Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 (8P) ajonesto vika/ avaimen lukupuola ?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 (8P) ajonesto vika/ avaimen lukupuola ?

    nyt sitten 900km ajon jälkeen kävin huoltoasemalla ja kun tulin takaisin niin auto käynnistyy hetkeksi , käy vaivoin ja "tukehtumalla" sammuu.
    jos ehtii painamaan kaasua niin sillä ei ole vaikutusta eli kierrokset ei nouse tms.

    parkkiksella katselin sitten nopeasti googlea/foorumia että ajonesto tekee tätä samaa oiretta joten sitten kotio hakemaan vara-avainta ja takaisin kokeilemaan ja ei vaikutusta avaimilla.
    molemmilla avaimilla ovet aukeavat kuitenkin ihan hyvin/ok ja auto kyllä käynnistyy eli _ei_ pitäisi olla akkujännite ongelmakaan. annoin auton nyt seistä myös 4tuntia ja sitten kokeilin uudestaan ja ei vaikutusta kun auto on "kylmä"

    mittaristossa ei ole häiriövaloja. mutta koodejakaan ei ole vielä luettu.

    onko tässä A3 -05 mallissa tuollainen avaimenlukupuola virtalukossa? eli voisiko se olla sökö ja ajonesto kettuilee sen takia ? ehdotuksia

    (toki jos joku autoileva turkulainen omistaa vag-comin ja haluaa auttaa niin mielelläni ottaisin apua vastaan !)

    kiitos !
    Viimeksi muokannut fsol77m; 10.7.2017, 11:26.

  • #2
    Ei oo ajonesto vika, auto käynnistyisi ja sammuisi heti jos olisi. Vikakoodit lukuun eka. Veikkaan bensapumppuu tai kaasuläppää.

    Comment


    • #3
      laitoin ruuvimeisselin sinne läppäkoteloon jotta se läppä pysyy auki ja ei käynnistynyt nyt ollenkaan..
      varmaan käynnistys yritykset ovat kuluttaneet akun nyt loppuun tms...
      yleismittari oli onneksi mukana ja se näytti 11.85V lepojännitteenä joten akussa saattaa olla se vika... (käynnistyksessä jännite tippui 8.3volttiiin)
      uusi yritys huomenna paremmalla akulla :)

      Comment


      • #4
        paremmalla akulla kokeiltu ja avaimen kun lykkää sisään niin tietysti mittaristossa on punainen ratin kuva... tämän jälkeen jos yrittää startata niin tuleekin keltainen ratin kuva..
        (taitaa olla ohjausvaihde eikä ajonesto)
        jos pitkään koittaa startata niin tulee oil pressure low varoitus... öljyn pinta kuitenkin ok ja tosiaan suoraan ajostahan tuo jämähti eli ei kai öljynpainepumppu ole mennyt rikki ?
        ja vikakoodit tosiaan pitäisi lukea juu mutta sellaista ei nyt ole eikä moottorin häiriövalo kuitenkaan pala.
        kaasuläppäkotelon läppä avattu meisselillä ja kokeiltu myös ottaa piuha irti. ei vaikutusta.

        no huomenna auto kuitenkin lavetille ja korjaamolle... ja sitten paaliin ? :D

        edit. kiitos jarppa^ ! vaikka vikakoodeja ei nyt pääsekkään lukemaan niin kiitos kuitenkin arvailusta että missä vika voisi olla. itse kun en tiedä auton sielunelämästä niin paljoa että voisi aina suoraltakädeltä sanoa että missä vika x on jos y ei toimi jne.
        auttaa kuitenkin todella paljon että "nopeasti" pystyy tsekkaamaan tietyt perusviat autosta että jos kuitenkin pääsisi nilkuttamaan edes lähimmälle korjaamolle kuin se että auto on nyt kokonaan vain seisomassa.
        Viimeksi muokannut fsol77m; 12.7.2017, 06:45.

        Comment


        • #5
          Se ratin kuva tulee ku virrat ollu vähissä ja hukannu kääntökulman opetuksen, ja alhanen öljynpaine tulee ku auto ei käynnisty. Vikakoodit lukuun ni turha arvailla.

          Comment


          • #6
            Tiedoksi jälkipolville: "Lopputuloksena kun olikin täysi moottorituho (jakoketju poikki)."

            Comment

            Working...
            X