...on murtuneet johdot, varsinkin tässä karussa ilmastossamme.
Paria oiretta aloin tarkistaa viikonloppuna:
1. Toimimattomat peruutusvalot
- sulakkeet OK, polttimot OK, mietin jo mielessäni kuinka mahtaa katkaisija löytyä, mutta syynä olikin irtipoikki katkennut johto takaluukun saranoinnin vieressä. Onneksi oli rikkonut hiukan myös suojateippiä, eli oli silmin havaittavissa ja vika löytyi nopeasti.
2. Nihkeä käynnistyminen pakkasella
- mittasin lämpötila-anturin toiminnan ja oli moitteetonta. Aloin jo pähkäillä rikastussuuttimen - vai kylmäkäynnistyssuutin, miksi sitä kutsutaankin - toiminnan kokeilemista, mutta huomasin että ko. suuttimelle tuleva johto oli aika terävällä mutkalla suojakuminsa sisällä. Suojakumi auki, ja aivan - molemmat johdot olivat poikki. Ei ihme ettei ruikkinut lisäbensaa.
Tämä ihan vain muistutuksena, että tämäkin mahdollisuus kannattaa ottaa vianetsinnässä huomioon - ei varmaankaan kovin poikkeuksellinen ilmiö vanhemmissa ja kovia pakkasia kokeneissa autoissa. ;)
Paria oiretta aloin tarkistaa viikonloppuna:
1. Toimimattomat peruutusvalot
- sulakkeet OK, polttimot OK, mietin jo mielessäni kuinka mahtaa katkaisija löytyä, mutta syynä olikin irtipoikki katkennut johto takaluukun saranoinnin vieressä. Onneksi oli rikkonut hiukan myös suojateippiä, eli oli silmin havaittavissa ja vika löytyi nopeasti.
2. Nihkeä käynnistyminen pakkasella
- mittasin lämpötila-anturin toiminnan ja oli moitteetonta. Aloin jo pähkäillä rikastussuuttimen - vai kylmäkäynnistyssuutin, miksi sitä kutsutaankin - toiminnan kokeilemista, mutta huomasin että ko. suuttimelle tuleva johto oli aika terävällä mutkalla suojakuminsa sisällä. Suojakumi auki, ja aivan - molemmat johdot olivat poikki. Ei ihme ettei ruikkinut lisäbensaa.
Tämä ihan vain muistutuksena, että tämäkin mahdollisuus kannattaa ottaa vianetsinnässä huomioon - ei varmaankaan kovin poikkeuksellinen ilmiö vanhemmissa ja kovia pakkasia kokeneissa autoissa. ;)
Comment