Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ratin vaihto tuoreempaan Audin rattiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urs4 ratin vaihto tuoreempaan Audin rattiin?

    Tietääkö joku mitkä kaikki ratit menis tohon kiinni. Eikö esim. C4 s6:sen airbag ratti menis kiinni. Mites muuten saako laittaa airbag ratin ilman tyynyä kiinni jos ei ole alunperin airbag rattia?
    Onko jotain mallia/vuosilukua missä nämä spoorit vaihtuu?
    Meniskö esim. tämä kinni vaivatta.

    #2
    Saat laittaa airbag ratin jos laitat sen toimintakuntoon tai muokkaat ratin niin ettei siinä lue airbag missään jos sinun autossasi ei ilmapusseja muutenkaan ennen päivitystä ole.

    Comment


    • #3
      Mielestäni noitten ensimmäisten ässien kolmipuolainen nahkaratti on yksi parhaista, mitä itse olen käyttänyt. Hyvännäköinen ja käteenkäypä.

      Comment


        #4
        Tuo 3-puolainen on ehkä yksi parhaimmista orggis rateista mihin olen törmännyt ikinä.
        Siksipä olen Jarin kanssa hyvinkin samaa mieltä, ostin jopa cabrioonkin tuollaisen.

        Comment


        • #5
          ^Kuin myös. Mahtava tuntuma ja hyvän näköinen. Varsinkin kun vertaa orggispuuruoriin.

          Comment


            #6
            Joo, unohtu sanoa että mulle on joku vaihtanut tommosen puisen momo ratin ja jotenki ei vaan iske mulle toi ratti. Toi kolme puolanen vois kyllä olla kans hyvä. Pitäis vaan löytää sitten jostain uuden veroinen ratti.

            Comment


            • #7
              Kai se on edes Momo Astra? Jos on, sitä ei kannata heittää hukkaan, on aikas arvokas, ainakin uutena.

              Comment


                #8
                No niin, posti kuskasi uuden ratin kotiin. Miten tosta kolmipuolasesta nahkaratista lähtee toi keskiosa missä on audi rinkulat irti?
                Lähteekö vaan kampeamalla irti. Ei viittis uutta nahkaa rikkoa.

                Comment


                  #9
                  käännä sitä vastapäivään niin irtoaa

                  Comment


                    #10
                    Kiitos ja kumarrus.

                    Comment


                    • #11
                      Tuosta kolmipuolaisesta nahkaratista, siinä ei ilmeisesti ole airbagia? Kun ajattelin tuollaisen vaihtaa omaan autoon, siinä taas on airbag, ja saako siihen vaihtaa tilalle bägittömän ratin?

                      Comment


                        #12
                        Jos on tietoa, että autoa on saanut ilman bägiä, ei pitäisi tulla ongelmia. Ainakin alkupään autoissa ollut lisävarustelistalla tuo bägi, jossain kohtaa taisi tulla vakiovarusteeksi.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaan tätä topikkia kun olisin halukas vaihtamaan rattia tuohon V8:iin, mutta voiko tuohon vaihtaa bägittömän ratin? Joitain kuvia nähnyt jossa selvästi on bägitön ratti kiinni, mutta varmuuden tuohon haluaisin.
                          Ja kuinka ratin saa toimimaan niin, ettei AIRBAG valo jää kojetauluun palamaan?
                          Ja kun toi ässän kolmipuolainen on juuri semmoinen mitä olen miettinyt, niin mistä semmoisen helpoiten saisi? Onko ebay ainoa paikka vai mistä noita kannattaisi kattella??

                          Comment


                            #14
                            Täältä ainakin saa:
                            http://homepage.internet.lu/customau...eriors.htm#RS2 STYLE SPORT STEERING WHEELS

                            Comment


                            • #15
                              Jos en aivan väärin muista, niin tuolta jotkut lienee joskus tilanneetkin? Jos luotettava paikka niin tuolta tilaamista voisi harkita. Ehkä samalla ottais mattosetinkin...
                              Entäs tuo laillisuuspuoli? Saako V8:iin vaihtaa ratin missä ei turvatyynyä ole?

                              Comment


                                #16
                                jos samaa mallisarjaa on tehty ilman bägiä niin saa poistaa, mutta auton on vastattava myös muilta turvavarusteiltaan vastaavaa bägitöntä.
                                Se mitä tämä tarkottaa on ns asiakkaan ja inssin välinen ongelma.
                                Itse olen yhdestä autosta poistanut bägin ja pyysin merkkihuoltoa kirjoittamaan todistuksen aiheesta, tosin tämä voi olla pienimuotoinen ongelma jos eivät ymmärrä harrastelijaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Pystyykö ne merkkiliikkeessä näkemään, onko tuota joskus ollut olemassa ilman kuljettajan bägiä? Vai mikä taho osaisi sen parhaiten kertoa?

                                  Comment


                                    #18
                                    En tiedä onko juttu jo selvinnyt, mutta tulipa tuossa taannoin nähtyä yksi V8, jossa oli paikallaan tuollainen urS4:n bägitön ratti. Kaipa niitä on siis ilman tyynyjä ainakin alkuvaiheessa saanut, ellei sitten katsastusinssit ole pilkkineet virta-avainta käännellessään.

                                    CAC:n toimintaa on kyllä pakko kehua, sähköpostit kulkevat tiuhaan tahtiin ja tavara on laadukasta. Tuli tilattua tuollainen kokonaan nahkainen sporttiratti ja hyvältä se ainakin hiplatessa vaikuttaa. Käyttökokemuksia siitä ei vielä ole, kaikki ajallaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Instructions to install a 3-spoke (Airbag) Sport Steering Wheel in an UrS4:

                                      http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&r eq=getit&lid=53

                                      Comment


                                      • #20
                                        Muuten hyvä ohje mutta miksi ihmeessä pilata alkuperäinen ratti kun tuon vilkunpalauttimen voi tehdä sopivan kokoisesta putkenpätkästä?...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Meinasin nyt tilata tuon sport ratin täältä:
                                          http://homepage.internet.lu/customau...ERING%20WHEELS

                                          Ja nyt kun bägillinen ratti vaihtuu bägittömään tarvitaan ilmeisesti tälläinen?
                                          http://homepage.internet.lu/customau...OLUMN%20COVERS

                                          Tuleeko tuossa nyt ongelmia vilkun suhteen,palauttaako automaattisesti vilkun ratin vaihdon jälkeen?Ja onko kukaan tilaillut tuolta,onko luotettava paikka?
                                          Ja vastaushan viimeiseen kyssäriin tulikin kun luin ketjun läpi uudestaan :)
                                          Viimeksi muokannut -Maukka-; 17.12.2008, 17:41. Perustelu: luetun ymmärtäminen

                                          Comment


                                            #22
                                            On ihmiset tilaillu, luotettava paikka. Teoriassa urssi tartteisi uuden "kuoren", mutta käytännössä ei (tämä varmistuu huomenna). Töötin kanssa on ilmeisesti suurimmat haasteet.

                                            Suurin "ongelma" on se, että AKE haluaa nykyään selvityksen poistotavasta...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jaa että selvityksen,sekin vielä.. Pakkohan tuo on silti vaihtaa kun sattuneista syistä (älkää kysykö) edellisen ratin pägi pamahti ulos, ja turvalaitteiden uusiminen on ihan sikahintaista. Pitää nyt sitten selvitellä minkälaisen raportin AKE haluaa.. Mitähän vaikeuksia töötin kanssa tiedossa? Tosin se vaihdetaan liikkeessä joten ei tuota ongelmia, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen?

                                              Comment


                                                #24
                                                Noniin, eli mun koslasta vaihdettiin tuo airbag-laivanruori kolmipuolaiseen sporttirattiin. Kyllä se on vaan kiva...

                                                AKE haluaa seuraavat asiat:
                                                -todistus maahantuojalta siitä, että airbag on ollut kyseissä autossa lisävaruste (eli on olemassa rinnakkaismalli, jossa airbagia ei ole ollut)
                                                -todistus siitä, että airbag on poistettu maahantuojan ohjeistuksen mukaisesti. Jotta asia ei olisi niin helppoa, ihan kuka tahansa ei välttämättä saa tuota airbagia poistaa, AKEn sivuilta löytyy lista "hyväksytyistä" turvalaitekorjaamoista. Tuon listan lisäksi yksittäinen katsastusasema saa (mutta ei ole pakko) hyväksyä myös muiden luotettavien korjaamoiden tekemiä korjauksia/poistoja/muutoksia turvalaitteisiin.

                                                Mitä tulee itse tekniseen suoritukseen niin jotain patenttia töötin toiminnan kanssa tehtiin, en tiedä eikä oikeastaan kiinnosta, koska töötti toimii. Kuoria ei tarvinnut vaihtaa. Eli ratin ja keskiön lisäksi tarvitset vielä töötin kosketusrenkaan (maksoi noin 4e marmorilla).

                                                Comment


                                                • #25
                                                  OK, ja tuohan on se keskiö eikö?
                                                  http://homepage.internet.lu/customau.../CAC000052.jpg

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllä vaan, tuollainen lodju makoilee tällä hetkellä tyhjänä olohuoneen lattialla...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tänään saapui ratti.Tuliko sulla ilehmus ylimääräisiä ruuveja ratin mukana?Mulla niitä tuli 2 pussillista ja 3 kuusiokoloavainta,ja keskiön ja ratin kasauksen jälkeen ruuveja jäi 12 ylimääräistä,enkä kyllä niille mitään paikkaa keksi.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuli joo. Ruuveja tuli sekä ratin että keskiön mukana ja niitä tosiaan jäi läjä ylimääräiseksi. Ratti taisi tulla keskiöön kiinni kuudella ruuvilla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sattui tuossa kiikariin toisesta C4:stä kolmipuolainen nahkaruori. Onko noilla rattiakseleilla jotain merkitystä istuvuuden kannalta? Omassa etäisyyden ja korkeuden säädöt, donorissa kuulemma ei ja olen kuullut väitteen, ettei nuo kävisi ristiin. Bägin rullassa kuulemma jokin ratkaiseva ero.

                                                          Ihmetyttää vähän. En löytänyt ETKAsta kuin yhden tyypin rattiakseleita noihin A6-ikäluokan vehkeisiin..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kuinkas urssissa sen bägin valon kanssa kun vaihtaa bägiratin bägittömään?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X