10", mutta MP3-toisto olisi mukava olla vielä lisänä.

Tuolle subbarivahvistimelle tulee ilmeisesti oma liittimensä vakiomankan taakse, enkä löytänyt mistään johtosarjoista sille sopivaa adapteria. Miten porukka on tuon toteuttanut? Onko missään mankoissa yhteensopivuusmahdollisuutta tuohon FIS:in näyttöön? Tietysti original-look olisi paras.

Comment

Itseäkin kiinnostais toi adapteri homma. Olis soitin ja kehys tossa valmiina odottamassa menoa Chorus-soittimen tilalle, mut se yks liitin pitäis saada kytkettyä mukaan peliin.

Comment

Ainakin omaan korvaan tuo 2 dinin Concert 3 (tai onkos se nyt Concert 2+) kuulostaa paremmalta mitä alkuperäinen Concert 2, joten ei sen vaihto äänenlaatuakaan ajatellen ollut huono ratkaisu.

Comment

Working...
              X