Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -90 ilmastoinnin täyttö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100 -90 ilmastoinnin täyttö

    Moro,

    Painetta on, mutta ei tarpeeksi(neulaventtiilistä suhisee, kun painaa neulaa täyttöventtiilistä). Painekytkimeltä oikkariin, niin johan kompura pyörähtää ja on hiljainen käynniltään. Automatiikka pelaa ja flektit pyörii. Auto asennossa startin jälkeen vilkkuu punainen valo hetken sisä/ulko lämpötilan nappien vasemmalla puolella

    Kyseessä -93 saksantuonti ja luultavasti aineet on R12. Asentaja x suositteli "401" ainetta sisään? Kuivaimen vaihdosta ei mitään tietoa, eikä sisällä nyt olevasta aineesta. Eli voiko FREONin korvata suoraan korvaavalla aineella ja mikä se on? Venäjältä saa freonia, mutta turhan pitkä matka!

    Ja mistä saan edullisesti uuden kuivaimen Vaasasta/tilaamalla?


    T. Jouko

    #2
    Vikakoodit kannattaa lukia enste, valon vilkutus muistaakseni tarkotti että joku vika on.

    http://www.20v.org/climate.htm

    Comment


    • #3
      Samalla kun vaihtaa sinne korvaavan aineen(Iceon49), niin voisi tehdä vähän isomman huollon ja vaihtaa tosiaan sen kuivaimen, kuristimen ja kaikki tiivisteet. Uudet korvaavat aineet ei pysy niin hyvin sisällä ja tiivisteitten vaihdolla saattaa välttää sen, ettei tarvitsee täyttää joka kesä lisää (jupinaa,mutinaa).
      Kuivaimen voi saada täältä .
      Yleistä tietoa FFP:ssä

      Comment


        #4
        Kylmäaine R401A nyt sisällä R12 korvaamaan

        ja ilmastointi toimii toistaiseksi.....

        Painepuolen venttiili löytyi jäähdyttäjän edestä, mutta matalapaineen puolen täyttöventtiiliä ei äkkiseltään löytynyt mistään! Joten kompuralla painetta sisään ja aineet lämpiämään + sisään tuosta painepuolen venttiilistä 1100g. Auto käyntiin ja auto päälle + LOW asentoon. Kylmää tuli +12C asti ja kompura otti reilusti kiinni, melkein kone sammui. Jotain sirinää kuuluu hieman yli 1000 rpm silloin tällöin kompuran suunnalta.

        Ajossa(+27C) low asennolla saa tuon +12C, kun digimittarilla mittaa ilmasuulakkeista

        Tuosta kompuran nykimisestä tulee kaasunestejousitteinen Citroen mieleen, nykii samaan malliin

        Eli kiireessä tehtiin ainoastaan täyttö(1100g/55e) ja näyttää pelittävän. Täytyy vielä etsiä vuotoja, niin kauan kun paineet pysyy sisällä

        Comment


        • #5
          Mikä mahtaa olla lötkön manuaali ilmastoinnin oikea täyttömäärä? Onko tuo sama 1100g? Asentaja sanoi että pellin alla pitäisi olla tarra missä asia on kerrottu, mutta en kyllä löytänyt konehuoneesta sellaista mistään.

          Comment


            #6
            Autodatan mukaan 1100g. Se tarra on yleensä konepellin sisäpinnassa mutta johan se on sieltä aikojen saatossa voinut häipyä.

            Comment


            • #7
              Kiitän varmistuksesta. Ei siellä kyllä mitään tarraa enää näkynyt.

              Comment

              Working...
              X