Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ilmastoinnin kompura pyörii, mutta kylmää ei tule

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• ilmastoinnin kompura pyörii, mutta kylmää ei tule

Käytin eilen auton (A4 b5) ilmastointihuollossa, koska lauhdutin ym. oli ollut irti kolarivaurion takia. Huoltomies oli erikoistunut enemmänkin kodin kylmäkoneisiin, eikä hänellä ollut liikaa asiantuntemusta autojen päälle. Kylmäainetta laitettiin ~450g jonka pitäisi riittää systeemin toimintaan. Äijä valitti että epänormaalin hitaasti menee ainetta, mutta menee kuitenkin.

Ilmastointi ei kuitenkaan tuota kylää ollenkaan. Kuivaimen vaihdoin itse huoltoa edeltäneenä päivänä. Seuraavanlaisia vikakoodeja säätöpaneeli pukkaa: 18.3, 5.1, 15.7 En kuitenkaan löydä netin syövereistä sanakirjaa koodeille.

Ei kenelläkään olisi vinkkiä mistä aloittaa systeemin korjaaminen..? Olenko asentanut jotain väärin? Putkia väärin päin? Eihän se ole oikein edes mahdollista.. Kiitos jo etukäteen

Ainetta ainakin menee mulla n. 700g.Toisaalta vaikuttais että jotain vois olla tukossakin.
    Naksahtaako kompuran magneettikytkin kun ilmastoinnin käynnistää?
    Se hihnapyörähän pyörii aina kun kone on käynnissä.

Comment

Kytkin kyllä naksahtaa.

Otin kompuralta lauhduttimelle tulevan letkun lauhduttimen päästä irti ja päästin aineet karkuun. Sen jälkeen laitoin magneettikytkimelle suoraan virran ja laitoin auton käymään. Painetta tuli letkun päähän varmaankin saman verran mitä itse jaksaisi puhaltaa. Eli kompura sökönä? Ilmastointia ei ole käytetty varmaankaan 1-1,5 vuoteen..

Verrokkina mulla oli V70 Bensavolvosta ollut kompura, johon tuli käsinkin pyörittämällä niin paljon painetta ettei siinä oikein jaksanut sormea reijän päällä kunnolla pidellä

Comment

Working...
      X