Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3:sen (-00) sisustan siivous, millä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A3:sen (-00) sisustan siivous, millä?

Millä te olette pyyhkiny pölyjä yms autonne sisustasta?

Mulla on semmonen tummanharmaa sisusta tuossa kolmosessa, ja se on yks maanvaiva...

Siinä on semmosta kohokuviota siinä muovissa. Noh, ku aina ei jaksa liikuttaa jalkoja tarpeeksi, ku nousee autosta, niin jäähän niihin ovipahveihin niitä kengänjälkiä, siis semmosia "naarmuja". Ja kojelauta on samanlaista materiaalia (siellä ei kuitenkaan oo niitä kengänjälkiä).

Imurilla en saanu kunnolla pölyjä pois.
    Luutulla (märkä tahi kuiva) jää vain enemmän pölyjä siihen pinnalle.
    Sisustan pyyhkimiseen tarkoitetulla sienellä sama vaikutus kuin luutulla :(

Loppujen lopuksi jynssäsin märällä kynsiharjalla niitä naarmuja pois niistä ovista. Jotensakin auttoi, varsinkin kun laittoi muovinkirkastetta perään, niin sai tyydyttävän jäljen. Ymmärrän sen, että jos jää naarmu, niin ei välttämättä lähde pois, mutta onko juuri tosi, että tuon tyyppinen sisusta on noin epäkiitollinen..? Ku ei ne likatahrat lähde imurilla, ja luutulla mie sain vaan siis lisää nöyhtää niihin tarttumaan.

Mutta miten te puhdistatte/pyyhitte niistä pölyt ja liat pois? Antakaa ihmeessä mulle hyviä vinkkejä! Ku se ei oo semmonen niinku "kiiltävä" ja liukas se pinta, niin mulla oikeesti meinaa jo usko loppua tuon kanssa...

Tai täytynee opetella poistumaan autosta jättämättä niitä likajälkiä, mut joskus ku on oikein ahdas väli, ku joku on parkkeerannu autonsa liian lähelle, niin taikuri siinä saa olla ettei tuu jälkiä oviin, ku lähtee autosta...

Mikrokuituliinan nimiin meillä vannotaan... (muuallakin kuin autossa; käyttäisin varmaan vessapaperinakin, ellei olis liian tyyristä kertakäyttöön :D) Lasit lähtee kans ihan mukavasti puhtaaksi, eikä tuollaisen kanssa tarvii aina edes pesuainetta.

Mutta ei sekään ihmeitä tee. On kieltämättä aika kettumaisia puhdistaa nuo "röpelöiset" muovit. Niikuin itsekin jo huomioit, ainoa lääke naarmuihin taitaa tosiaan olla muovinkirkaste.

Comment

No joo, tuota mikrokuituliinaa en tajunnu kokeilla, vaikka niitäki löytyy kaapista. Olet oikeassa, niillä saa esim. ikkunat ja peilit aika puhtaaksi. Pitää seuraavalla kerralla kokeilla tuota mikrokuituliinaa...

Mut toi on tosi kenkkumainen toi kojetaulu ja nuo ovipahvit. Ainoa huono puoli tuossa autossa :D

Comment

Mikrokuituliinat täälläkin jyllää. Molemmissa autoissa kahdet; toinen sisustalle ja toinen lasille tarkoitettu liina tuulilasien sisäpinnoille. Kotona sitten muutamat vielä erikseen. Pitää muistaa pestä tarpeeksi usein pesukoneessa (ei huuhteluainetta!) ettei jää likahiukkasia pintoja naarmuttamaan. Toistaiseks ei ainuttakaa naarmua oo mihinkää tullu, ei ainakaa silmin nähtävää. Ei muuten eikä liinoista. Ed. A4 oli vuoden naarmuitta, nyk ollu 1.5kk ja Golffi ollu vajaa 4kk. Armor-Allin kertakäyttöpuhdistusliinoja on ollut, sisustalle ja lasille erikseen, jotain 2e 20kpl tms sellanen pien ohut paketti mahtuu vaikka 20 lootaa hanskalaatikkoon mutta noitten käyttö on jäänyt pärjää mikrokuituliinoillakin hyvin ellei paremminkin.

Comment

Joo, damn, muistin ja kirjoitin äskeisen väärin :). Tosiaan ne on niissä pienissä pusseissa, tai sit isoissa tölkeissä. Nuo kuvaamani pienet rasiat oli jotain Clasohlsonin Wipes liinoja, ne oli suhteessa vielä aika kalliita kun Armorallin pussit maksaa 2e Maxi Makasiinissa ja Kodintukussa. Tölkit isoja kömpelöitä ja epävarmoja.

Comment

Olen käyttänyt vuosikausia vaahtomaista ikkunanpesuainetta ja em. aineen kostuttamaa talouspaperia. Käytännössä pesen ikkunat ensin vaahtopesuaineella ja talouspaperilla, sitten suihkutan samaista vaahtoa muovipinnoille ja pyyhin ne samaisilla jo _märillä_ talouspapereilla. Ja olen ollut ihan tyytyväinen.

Teboililta olen pari kertaa saanut pikapesun kaupanpäälliseksi kertakäyttöisen pyyhinsetin ja sen kojelautapyyhe tuntuu ihan asialliselta.

Comment

Teboililta olen pari kertaa saanut pikapesun kaupanpäälliseksi kertakäyttöisen pyyhinsetin ja sen kojelautapyyhe tuntuu ihan asialliselta
              Todella hyvää ainetta; tehokasta ja miellyttävä tuoksu. Kenenköhän tuote on kyseessä?

Comment

Working...
              X