Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F J518 modulin ongelmat ja korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4F J518 modulin ongelmat ja korjaus

    Moro,

    Kyseessä siis access start authorization module.

    Foorumilla muutamakin keskustelu asian tiimoilta. Suurin osa tainnut korjauttaa joko marmorilla tai jossakin muualla.

    Allekirjoittaneella alkoi ongelmat pari-kolme kk sitten. Illalla normaalisti parkkiin, auto aamulla ihan mykkä. Eli perinteiset jutut, virrat laitto päälle, vain radio toimi ja mmi. Mittaristo pimeänä, rattilukko ei aukea jne.

    Vikakoodi :
    00288 - Steering Column Lock Actuator (N360)
    014 - Defective

    No, auton sai henkiin kuittaamalla j518 modulista vikakoodit pois. Samaa vikaa ei ole ilmennyt toista kertaa.

    Tästä noin kk eteenpäin alkoi tulemaan näyttöön tekstiä "Please take load off steering", ja sama homma. Ei mihinkään tule eloa, ratti jumissa. Akun irrottamalla joksikin aikaa sai tämän nollautumaan tai rämppäämällä avainta lukkoon ja takaisin. Tästä viasta en ole lukenut koodeja.

    Kuitenkin, menestyksekkäästi näitä moduleita korjataan, joten tilasin uuden releen ja mikrokytkimet. Rele (ACT512) paikallisesta elektroniikkaliikkeestä ja mikrokytkimet ebaysta. Purin modulin autosta irti ja juottelin uuden releen vanhan tilalle. Kytkimiä en vielä vaihtanut, kun eivät ole tulleet. Ainakin pikasella testauksella toimii, täyttä testiä pääsen tekemään vasta, kun saan auton kunnolla ajoon (tällä hetkellä turbo levällään).

    Ja itse modulin irroituksesta. Ei ole kovin kummoinen homma tehdä.
    -muovit pois jalkatilasta
    -2 kpl sähköliittimiä irti itse modulista
    -4 kpl isoja ruuveja irti jolloin rattiakseli tippuu kokonaisuudessaan
    -ratin bokseille menevät sähköliittimet irti (2kpl)
    -koko rattiakseli ratteineen päivineen liukuu pois ohjausakselista -> koko paskan voi nostaa tallin pöydälle
    -itse moduli on kolmella torx-ruuvilla + yhdellä kannattomalla pultilla kiinni, joten sen saa oikein helposti irti ilman suurta väkivaltaa
    -torx ruuvit ovat modulin yläpuolella, joten ne eivät näy akselin ollessa autossa kiinni
    -alapuolelta näkyy yksi kannaton pultti + 2 kannallista. Yksi pulteista lähti isolla talttameisselillä, kahteen joutuin poraamaan pikkureiän keskelle ja vastakierretapilla pois.

    Mutta itse ongelmaan, onko joku näitä korjaillut itse ja mistä on saanut tilattua modulin sisällä olevan sähkömoottorin? Moottori on JOHNSON merkkinen ja jotain koodeja on kyljessä, mutta huonosti osaa googlekaan kertoa. Jotkut myy netissä moottoria siihen 50 eurolla, mutta aika kallis hinta on tuommosesta moottorista. Tuo rele on vain yksi mahdollinen ja jostainhan se pitää aloittaa. Samalla vaihtaisi tuon moottorinkin jos jostakin vain sellaisen löytää.

    Kuvia linkin takaa : https://photos.app.goo.gl/2vY2RM08RhFilLsN2
    Viimeksi muokannut tukep; 23.10.2017, 19:19. Perustelu: Linkissä kuvia

  • #2
    Posti toi myöskin mikrokytkimet, jotka vaihdoin myöskin. Sain myös uuden turbon, joten auto on saatu taas ajoon. Saadaan kunnon testiin, toistaiseksi kuitenkin toiminut moitteetta.

    Ei ole oikein vastauksia tullut, ilmeisesti kukaan ei ole kyseistä sähkömoottoria tähän koskaan etsinyt..? Voihan se olla, että vika on noissa muissa osissa. Tuollainen moottori on vain hyvä ehdokas vian aiheuttajaksi. Toimii näennäisesti ok, mutta kun joutuu kuormitukseen ei jaksa enää pyöriä.

    Miten onko muilla ilmennyt vastaavia ongelmia ja jos on niin millä ne on saatu korjattua vai onko korjautettu merkkiliikkeessä?

    Comment


      #3
      Omassani noin kolme kertaa jumittunut. Lähtenyt akkuresetillä ja kaapelilla. Niissä on myös jonkin jännitepiikin aiheuttamaa jumitusta, joka vie sen vikatilaan. Niistä pitäisi katkaista yksi johdin, joka on käytännössä turha, mutta voi aiheuttaa jumin.
      https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...o8Sghc7_PT1sYj

      Comment


      • #4
        Nyt on ajeltu kohta parisen kuukautta korjatulla yksiköllä eikä kertaakaan ole vikoja ilmennyt. Jotakin nuo toimenpiteet on siten auttanut. Jospa tästä jollekin on iloa ja apua.

        Comment


          #5
          Hienoa kun olet dokumentoinut tämän!

          Lisään kuvat forumille talteen.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Tässä loput.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Ei taida tälle operaatiolla olla tekijöitä hirveesti suomessa joka vois kyseisen homman tehdä?

              Omas kulkineessa tuo ongelma , että ei tunnista aina avainta..

              http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayI...1&secureDesc=0

              Comment


              • #8
                Muistakseeni oisko Sercap noita joskus jollekkin tehny, kysymäl selvii.

                Comment


                • #9
                  Ihan mielenkiinnosta niin onko noihin mikrokytkimiin tarkempaa teknistä tietoa? Ebay linkki tallessa?

                  Comment


                  • #10
                    Mikrokytkimiin en läytänyt mitään tarkempaa tietoa.

                    Allaolevalta ostin kytkimet.
                    http://www.ebay.co.uk/itm/2-pcs-Audi...-/262598153254

                    Rele löytyi paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. Aika yleistä tavaraa taitaa olla.

                    Itse moottoria en löytänyt mistään järkevään hintaan, joten sen jätin vaihtamatta. On pelannut vanhallakin hyvin.

                    Comment


                      #11
                      Tähän päivitykstä. Joensuussa Intek tekee näitä korjauksia.

                      Comment


                      • #12
                        Tuli tos viime viikolla korjattua Q7 sama vika.
                        Microkytkimet ja rele vaihtoon,prosessoreita on 3 eri tyyppiä.Vanhan luku ja tietojen siirto uuteen.
                        Prossan kolvauls pois ja uusi tilalle.
                        Toimii

                        Comment


                        • #13
                          Please take load off steering teksi tuli näyttöön ja mitään ei avaimesta tapahdu, koodia 00288 ei kopio VCDS näyttäny. Alanko purkamaan suorilla J518 modulia pois ja korjattavaks vai mikä neuvoks? Olisko Ylämyllyn lähellä joku joka vois kävästä lukee koodit?

                          Comment


                          • #14
                            Ei tullu apuja tätäkautta niin purin modullin pois ja vein in-TEKille Joensuuhun. Pari tuntisen teki töitä, vaihto prossun ja releen ja hyvin toimii + vuoden takuu, kustansi 250€

                            Comment


                            • #15
                              Itselläkin samainen ongelma. Katselin läpi eri firmoja. Kaikki muut kesälomilla heinäkuussa paitsi in-Tek. Kyseisestä firmasta myös edullisin tarjous korjaukselle. Yli 200€ halvempi kuin toisella firmalla.

                              Mulla onnistui vikakoodien nollaus vm2008 a6 vagpro2:lla. Aluksi teki vikaa satunnaisesti mutta viime päivinä lähes joka käynnistyksellä.

                              Comment


                                #16
                                Minä olen noita ohjaimia myös korjannut. Yhteyttä voi ottaa eleworks@outlook.com

                                Comment


                                  #17
                                  Jahas... 4F TDIq -09. Keväällä muutaman kerran tuli tuo "take load off from steering". Sitten jossain vaiheessa avain jämähti lukkoon eikä lähtenyt pois kuin ihan väkisin kiskomalla. Laitoin rasvat lukkoon jonka jälkeen avain taas tuntuu toimivan OK.
                                  Nyt sitten eilen lakkasi keskuslukko reagoimasta avaimeen. Manuaalisesti saa ovet auki ja kiinni. Radio on kuitenkin pari kertaa jäänyt päälle kun avaimen on ottanu pois virtalukosta. Patteri vaihdettu avaimeen, ei vaikutusta.

                                  Äsken ruokatunnilla kun auton sammutin ja otin avaimen virtalukosta, niin normaalia releen napsausta ei kuulunutkaan. Kokeilin käynnistää ja sammuttaa useamman kerran mutta virrat sammuvat normaalisti (ei radio) mutta sitä rattilukon releen ääntä ei kuulu. Ja luonnollisestikaan keskuslukkokaan ei tee mitään avaimesta.

                                  Koodit pitää lukea kun pääsen kotia, mutta vähän haiskahtaa tuolta aiheen J518 moduulilta näin etukäteen. Ainut vaan on että nyt olisi autolle kovasti tarvetta viikonlopun aikana niin ei oikein kerkeisi pienistämäänkään. Itsellänikin kolvi kyllä kädessä pysyy, mutta eräs kolleega töistä on erittäin guru tällaisten kanssa ja välillä jopa korjailee ihmisten vehkeitä ihan harrastuksen vuoksi joten hän myös tämän saa hoitaa mikäli pelot osottautuu oikeaksi.


                                  Edit: Nyt tuli ignition lock defective häly tauluun... eli ei onneksi ole vissiin tuo boksi kuitenkaan että ainakin pienemmällä vaivalla pitäisi selvitä
                                  Viimeksi muokannut Ronde79; 8.7.2022, 16:19.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Elfa:lta saa sekä releen ja mikrokytkimet ihan edullisesti, vitosen luokkaa/kpl. Kuvassa Elfa:n tuotenumerot:
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Paitsi että mikrokytkin on väärä. Jalat eivät sovi piirilevyyn.
                                      Olen myös huomannut, että noita myydään "sopivina" suorillakin jaloilla, mutta niistäkin löytyy parilla erilaisella jalkajaolla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mikrokytkimet sopii suoraan virtalukkoon, J518 moduliin joutuu hieman taivuttamaan. Ovat kyllä paljon jämäkän oloiset kuin vanhat. Releen kytkentänastat oli kyllä ihan palaneet, kun purin vanhan auki.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X