Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nopeusmittari kuoli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Coupen 260km/h mittariston tausta taas on tämän näköinen:
    Kuva

    Ja noita neljää pienenpää ruuvia tuossa nopeusmittarin takana kun irroitti tai löysäsi ei tuo nopeusmittari liikkunut yhtään enenpää.

    EDIT: Tietääkö kukaan käykö tuohon normimittarin tilalle muuten vastaava mittari mutta siinä on ajotietokoneen näyttö?
    Viimeksi muokannut Hookoo; 2.2.2010, 10:35. Perustelu: Lisäkysymys

    Comment


    • #32
      yritin tuolta vagcat.com ettiä sitä laatikon räjäytyskuvaa mutta en kyllä löytäny. voi olla etsijässä vika. mutta jos kuvaa ei oo kellään lähettää, ni osaisko joku sanoa mistä se nopeusmittarin anturi sen tiedon ottaa?

      Comment


      • #33
        Ainakin omassa B5 avantissa anturi ottaa tiedon semmoiselta magneettikehältä. Vetoakselin juuresta laatikon sisältä.

        Comment


        • #34
          osaisko nyt joku joka on kyseistä laatikkoa purkanu/tutkinut että ottaako se anturi sen tiedon mistä? tänään ihmettelin asiaa ja magneetilla ongin anturin reijästä ja sieltä tuli pari magneetin palasta+yks metalli pala pois. sitten kattelin lampulla ja huomasin että joku iso osa siellä on irti. meisselillä sitä tökin, mutta ei siitä selvää saanu mikä se on. voiko siellä joku irrota/mikä, onko ees mahdollista? tai onko jollekki käyny jotai vastaavaa?

          Comment


          • #35
            Siellä on semmoinen magneetti rengas joka ainakin omasta kopsahti lattialle kolmessa osassa. Laatikko ei ole sama mutta luultavasti iha vastaa systeemi.

            Comment


            • #36
              joo nii näytti olevan. ja sama vika eli kolmessa osassa tuli lattialle.

              Comment


              • #37
                Ajattelin tännekin kertoa jossei kaikki jo tiedä, että ei kannata ajella niin että mittaristo on irti autosta.
                Menee latauksen heräte mittariston kautta. Oma auto hyytyi yks kaks kun oli mittaristo irti ja auto käynnissä.
                Onneksi sammui kotipihaan.

                Comment


                • #38
                  polttoainemittari s2 91

                  Eli ongelma on tämän tyyppinen s2 vm 91 3b koneella p-mittari pohja käpristynyt pilalle.
                  Varaosana nro 895919045 ei enää saatavilla, uudenpaan s2 taas on nro 8a1919045b. Vdo mittaristo voisiko, toi uudempi käydä vai löytyykö jostain uusia pohjia pelkästään.

                  Comment


                  • #39
                    Typ89:ssä nopeusmittari lakkasi toimimasta, mutta matkamittari toimii. Onko tuosta pääteltävissä, että vika on nopeusmittarin viisarin liikuttajassa...? Eli molempia ilmeisimmin ohjataan samalla signaalilla eli anturi on kunnossa?

                    Comment


                    • #40
                      Pitääkin mennä syvemmälle asiaan, ja tutkia olisko niinkin yksinkertainen juttu että elektrolyyttikonkka sökönä. Ne kun vanhemmiten tahtoo poksahdella.

                      http://cuatrokoop.audi-quattro.org/gauge_repair.htm

                      Comment


                      • #41
                        Joskus jää pohjaan. Kopauttamalla lasiin alkaa toimimaan normaalisti. Miten tuota ominaisuutta voisi korjata?

                        Comment


                        • #42
                          Nostetaan vanhaa aihetta. A4 B6 2001 nopeusmittari "pudottelee". Vakionopeussäädin toimii, mutta nopeusmittarin neulaa saattaa käväistä 20-40km/h alemmassa lukemassa ja palaa takaisin oikeaan näyttämään. Epäilemättä mittaristossa jokin katkoon, onko kokemuksia mistä? Kolvi pysyy kädessä, mutta hakuammuntaa voisi kohdentaa.

                          Comment


                          • #43
                            Vikakoodit luettu? Ettei ois anturivika.

                            Comment


                            • #44
                              Anturille ääni myös täältä.

                              Comment


                              • #45
                                Onhan se toki mukava lähteä perusteista :) Vikakoodeja ei ole ollut ja vakionopeussäädin toimii virheettömästi nopeusmittarin oireiden aikana. Nopeussignaalin on siis toimittava ja vian oltava jossakin mittaristossa.

                                Comment


                                • #46
                                  Oishan se toki kiva jos ihmiset kertois ihan ekassa viestissä, että ne perusteet on käyty läpi :) Se kuuluu ihan vianhaun perusteisiin.

                                  Nopeus tulee muistaakseni CAN-viestinä ABS-boksilta.
                                  Mikroskoopin ja kolvin kanssa sit mittaristo läpi.
                                  Eipä ole vastaavaa tullu B6:ssa vastaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Omassa akku tyhjenee. nopeusmittari näyttää nollaa. Varoitusvaloista palavat jarrut, abs ja ESP. Miten paha vika voi olla kyseessä?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Vikaakoodien luvusta ois hyvä alottaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Olikin ollut akku sökö, ilmeisesti oli ollut alkuperäinen akku paikalla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Toisaalta tällä hetellä näyttää olevan latausjännitteen 15,5 Voltin kieppeillä. Tosin ei nousekaan kierroksia nostettaessa. Voisiko olla jonkinmoinen maadoitushäiriö? Käsittääkseni pitäisi olla alle 14,5 luokkaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lainataanpa ketjua.

                                            Eli omassa pirssissä kuoli nopeusmittari muutama päivä sitten. Samalla syttyivät ABS- ja luistoneston varoitusvalot. Tänään syttyi sitten moottorielektroniikan valokin koristamaan kojetaulua.

                                            Vikakoodit näyttää seuraavaa:

                                            Koodi:
                                            Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
                                              Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0001
                                                       Software Coding: 0011701
                                                        Work Shop Code: WSC 12400
                                            2 Faults Found:
                                            16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
                                                    P0501 - 004 - No Signal/Communication
                                            16891 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                                    P0507 - 001 - Please Register/Activate - Intermittent
                                            
                                            
                                            Control Module Part Number: 8E0 614 517 A
                                              Component and/or Version: ABS/ESP allrad      1726
                                                       Software Coding: 04475
                                                        Work Shop Code: WSC 12400
                                            1 Fault Found:
                                            00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
                                                    30-00 - Open or Short to B+
                                            Eli ilmeisesti pelkääjän puolelta edestä mennyt ABS-sensori rikki tai sitten piuhoissa on vikaa. Johtuisikohan tuo moottorielektroniikan valo myös samasta viasta? Ihmetyttää vaan kun syttyi vasta tänään. Satunnaisesti ABS-/nopeusmittarivika menee pois, mutta palaa sitten yleensä takaisin kun auton on ajanut parkkiin.

                                            Toinen asia sitten miten noita piuhoja pystyy tarkistamaan tai voiko sensorin vaihtaa myös itse? Ja paljonkohan lysti mahtaa maksaa?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jatkan kyselyä vielä sen verran, että mitä eroa on osilla 8E0 927 803 A ja 8E0 927 803 B? Näyttävät kuvien perusteella samanlaisilta mutta toinen on tuplasti kalliimpi.

                                              Comment


                                                #53
                                                Front left tarkoittaa vasen etu eli kuskinpuoli edessä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  8E0927803A on mallivuoden 2003 loppuun, 8E0927803B 2004 mallivuodesta alkaen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kiitos vastauksista. Tosiaan kyseessä vasen eli kuskin puoli, alkaa olemaan suunnatkin hakusessa jo tässä vaiheessa.

                                                    Mihinkäs tuo sensorin piuha menee läpiviennin jälkeen, ilmeisesti kuskin jalkotilaan? Koitin pikaisesti etsiä sieltä mutten löytänyt. Putsailin liittimiä yms. renkaan takaa mutta tuloksetta, joten tiedossa taitaa olla rahan siirtoa omalta tililtä Tepolle...

                                                    EDIT: Vai meneekö johto sittenkin suoraan ECU:n boksiin? En saanut kantta auki kun ei ollut sopivaa avainta.
                                                    Viimeksi muokannut JanMan; 11.8.2011, 17:32.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Nyt on osa vaihdettu, tosin valot pysyy taulussa eikä nopeusmittari värähdäkään. Pitääkö Vag-comilla nollata vikakoodit tai säätää abs:n asetuksia ennen kuin lähtee toimimaan vai onko vika sittenkin jossain muualla? Ei tullut piuhaa mukaan joten en pääse itse tarkistamaan.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Nostan tämän vielä ylös jos jollain olisi tietoa mistä lähteä vikaa etsimään. Eli ABS:n sensori on vaihdettu uuteen, mutta vikakoodi tulee silti heti takaisin kun sen nollaa.
                                                        Koodi:
                                                        Control Module Part Number: 8E0 614 517 A
                                                          Component and/or Version: ABS/ESP allrad      1726
                                                                   Software Coding: 04475
                                                                    Work Shop Code: WSC 12400
                                                        1 Fault Found:
                                                        00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
                                                                30-00 - Open or Short to B+

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Johtimien mittaus anturin liittimeltä ABS-boksille. ABS-boksi muistaakseni tuossa mallssa takapenkin alla.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mulla oli A6-03 samaa vikaa eli herjas etupään vasenta ABS anturia, lopulta viaksi paljastui viallinen ABS yksikkö jonka vaihdoin, tosin se piti vielä koodata autoon.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Kristian Näytä viesti
                                                              Mulla oli A6-03 samaa vikaa eli herjas etupään vasenta ABS anturia, lopulta viaksi paljastui viallinen ABS yksikkö jonka vaihdoin, tosin se piti vielä koodata autoon.
                                                              Hoituuko tuo koodaus Vag-comilla esim. Basic Settings -ajolla vai pitääkö viedä pajalle? On muuten ihanan kallis tuo ohjausyksikkö, 1000€... Melkein tekisi mieli puukottaa itse boksi auki ja kurkata sisään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X