Ei ihan suoraan kuulu tälle foorumille. Mutta samoja laitteita on mitä ilmeisimmin käytössä audissa. Eli ostin vw touran 1.9 tdi vm -08:sin, tietoisesti rikki olevalla ilmastoinnilla. Tai siis luulin että pääsen vähällä kun katsoin kompuraan hihnapyörää ja luulin että siistä on kilahtanu vaa magneettikytkin. Mutta pienen googletuksen jälkeen selvisi että näissähän on joku erikois kompura mikä pyörii kokoajan ja ottaa tehoa tarpeen mukaan. ja kun kompura menee jumiin laukaisee eräänlaisen sulakkeen pyörän päästä ja vapauttaa vedon. Sama systeemi ainakin kaikissa tän ikäisissä poikittaismoottoreissa.
No sitten luin siitä metallista mitä on ehkä päässyt järjestelmään ja sen huuhtelemisesta ym toimenpiteistä. Itese olen jonkunverran pelannu näiden ac juttujen kanssa ja meinasin kyllä romut vaihtaa itse autoon ja suorittaa järjestelmän täytön tässä kotona kun siihen on mahdollisuus...
Kysymys kuuluu että kuinka yleisesti kun kompresori on mennyt jumiin syystä tai toisesta on metalli päässyt kiertoon? Miten järjestelmä reagoi jos moottorin käynnistää ja se on ihan tyhjä? Tuskiin uudella kompuralla voi ajaa metriäkään jos järjestelmää ei ole täytetty?
Aion uusia remontissa kompuran, kuivaimen, kennon eteen ja paisuntaventtiilin. Haaveilen että järjestelmä olisi metalliton... Tietysti kun järjestelmä on ollut auki ja kuivain vaihdetaan on se pikinmiten saatava tyhjiöityä ja täytetettyä.
Eniten askarruttaa minkä merkkiset tarvikeet tuohon tilaan? Autodokia ja auntonvaraosat24:sta kun katselee niin valmistajia on kymmeniä. Jossain kerrottiin että ainakin valeo, nipondenso ja hella olis suth laadukkaita?
Kiitos jo etukätten. Yritin viestittää myös ffb:n sivuille mutta en millään saa päähäni tunnusta millä olen sinne aikoinani rekisteröitynyt....
Tämä on ilkeä vika sinänsä että tämä olisi tehtävä kerralla valmiiksi kun kompuraa ei voi välistä jättää pois kun kaikki on yhden hihnan alla. Täten olisin innokas kuulemaan kokemukset asiasta että sais kaikki romut ja jipot kerättyä ennen kun rupeaa purkamaan.
No sitten luin siitä metallista mitä on ehkä päässyt järjestelmään ja sen huuhtelemisesta ym toimenpiteistä. Itese olen jonkunverran pelannu näiden ac juttujen kanssa ja meinasin kyllä romut vaihtaa itse autoon ja suorittaa järjestelmän täytön tässä kotona kun siihen on mahdollisuus...
Kysymys kuuluu että kuinka yleisesti kun kompresori on mennyt jumiin syystä tai toisesta on metalli päässyt kiertoon? Miten järjestelmä reagoi jos moottorin käynnistää ja se on ihan tyhjä? Tuskiin uudella kompuralla voi ajaa metriäkään jos järjestelmää ei ole täytetty?
Aion uusia remontissa kompuran, kuivaimen, kennon eteen ja paisuntaventtiilin. Haaveilen että järjestelmä olisi metalliton... Tietysti kun järjestelmä on ollut auki ja kuivain vaihdetaan on se pikinmiten saatava tyhjiöityä ja täytetettyä.
Eniten askarruttaa minkä merkkiset tarvikeet tuohon tilaan? Autodokia ja auntonvaraosat24:sta kun katselee niin valmistajia on kymmeniä. Jossain kerrottiin että ainakin valeo, nipondenso ja hella olis suth laadukkaita?
Kiitos jo etukätten. Yritin viestittää myös ffb:n sivuille mutta en millään saa päähäni tunnusta millä olen sinne aikoinani rekisteröitynyt....
Tämä on ilkeä vika sinänsä että tämä olisi tehtävä kerralla valmiiksi kun kompuraa ei voi välistä jättää pois kun kaikki on yhden hihnan alla. Täten olisin innokas kuulemaan kokemukset asiasta että sais kaikki romut ja jipot kerättyä ennen kun rupeaa purkamaan.
Comment